پیام مازند

آخرين مطالب

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس مطرح کرد

آلودگی آب های شرق مازندران به نیترات گفتگو

آلودگی آب های شرق مازندران به نیترات
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سه مشکل اساسی آب در منطقه شرق مازندران شامل کمبود میزان آب، شور شدن آب و آلودگی به نیترات است به همین دلیل در چشم انداز توسعه شرق مازندران طبق هدف گذاری های صورت گرفته باید مشکل کم آبی را در آب شرب و کشاورزی حل کنیم.
*خودکفایی در برخی محصولات استراتژیک پس از انقلاب
  علی محمد شاعری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهل سالگی انقلاب و آغاز دهه فجر در شهرستان بهشهر، اظهار کرد: ضریب خود اتکایی ایران در بخش کشاورزی حدود 28 درصد بود که در حال حاضر به 80 درصد رسیده است و به جز 3 محصول ذرت، کنجاله و روغن؛ تقریبا در بقیه مواد غذایی خودکفا هستیم.
وی افزود: در حال حاضر حدود 20 میلیون تن مرکبات، سیب و سایر میوه ها را در داخل کشور تولید می کنیم و در گندم کاملا خودکفا شدیم و می توانیم به عنوان یک کشور صادرکننده گندم مطرح شویم و همچنین در سال جاری در شکر خودکفا شدیم و اگر این خودکفایی اتفاق نمی افتاد امسال با وضعیت مشکلات ارزی با مشکلات عدیده ای رو به رو می شدیم و باید بیش از 4.5 میلیارد دلار صرف واردات گندم و شکر می کردیم.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال جاری در ایران دو میلیون و 200 هزار تن برنج تولید کردیم که تقریبا به 80 درصد خودکفایی رسیدیم، تصریح کرد: اگر مردم ایران الگوی مصرف برنج را رعایت کنند و سبد غذایی را اصلاح کرده و سهم مصرف غلات را تعدیل کنیم در واقع در تولید برنج نیز خودکفا هستیم.
* ایران در بخش بهداشت و درمان رتبه اول را در خاورمیانه دارد
شاعری خاطرنشان کرد: ایران در بخش بهداشت و درمان رتبه اول را در خاورمیانه و رتبه 19 را در جهان دارد و یکی از موفق ترین کشورهای منطقه در تولید فناوری و علم هستیم که رشد تولید علم ایران 11 برابر متوسط جهان است.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در تولید فولاد در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد و حتی به علت عرضه ارزان قیمت فولاد ایران برخی از کشورهای اروپایی بر علیه ایران شکایت می کنند یعنی وضعیت تولید فولاد ایران در دنیا می درخشد.
وی با بیان اینکه ایران در صنعت هوا و فضا، صنعت هسته ای و صنایع نرم افزاری جزء 10 کشور اول دنیا قرار دارد که همه این توفیقات به برکت انقلاب اسلامی است، یادآورشد: ملت ایران خود را از یوغ سلطه رهایی بخشید و هویت خود را پیدا کرد و به خود باوری رسید و برای پیشرفت و توسعه برنامه دارد.
*الحاق ایران به کشورهای اوراسیا
شاعری با بیان اینکه اتفاق خوبی که اخیرا صورت گرفته الحاق جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اوراسیا است، تصریح کرد: از آنجایی که همه 6 کشور اوراسیا منطقه آزاد تجاری هستند؛ دولت ایران امسال یک موافقت نامه با این کشورها منعقد کرد که باید به تصویب مجلس برسد و البته هفته گذشته مجلس یک فوریت آن را تصویب کرد و تا دو یا سه ماه آینده دو فوریت آن تصویب و سپس اجرایی می شود.
وی ادامه داد: 6 کشور اوکراین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ویتنام و ارمنستان بر اساس توافقنامه اوراسیا به صورت کامل منطقه آزاد تجاری هستند که اگر ایران به توافقنامه اوراسیا ملحق شود تمام مراودات اقتصادی ایران با این کشورها بدون هزینه های گمرکی و از طریق 4 بندر دریای خزر یعنی بندرامیرآباد، بندر نوشهر، بندر فریدونکنار و بندر انزلی صورت می گیرد.
شاعری با بیان اینکه قطعا تحول عظیمی در راه است و بندر امیرآباد به عنوان بزرگ ترین بندر شمال کشور در این زمینه پیشران خواهد بود،گفت: یعنی به نوعی می توان گفت بندر امیرآباد منطقه آزاد تجاری می شود که اولین هدف حذف تعرفه های گمرکی است.
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندر امیرآباد قطعا می تواند پیشران توسعه استان و کشور باشد که البته در طی 3 سال گذشته ظرفیت این بندر به 2.5 برابر افزایش یافته است و همه محورهای متصل به بندر امیرآباد تا هفته دولت سال آینده چهارخطه می شوند.
شاعری خاطرنشان کرد: ایران دارای منابع عظیم نفت و گاز و ذخایر غنی دریایی است و البته کشور خشک و کم بارانی هستیم اما سرزمین وسیع با اقلیم های مختلف داریم که قطعا 80 میلیون جمعیت ایران، جوانان توانمند و نظام دموکراتیک؛ ظرفیت محسوب می شود و هیچ کشوری در دنیا نمی تواند مدعی باشد که کوچک ترین دخالتی در امور داخلی ایران دارد و جریانات سیاسی آزادانه فعالیت سیاسی خود را انجام می دهند.
*بیمارستان 220تختخوابی بهشهر تا ماه آینده به بهره برداری می سد
وی افزود: طبق برنامه چشم اندازی که در سال 94 تدوین کردم باید طی 10 سال تعداد تخت های بیمارستان های شرق مازندران حداقل به میانگین تخت های استان برسد که در این راستا بیمارستان 220 تختخوابی جدیدالاحداث بهشهر را به سرعت تکمیل کردیم که تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و همچنین عملیات اجرایی احداث بیمارستان 64 تختخوابی گلوگاه و بیمارستان 64 تخت خوابی نکا آغاز شد.
*سد گلورد و چالش های پیش پای آن
شاعری با بیان اینکه پیگیری در نظام اجرایی ایران نقش کلیدی را در تحقق اهداف توسعه دارد، عنوان کرد: در بخش آب و فاضلاب هدف گذاری این بوده که سد گلورد به اتمام برسد و آبگیری شود و شبکه زیر سد را تکمیل کنیم که اینگونه 40 هزار هکتار اراضی کشاورزی به زیر شبکه آب سد گلورد می روند و مشکل بی آبی در 5 شهر و 90 روستا که در مسیر شبکه آب سد هستند حل می شود.
وی افزود: برای اجرای این اهداف باید در ابتدا سد افتتاح می شد که با جذب اعتبار 100 میلیارد تومان در یک سال گذشته سد گلورد را به بهره برداری و آبگیری رساندیم و البته در مجموع هزینه احداث این سد بالغ بر 220 میلیارد تومان بوده که 16 سال به طول انجامید.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: مجوز احداث زیرساخت های لازم برای تامین آب 5 شهر و 80 روستا از محل سد گلورد را از وزارت نیرو اخذ کردیم اما در سال جاری برخی اختلافات محلی در شرق مازندران موجب شد که این پروژه آغاز نشود که این مسئله یکی از چالش های منطقه است و رسانه ها باید با ابزار اطلاع رسانی خود برای مردم شفاف سازی و فرهنگ سازی کنند تا همه برای پیشبرد اهداف توسعه همگرایی های اجتماعی را در جامعه ایجاد کنیم.
*چالش آبی شرق استان مازندران
شاعری گفت: سه مشکل اساسی آب در منطقه شرق مازندران شامل کمبود میزان آب، شور شدن آب و آلودگی به نیترات است به همین دلیل در چشم انداز توسعه شرق مازندران طبق هدف گذاری های صورت گرفته باید مشکل کم آبی را در آب شرب و کشاورزی حل کنیم.
وی یادآور شد: میزان برخورداری کل کشور از شبکه فاضلاب شهری 48 درصد و استان مازندران 12.5 درصد و شرق مازندران صفر بود که در طی دو سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته در زمینه فاضلاب شهری هدف گذاری کردیم که 5 شهر شرق مازندران مجهز به شبکه جمع آوری و تصفیه و بازچرخانی فاضلاب شوند که در ابتدای سال جاری فاز اول این پروژه با اعتبار 5 میلیارد تومان آغاز شد و فاز دوم با 17 میلیارد تومان اعتبار تا چند روز آینده آغاز می شود.
*158 پروژه در دهه فجر در بهشهر بهره برداری می شود
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر سال جاری 158 پروژه با اعتباری بالغ بر 344 میلیارد تومان در منطقه شرق مازندران افتتاح و کلنگ زنی می شوند. همچنین در اسفند ماه سال جاری مشعل گاز 33 روستای منطقه هزارجریب روشن می شود و بیمارستان 220 تختخوابی بهشهر بعنوان مجهزترین بیمارستان شرق مازندران به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/78522/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمادگی پلیس کردستان برای اجرای طرح نور "عفاف و حجاب"

قاتل سریالی بعد از 28 سال آزاد شد

ادعای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

اسماعیل هنیه باز هم عزادار شد

گاف 21 میلیاردی فولاد خوزستان؛ مهدی رحمتی در خانه بماند هم پول می‌گیرد!

ساخت تصاویر هولوگرافیک سه‌بعدی با آیفون 14 !

راه‌یابی ذوب آهن اصفهان به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال کشور

قلعه فلک الافلاک لرستان آماده ثبت جهانی

اطلاعیه شماره 2 فراجا در خصوص طرح نور

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

نور نیوز ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی نیست

ذوب‌آهن از آمل به نیمه‌نهایی رسید

شعام: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن نیست

خدمات رسانی گروه جهادی دانشگاه پیام نور استان در بهمئی

قدردانی پلیس از بانوان مومن و متدین آذربایجان شرقی

اجرای محدودیت و ممنوعیت ترافیکی در مرکز مازندران

ناگفته‌های زورگیران 18 تا 20 ساله بزرگراه صدر

اولی هونس: فیفا آن‌قدر فاسد بود که می‌توانستید به خرید جام جهانی فکر کنید!

ترویج بی حجابی نقشه دشمن برای تضعیف بنیان خانواده است

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد

احمد نور آماده حضور در دربی سرخابی‌ها

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه

کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است

11000 مسکن شهری و روستایی در مازندران احداث شد

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

آغاز سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی جام موحد در مازندران

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

اجرای زنجیره انسانی حمایت طرح نور و وعده صادق در سواحل مازندران

آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است

کربی: نمی‌خواهیم شاهد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه باشیم

با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد

الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها

تشکیل زنجیره انسانی در سواحل خزر؛ صبح پنج‌شنبه؛ 30 فروردین

آغاز سومین دوره مسابقات کشتی جام موحد در بابلسر از فردا

آغاز سومین دوره مسابقات کشتی جام موحد در بابلسر

وضعیت هوای مازندران در هفته جاری

خط کشی 20 کیلومتر از راه های شهرستان نوشهر انجام شد ​

عاملان تیراندازی در خرم‌آباد دستگیر شدند

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

تذکر و ارشاد، مرحله نخست در طرح نور است

به یاد اسطوره شماره 7 فوتبال مازندران

مراسم معارفه رئیس کل دادگستری مازندران برگزار شد

جایگزین مسواک از راه رسید!

تولید 21 هزار تن توت فرنگی در بابلسر

صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل

استاندار مازندران؛ روستاییان را به توسعه بومگردی فراخواند

کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است

فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران