پیام مازند

آخرين مطالب

6 نمایش از مازندران در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می رود فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- 6 نمایش از مازندران در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که از امروز دوشنبه در تهران آغاز شد، روی صحنه می رود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، یک نمایش از مازندران در بخش مسابقه بین الملل تئاتر فجر حضور دارد، یک اثر صحنه ای به عنوان میهمان روی صحنه خواهد رفت، یک نمایش خیابانی در بخش تئاتر خیابانی جشنواره فجر اجرا می شود و سه نمایش هم در بخش ' به علاوه فجر ' اجرا خواهد شد.
** نمایش
تئاتر ' نمایش ' اثری با ترجمه و کارگردانی مسعود حق پناه، هنرمند اهل آمل است که در بخش مسابقه بین الملل تئاتر فجر به عنوان یکی از هفت نمایش بخش بین الملل جشنواره روی صحنه می رود. این اثر قرار است روز یکشنبه 28 بهمن در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر، دو نوبت اجرا از ساعت های 17 و 19 داشته باشد.
نمایش که پیش از این به مدت 9 شب از 27 مهر تا 5 آبان در بلک باکس آمل روی صحنه رفته بود، نمایشنامه‌ ای از ' ساموئل بکت ' است که مسعود حق پناه آن را ترجمه و کارگردانی کرده است و نخستین اجرای این نمایشنامه خارجی در ایران محسوب می شود. شیرین احمدی، امیر گیل و آپامه خسروی هنرپیشگان این اثر هستند.
** بیگانگی
تئاتر مازندران با نمایش خیابانی ' بیگانگی ' به نویسندگی و کارگردانی ' غنچه شکوهیان ' از آمل در بخش نمایش های خیابانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد. این نمایش قرار است سه اجرا در جشنواره تئاتر فجر داشته باشد. نخستین اجرای بیگانگی 30 بهمن از ساعت 16 و 30 دقیقه در محوطه خانه هنرمندان برای انجام می شود.
روز چهارشنبه یکم اسفند هم نمایش بیگانگی ابتدا از ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود و پس از آن ساعت 22 و 30 دقیقه در ایوان انتظار مترو ولیعصر(عج) اجرا خواهد شد.
این نمایش پس از موفقیت در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان و دریافت جایزه در بخش های کارگردانی، گروه بازیگری و موسیقی، مجوز حضور در جشنواره فجر را کسب کرد.
** خانه سیاه است
محسن اردشیر کارگردان و نویسنده شناخته شده تئاتر مازندران، 24 مهر تا 14 آبان در تئاتر شهر آمل، نمایشی با نام ' خانه سیاه است ' را روی صحنه برد که به دعوت سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، قرار است روز شنبه 27 بهمن، دو نوبت در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه برود.
خانه سیاه است در مورد زندگی و آثار فروغ فرخزاد است که اجرای آن در آمل حدود 2 هزار مخاطب را طی 20 شب اجرا به تئاتر شهر آمل کشاند. این نمایش در ساعت های 17 و 20 روز شنبه 27 بهمن در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه می رود.
** تکرار
نمایش ' تکرار ' به نویسندگی امیر رفیعی و کارگردانی مهیار صیفوری از تنکابن، به عنوان یکی از سه نمایش تولید شده هنرمندان مازندران در بخش ' به علاوه فجر ' سی و هفتمین دوره این جشنواره روز سه شنبه 23 بهمن و در دومین روز فجر سی و هفتم روی صحنه می رود.
تکرار سه شنبه و چهارشنبه، 23 و 24 بهمن، از ساعت 21 و 30 دقیقه در تماشاخانه ' دیوار چهارم ' واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک 544 روی صحنه می رود.
این نمایش تک پرسوناژ با بازی ' لاوین خادمی گیلانی ' در سی اُمین جشنواره تئاتر مازندران نیز روی صحنه رفت که جایزه بهترین بازیگر زن و رتبه دوم کارگردانی را دریافت کرد.
** پلی از جنس شیشه
روز پنجشنبه 25 بهمن، نمایش ' پلی از جنس شیشه ' نوشته نگار نادری به کارگردانی فرشته پیاده روحی از بابل، دو نوبت در بخش ' به علاوه فجر ' جشنواره بین المللی فجر روی صحنه می رود. این نمایش قرار است ساعت های 18 و 20 ، در تماشاخانه ' مان ' (استاد مشایخی) به نشانی خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنبه داروخانه، پلاک 1478 روی صحنه برود.
پلی از جنس شیشه نمایشی در باره خشونت علیه زنان است که سال 1396 با بازی فرشته پیاده روحی و همسرش اهورا گل عموپور تولید شده و یکی از نمایش های بیست و نهمین جشنواره تئاتر مازندران بود.
** شکلک
نمایش ' شکلک ' اثری از گروه تئاتر ' ایما ' که به کارگردانی افسانه منادی در کارگاه تجربی هنر بابل تولید شد، سومین نمایش از مازندران است که در بخش ' به علاوه فجر ' روی صحنه می رود. این نمایش قرار است در روزهای 29 و 30 بهمن و یکم، دوم و سوم اسفند پنج نوبت در تماشاخانه ' شانو ' واقع در خیابان وصال شیرازی، تقاطع خیابان طالقانی، کوچه فرهنگی، پلاک 3 روی صحنه برود. اجرای شکلک در هر پنج شب از ساعت 21 آغاز می شود.
نویسنده این نمایش نغمه ثمینی است و ساجده نجاریان، محمد حسینی، نگین متولی و بردیا حمیدزاده بازیگران این نمایش هستند. نادر مقدس کارگردان شناخته شده مازندرانی هم تهیه‌کنندگی این اثر نمایشی را به عهده دارد. ' شکلک ' دی ماه امسال به مدت دو هفته در پلاتو کارگاه تجربی هنر بابل روی صحنه رفت.
علاوه بر این آثار، نمایش ' خانه ' نوشته نغمه ثمینی و به کارگردانی سینا علیپور که یکی از نمایش های برتر سی اُمین جشنواره تئاتر مازندران بود، نیز روز 17 دی در اردبیل به عنوان یکی از نمایش های بخش فجر استانی روی صحنه رفت. همچنین ' امیرعلی نبویان ' هنرمند اهل آمل نیز امسال با نمایش ' تناسخ سه تا سی و پنج تومان ' از تهران در بخش مسابقه ایران 2 تئاتر فجر حضور دارد.
سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، از 22 تا 4 اسفند با دبیری نادر برهانی مرند در تهران برگزار می شود.
9927/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/79196/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور