پیام مازند

آخرين مطالب

در جلسه کمیته تسهیلگران آمل مطرح شد

پر رنگ کردن خروجی فعالیت دانشگاهیان در توسعه مازندران اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - در جلسه کمیته تسهیلگران آمل اعضا با اتفاق نظر بر اینکه این کمیته باید به جذب مشارکت مردم در امر توسعه استان کمک نماید بر پر رنگ شدن خروجی فعالیت دانشگاهیان در توسعه مازندران تاکید کرده و نقش این قشر را برای حل چالش های استان بسیار جدی دانستند.
به گزارش ایسنا مازندران،کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی آمل با حضور واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، عباسعلی رستمی رئیس دانشگاه شمال و اعضای این کمیته در دانشگاه شمال برگزار شد.
به گزارش ایسنا مازندران، واحد عبدالهیان رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری جلسات کمیته تسهیلگران شهرستانی در دانشگاه بسیار ارزشمند است، گفت: اعتماد به سیستم‌های دانشگاهی همیشه موفقیت آمیز است.
وی با بیان اینکه با توجه به پراکندگی دانشگاه‌های مازندران، راه‌اندازی کمیته های تسهیلگران شهرستانی در دانشگاه‌ها و یا استفاده از اساتید دانشگاه در آن، می تواند عدم توجه مناسب به تمامی دانشگاه‌ها در تشکیل اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران را کمرنگ‌تر کند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار فراوانی که در آمل وجود دارد، متاسفانه خروجی توسعه با این پتانسیل‌ها همخوانی ندارد و امیدواریم با شکل‌گیری این کمیته‌، از ظرفیت‌های موجود، بهره بیشتری برده شود.
رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با تاکید بر اینکه هدف اصلی شکل‌گیری این کمیته‌، جلب مشارکت مردم برای توسعه آمل است، گفت: با توجه به اینکه برنامه‌های توسعه‌ای از سوی نخبگان و مسئولان نوشته و برای اجرا به شهرستان سپرده می‌شود و مردم در تدوین آن، نقشی ندارند، در پیاده‌سازی آن برنامه نیز کمتر مشارکت می‌پذیرد.
عبدالهیان افزود: با شکل‌گیری کمیته تسهیلگران در واقع جمعیت هدف آن برنامه‌ توسعه‌ای خود را صاحب نقش در پیاده‌سازی آن می‌بینند و این امر موجب افزایش مشارکت می شود.
وی با بیان اینکه کمیته تسهیلگران مکانی است که می‌تواند نظرات تمامی و یا بیشتر مردم جامعه را برای پیاده سازی برنامه‌های توسعه‌ای جلب کند، تاکید کرد: امروز باید از سرمایه‌های مردمی در توسعه شهرستان استفاده شود.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ادامه با تاکید بر اینکه در تشکیل این کمیته به هیچ عنوان نباید به نگرش های سیاسی و فکری افراد توجه داشت، گفت: هر کسی در هر جایگاهی که موثر است می تواند در این کمیته حضور داشته باشد.
عبدالهیان با اشاره به اینکه این کمیته نباید زیرنفوذ هیچ فرد یا مسئولی باشد، اظهار کرد: هر شهرستانی باید متناسب با ظرفیت‌های موجود، با لحاظ کردن احترام به قوانین کشور، در راستای توسعه شهرستان خود، فعالیت کند.
وی با بیان اینکه ضمانت اجرایی تصمیم‌های این کمیته، میزان فعالیت و تداوم آن است، تصریح کرد: در واقع باید مجامعی شکل بگیرد که مردم نیز بتوانند مشارکت و نظرهای خود را بیان کنند.
لزوم تغییر رویکرد برای دستیابی به توسعه
مسعود فرجاد عضو کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی کارگروه مدیریت دانش اتاق فکر توسعه مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در کشور، خیران فکری کمری وجود دارد و این کمیته می‌تواند در این زمینه منشا اثر باشد، گفت: اگر خیران فکری شکل بگیرد، از درون آنها خیران مدرسه و مسجد ساز نیز خارج می شود.
وی تصریح کرد: اعضای کمیته تسهیلگران مشاوران مسئولان اجرایی محسوب می شوند، اظهار کرد: آسایش اجتماعی و دلگرمی، می تواند نتیجه تشکیل این کمیته باشد.
عضو کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی کارگروه مدیریت دانش اتاق فکر توسعه مازندران با بیان اینکه امروز با تغییر تفکر و رویکرد می توانیم به نتیجه برسیم، گفت: این گروه بدون نفوذ فرد یا گروهی و توجه به مصالح ملی و منافع شهرستانی و استانی، فقط برای خدمت به مردم فعالیت کند.
از جوانان در کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی استفاده شود
عباسعلی رستمی رئیس دانشگاه شمال در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته‌ تسهیلگران توسعه شهرستانی آمل باید خروجی داشته باشد و از افراد جوان در بدنه آن استفاده کرد، گفت: بسیاری از اساتید دانشگاه و موثران به این کمیته‌ها، به دلیل سوابق نامطلوب‌شان اعتمادی ندارد اما با استفاده از جوانان می‌توان کارهای جدیدی را آغاز کرد.
کمیته تسهیلگران توسعه؛ باعث ایجاد رغبت مردم در مشارکت شود
رمضان صدیقی نیا مدیر شرکت کاله آمل نیز در این جلسه با بیان اینکه در این شرایط نامناسب اقتصادی، تشکیل این گروه‌ها روحیه ای جهادی می خواهد، اظهار کرد: ماموریت کمیته تسهیلگران باید مشخص باشد چرا که در برخی از شرایط حتی تعامل نیز دچار مشکل هستیم.
وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند و مشکلات اقتصادی نمونه ای از آن است، تصریح کرد: این کمیته باید در ابتدا رغبت را در مردم ایجاد کند چرا که اگر مردم احساس کنند منافعی ندارند مشارکت نمی کنند.
آینده دشوار مازندران در مسائل زیست محیطی
رورده عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اهداف این کمیته برای توسعه شهرستان بسیار مناسب اما اجرای آن دشوار است، گفت: مازندران در برخی مسائل مانند زیست محیطی آینده بسیار سختی خواهد داشت و اگر از امروز بررسی مشکلات و راهکارهای رفع آن را آغاز کنیم، بخشی از مشائل برطرف می شود.
خروجی فعالیت دانشگاهیان در توسعه مازندران مشاهده نمی شود
سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از این کمیته‌ها، در گذشته نیز وجود داشت اما به نتیجه نرسید، اظهار کرد: نخستین سوالی که مطرح می شود این است که مصوبات این کمیته چه ضمانت اجرایی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: خروجی فعالیت‌های دانشگاهیان باید در توسعه مازندران مشاهده شود، اما اینگونه نیست.
جنسیت برای مدیریت در جامعه اهمیتی ندارد
فاضلی یک فعال فرهنگی نیز در این جلسه با بیان اینکه حضور زنان در جوامع برای آنها مشکلات زیادی را به وجود می آورد، گفت: زنان جامعه معتقد هستند که باید شایستگان در جوامع مدیریت کنند و جنسیت مهم نیست اما در عمل شاهد این امر نیستیم.
وی با اشاره به اینکه تشکیل این کمیته ها می تواند به توسعه شهرستان‌ها کمک کند، اظهار کرد: اگر بخواهیم منتظر فعالیت مسئولان باشیم به نتیجه نخواهیم رسید.
بخش خصوصی در جلب اعتماد عمومی با مشکل مواجه شده است
محمدهادی رجایی لیتکوهی عضو هیئت علمی دانشگاه شمال نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کمیته‌هایی که موجب افزایش مشارکت مردم می‌شود، ارزشمند است، گفت: در کشورمان، فعالیت های مشارکت محور پاسخ نمی دهد و سیاست بخش خصوصی در جلب اعتماد عمومی با مشکل مواجه شده است.
وی افزود: کار مشارکت محور مبتنی بر اعتماد مردم بسیار مهم است و برای این امر تدوین برنامه باید با استفاده از تمامی دیدگاه‌ها باشد تا به نتیجه برسد.
توسعه و رابطه آن با ساختار سیاسی و نظام مدیریت کشور
رضا شیخ پور عضو شورای حزب کارگزاران مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مباحث مربوط به توسعه به ساختار سیاسی و نظام مدیریت کشور بر می‌گردد، گفت: بسیاری از مسئولان مشورت پذیر نیستند و با دخالت در کار دیگران، وظیفه ذاتی خود را انجام نمی دهند.
وی با اشاره به اینکه برخی از تصمیم‌های مسئولان در شهرستان آمل، امنیت زیستی گونه‌های مختلف را به خطر انداخته است، اظهار کرد: بحران‌های زیست محیطی منجر به دگرگونی محیط زیست می شود و این امر در آینده خود را نشان خواهد داد.
به گزارش ایسنا مازندران، در پایان این جلسه، محمدهادی رجایی لیتکوهی، رمضان صدیقی نیا، فاضلی، قربانی و حسن زاده به عنوان اعضای هیئت رئیسه کمیته تسهیلگران توسعه شهرستان آمل، انتخاب شدند.
همچنین جلسه کمیته تسهیلگران توسعه شهرستان نور نیز با حضور واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران تشکیل و عباس رحمانی، فرنام فخاری، مسعود یوسفی، ریحان عزتی و قوام الدین بینیایی اعضای هیئت رئیسه این کمیته شدند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/79254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی