پیام مازند

آخرين مطالب

خوشحالی گردشگران از افزایش ایمنی محور کمربندی تنکابن اقتصادي

خوشحالی گردشگران از افزایش ایمنی محور کمربندی تنکابن
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر- کمربندی شهر تنکابن در سال های گذشته به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز در استان مازندران مطرح بود که با تدبیر مدیران دستگاههای اجرایی ضریب ایمنی این محور در تعطیلات نوروز 98 به طور چشمگیری افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، کمربندی شهر تنکابن در سال های گذشته به دلیل وقوع تصادف های منجر به فوت و جرح ، یکی از محورهای اصلی پر خطر در مازندران محسوب می شد . نبود ایمنی لازم در این محور 12 کیلومتری در تعطیلات نوروز 97 با چهار کشته و پنج مجروح نمایان گشت و همین مسئله مدیران دستگاه های اجرایی را به تکاپو انداخت تا هر چه سریعتر نسبت ایمن سازی این مسیر اقدام نمایند.
در طول سال 97 جلسات متعددی پیرامون این موضوع در فرماندار ویژه شهرستان تنکابن برگزار شد و تصمیماتی نیز از قبیل اصلاح هندسی ورودی غربی کمربندی، افزایش روشنایی مسیر ، نصب علائم هشدار دهنده ، نصب دوربین های ترافیکی ، بستن بریدگی های خطرناک و ایجاد دوربرگردان های استاندارد اتخاذ گردید اما نحوه و زمان اجرای آنها در هاله ای از ابهام قرار داشت.
با نزدیک شده به پایان سال و بالارفتن حساسیت ها نسبت به این موضوع و البته افزایش فشارهای مدیران مرکز نشین ، سرانجام مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان آستین ها را بالا زدند و در یک اقدام جهادگونه اقدام به رفع نواقص جاده ای در جهت ایمن سازی این محور نمودند که از مهمترین آنها می توان به اصلاح هندسی ورودی غربی کمربندی اشاره کرد.
کارشناسان و صاحبنظران یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در جاده ها را برنامه ریزی ، مدیریت صحیح، نظارت درست، فرهنگ سازی، کارشناسی ایمن سازی فنی، اجرای صحیح مقررات راهنمایی و رانندگی و اعمال قانون در برخورد با رانندگان خاطی می دانند.
آنان بر این باورند که در حوزه سوانح ترافیکی سه عامل نواقص فنی راه ها، معضلات و اشکالات فنی در خودروها و خطاهای انسانی مطرح است که در این میان بیشترین علل تصادفات منجر به فوت را خطاهای انسانی و چگونگی رفتار رانندگان شامل می شود.
شواهد تاریخی نشان می دهد که نخستین تصادف منجر به مرگ در ایران در سال 1305 رخ داد و به عبارتی دیگر 93 سال است که سوانح رانندگی جان مردم کشورمان را می گیرد.
** شیرین شدن ذائقه مسافران با ایمن شدن کمربندی تنکابن
یک مسافر اردبیلی که از ورودی جدید ضلع غربی کمربندی وارد شهر تنکابن شده بود به خبرنگار ایرنا گفت : در ایام تعطیلات نوروز به همراه خانواده به غرب مازندران سفر می کنم تا از امکاناتی را که در این منطقه برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده استفاده نماییم.
سلامت معزی افزود : در طول این سال ها برای ورود به شهر تنکابن با مشکل مواجه بودیم و به دلیل سختی و خطرناک بودن بریدگی ها ترجیح می دادیم تا از این شهر عبور کنیم و به شهرهای همجوار برویم.
وی اصلاح ورودی غربی کمربندی را اقدامی ارزشمند در راستای حفظ جان و مال مردم دانست و اظهار داشت : بارها شاهد تصادف های شدیدی در این محور بودیم که ذائقه مسافران و گردشگران را تلخ می کرد اما خوشبختانه امسال که چندین بار از این محور گذر نمودم تصادفی مشاهده نکردم.
به گفته این شهروند اردبیلی ، حضور نیروهای راهداری و راهنمایی و رانندگی در کمربندی کاملا محسوس است و خودروها با سرعت پایین در این محور تردد می کنند.
وی یادآور شد : اگر به جای سرعت گیرهای با ارتفاع زیاد و غیر فنی از آرام سازها یا سرعتکاه های استاندارد در طول این مسیر استفاده شود حتما در کاهش تصادف ها موثر خواهد بود.
**اصلاح ورودی غربی کمربندی ، یک تیر و دو نشان
شهردار تنکابن با اشاره به نبود ورودی مناسب در ضلع غربی کمربندی به خبرنگار ایرنا گفت : ورودی ضلع غربی کمربندی یکی از نقاط حادثه خیزی بود که در طول سال های گذشته جان خیلی از همشهریان و مسافران را گرفته بود و تلاش داشتیم تا این مشکل را برطرف نماییم.
محمد زرودی با بیان اینکه پروژه اصلاح هندسی ورودی غربی کمربندی در کمتر از 40 روز و قبل از تعطیلات نوروز به بهره برداری رسید ، افزود : پس از اخذ تاییدیه نقشه های اصلاح هندسی ضلع غربی از سوی اداره کل راه و شهرسازی که تقریبا یکسال به طول انجامید ، بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز گردید.
وی اظهار داشت : با مجموع جدول گذاری ، آسفالت ، تامین روشنایی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی مبلغ 330 میلیون تومان برای این پروژه هزینه شد.
به گفته زرودی ، با اصلاح هندسی ورودی غربی کمربندی علاوه بر اینکه تهدید جانی و مالی این محور به حداقل رسید ، مشکل ورود مسافران و گردشگران به داخل شهر تنکابن نیز مرتفع گردید و همین مسئله سبب شد تا شرایط اقتصادی خوبی را در ایام تعطیلات نوروز شاهد باشیم.
وی یادآور شد : احداث رمپ های جدید جهت ورود راحت تر مسافران و گردشگران از کمربندی به داخل شهر تنکابن نیز در سال 98 در دستور کار قرار دارد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن نیز با ابراز خرسندی از اصلاح ورودی ضلع غربی کمربندی ، از افزایش ضریب ایمنی محورهای مواصلاتی این شهرستان به منظور کاهش تصادف ها خبر داد.
تورج فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در کنار اصلاح ورودی ضلع غربی کمربندی که توسط شهرداری صورت گرفت ، اقدامات دیگری نیز از قبیل بستن یک بریدگی خطرناک و حادثه آفرین ، ایجاد آرام ساز ، تقویت روشنایی مسیر و نصب تابلوهای هشدار دهنده انجام شد.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه تصادف منجر به جرح و فوت در کمربندی تنکابن گزارش نشده است اظهار داشت : برای بالا بردن ضریب ایمنی کمربندی نیاز به سه دوربرگردان استاندارد و حذف 7 بریدگی خطرناک و نصب دوربین هستیم که امیدواریم در سال جدید این اتفاق بیافتد.
به گفته فتحی ، کمربندی تنکابن به لحاظ زیبایی و آراستگی یکی از بهترین محورها در سطح استان مازندران است و باید مسافران و گردشگران با خاطره ای خوش و بیادماندنی از آن عبور کنند.
وی یادآور شد : برخی محورهای روستایی در سیل مهرماه سال گذشته دچار مشکل شده اند و تلاش داریم تا هرچه سریعتر آن را برطرف نماییم.
**ضرورت ارتقاء فرهنگ ترافیکی در مازندران
جانشین فرمانده انتظامی مازندران نیز روز گذشته در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اقدامات موثری که در جهت کاهش تصادفات در محور کمربندی تنکابن صورت گرفت ، افزود : این محور سال گذشته با 4 تصادف منجر به فوت یکی از نقاط حادثه خیز استان شناخته شد که خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت تاکنون تصادف منجر به فوت و جرح نداشتیم.
سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی 7 بریدگی موجود در کمربندی تنکابن را بسیار خطرناک دانست و اظهار داشت : بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان ، باید این بریدگی ها به سه دوربرگردان استاندارد تبدیل شود اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.
وی خاطرنشان کرد : نصب دوربین سرعت سنج می تواند در کاهش سرعت خودروها و در نتیجه کاهش تصادف ها موثر باشد که متاسفانه هنوز اقدامی در این زمینه در کمربندی تنکابن صورت نگرفته است.
مفخمی شهرستانی خواستار ارتقاء فرهنگ ترافیکی در استان شد و تصریح کرد : فرهنگ سازی در زمینه رعایت صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی باید در تمام حوزه ها و سازمان ها به عنوان یک وظیفه مهم، ملموس باشد.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قرار دارد.
/1602/7513/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/83551/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران