پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل دفتر آموزش متوسط نظری وزارت آموزش و پرورش:

مهارت آموزی دانش آموزان در دوره نظری الزامی می شود علمي

مهارت آموزی دانش آموزان در دوره نظری الزامی می شود

  بزرگنمايي:

پیام مازند - آمل- مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش وپرورش، از بررسی مراحل پایانی طرحی خبر داد که حرفه و مهارت آموزی دانش آموزان در دوره نظری الزامی خواهد شد.

 عباس سلطانیان  در سیزدهمین همایش تجلیل از نخبگان علمی و المپیادی دانش آموزی شهرستان آمل گفت: هدف از تدوین و اجرایی شدن این طرح، یادگیری و حرفه آموزی دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم هست که در قابل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مدرسه محوری شدن باعث خواهد شد تا دانش آموز حتی پس از فارغ التحصیل شدن از مدرسه حرفه و مهارتی داشته باشد.
وی افزود: رویکرد مهارت و حرفه آموزی اکنون در هنرستان‌های فنی وحرفه ای کارودانش به طور جدی دنبال می‌شود وحتی بسیاری ازدانش آموزان پیش از ورود به دانشگاه‌ها وادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی به عنوان کارآفرین می‌توانند فعالیت کنند.
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه رویکرد سند تحول بنیادین حرکت از حافظه‌محوری به سمت مهارت‌محوری است، اضافه کرد، سند تحول بنیادین تأکید دارد که دانش‌آموزان باید حتماً با مهارت تربیت شوند و بعد از فارغ‌التحصیلی مهارت را کسب کرده باشند.
پوشش تحصیلی بیش از 92 درصدی در دوره دوم متوسطه
سلطانیان، همچنین به پوشش تحصیلی حدود 92.5 درصدی دانش آموزان در دوره مقطع دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم در مدارس حضور داشته باشند وامکانات لازم برای تحصیل فراهم هست و این درصد در سال‌های اخیر افزایش خوبی داشته است.
وی اضافه کرد، که تمام تلاش براین هست که پوشش تحصیلی و ترک تحصیل نکردن دانش آموزان در دوره متوسطه دوم تا پایان سال 1400 به حدود 95 درصد افزایش یابد.
تاکید مدرسه محوری
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه مدرسه کانون تحول بنیادین است و مدرسه محوری اکنون در این سند یک اصل مهم مورد تاکید است، گفت: اجرای متوازن سند تحول بنیادین، کاهش تمرکز و تصدی گری ، واگذاری اختیارات و مسئولیت‌ها به مدیران صف به ویژه مدارس، توسعه مشارکت‌ها و ارتقای نقش خانواده‌ها در تعلیم و تربیت، استفاده بهینه از منابع و افزایش بهره وری از جمله اولویت‌ها در دوره متوسطه است.
سلطانیان، همچنین از عملکرد و جایگاه مازندران در آخرین امتحانات نهایی که خردادماه امسال برگزار شد، با درصد قبولی 90.85 درصد از رشد قابل قبولی نسبت به سال قبل ازآن داشته است، گفت: درارزیابی های صورت گرفته مازندران درکنکور سراسری امسال دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.
دراین همایش از 68 دانش آموزی که در کنکور سال 97 رتبه‌های زیر 2000 کشوری و زیر 600 منطقه را کسب کردند و همچنین از " احمد رمضانپور" دارنده نشان نقره المپیاد جهانی ریاضی تجلیل شد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

فشارخون؛ بیماری پُر دردسر اما خاموش

جادوی استارتاپ ها در توسعه گردشگری مازندران

وضعیت نامناسب سهم‌بری آموزش و پرورش مازندران از اعتبارات استانی

انتقال آب خزر به سمنان طرحی مثبت برای مهار کم آبی است

مدارس مازندران یکهزار و 74 معلم کم دارد

جهرمی: ساخت 3 ماهواره جدید در دست اقدام است

رشد 20 درصدی پشت کنکوری‌های مازندران

1400 دانشجو در دانشگاه آزاد رامسر تحصیل می کنند

پلاستیک های خطرناک ناشناخته در کمین بیماری های شایع/ اسباب بازی های قدیمی کودکان خطرناک است

امسال 45 هزار کلاس اولی وارد مدارس مازندران می شوند

جهاد دانشگاهی با تمام قدرت به تولید انبوه جلبک ادامه دهد

قبضه نخستین جشنواره ایده پردازی هنرستان های کشور توسط مازنی ها

طرح مالیات بر ثروت در ایران جوابگو نیست

دلیل تقلیل معنادار باروری در کشور چیست؟

فارس من| بلاتکلیفی درمان بستر لاریجان و سکوت دانشگاه علوم پزشکی مازندران

نقش برجسته رسانه و مطبوعات در دوران دفاع مقدس

مازندران بهترین پایلوت برای توسعه استارت آپ های کشاورزی است

حمایت از واحدهای فناور عامل رونق کسب و کار است

قاتلی خاموش اما قابل کنترل!

پروژه های "تغذیه مصنوعی" راهکاری برای مدیریت منابع آبی

برگزاری اولین رویداد استارتاپ حوزه آسیب های اجتماعی در مازندران

همکاری علوم پزشکی مازندران با پواتیه فرانسه

افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران

هوش تجاری در کسب و کار، راهبرد جدید تولید

مسئولان روابط عمومی نگاه رفع تکلیف بودن را از خود دور کنند

حذف رقابت محوری از برنامه های آموزش و پرورش است

تولید محلولی که برداشت قارچ را 5 کیلوگرم افزایش می دهد

برنامه بازتوانی قلب درساری اجرا می شود

چگونه باغات خود را از سرمازدگی بهاری حفظ کنیم؟

نظریه آغاز دوره "ترسالی" بعید به نظر نمی رسد

ارتباط صنعت و دانشگاه بمب بیکاری را خنثی می کند

خوشه های شغلی در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد می شود

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

سد بسازیم یا آب‌بندان؟

بارور کردن ابر در ایران شایعه است

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

احتمال افزایش پدیده‌های حدی مانند سیل در آینده

چه ساختمان‌هایی نیاز به مقاوم‌سازی دارند؟

شهرهایی که برای یک روز تابستانی معتدل ساخته شده اند

مافیای کنکور و کسب و کار ترس فروشی

ثبت نام برای مدارس تیزهوشان ونمونه از 19 فروردین آغاز می شود

دلایل جولان سیل های ویرانگر در شرق مازندران

سیل مازندران و تحقیقاتی که خاک می‌خورند!

نابودی شمشادها در سوادکوه دلیل اصلی رانش زمین؟!

مهارت آموزی دانش آموزان در دوره نظری الزامی می شود

68 دانش آموزنخبه علمی والمپیادی آمل تجلیل شدند

مرکز آموزش رسانه ای مازندران در آمل راه اندازی شد

ارزیابی ابعاد و مولفه های تاب‌آوری شهری به منظور کاهش خسارت ناشی از سیل

انتقال آب ، اقلیم مازندران را تغییر خواهد داد

غفلت از بانک ژن آب بندان ها در شمال کشور