پیام مازند

آخرين مطالب

افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران علمي

افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران

  بزرگنمايي:

پیام مازند- یحیی طالبی سرپرست دانشگاه مازندران در این مراسم گفت: در طول چند سال گذشته، تلاش های بسیاری برای راه اندازی موسسه کنفوسیوس در دانشگاه مازندران صورت گرفته است، اطمینان دارم که تاسیس این موسسه در دانشگاه مازندران، می تواند موجب   تقویت روابط بین دو دانشگاه مازندران و گوانگژو باشد .

  وی با تاکید بر این نکته که یکی از موانع بزرگ در گسترش روابط بین دو ملت، زبان مختلف این دو کشور است، افزود: در حال حاضر، میزان قابل توجهی از همکاری بین دو کشور ایران و چین در حوزه تجارت است، اما چین نباید فقط به دلیل فناوری و صنعت پیشرفته اش مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: چین مانند ایران، دارای یک تمدن قدیمی و تاریخ طولانی است، متاسفانه بخش اعظمی از فرهنگ و تمدن چین برای ما ناشناخته مانده و جوانان ایرانی باید بیشتر درباره فرهنگ، زبان و ادبیات این کشور بدانند، این مهم میسر نمی شود، مگر اینکه اقدامات لازم برای تدریس زبان چینی انجام شود.

طالبی در پایان با اظهار امیدواری از این که مرکز جدید زبان چینی، با حضور معلمان ماهر و با تجربه و همینطور مدیریت بسیار کارآمد، بتواند به علاقه مندان ایرانی در فراگیری زبان چینی کمک کند تا این زبان بسیار مهم را فرا گیرند، اظهار کرد: مرکز یادگیری زبان فارسی در دانشگاه گوانژو در طول سه سال گذشته، بسیار فعال بوده و تا آنجا می دانم، در جذب جوانان چینی برای یادگیری زبان فارسی بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود:امیدوارم که در آینده بسیار نزدیک، برنامه های  آموزش زبان چینی را در دانشگاه مازندران توسعه دهیم و همچنین مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه گوانگجو آغاز به کار کند 

* بین المللی سازی آموزش عالی مهم ترین هدف موسسه کنفوسیوس

امیرسعید کرمی نماینده وزارت علوم، تحقیقات فناوری نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت همراهی های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق جین در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی و فرهنگی، گفت: ایران و چین در غرب و شرق قاره کهن آسیا می توانند مکملی برای ارتقا سطح علمی و فناوری جهان باشند

کرمی افزود: اراده روسای جمهور دو کشور و به ویژه مقام معظم رهبری،همچنین پیام هایی که اخیرا میان رهبران دو کشور مبادله شده است و تاکیدی که رهبران بر راهبردی بودن روابط دو کشور و تدوین برنامه راهبردی دو کشور عنوان کرده اند، وظایف ما را برای تعمیق روابط آموزشی و پژوهشی دو کشور دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه چهار میلیون دانشجو(یک میلیون در مقاطع تحصیلات تکمیلی) و 27 هزار دانشجوی خارجی، فعالیت 40 پارک علمی- فناوری و دویست مرکز رشد، بخشی از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد:وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای همکاری نظامند و سیستماتیک با 21 کشور و سازمان بین المللی از جمله اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، اتریش، روسیه و غیره بوده و دارای کمیته های مشترک است.

نماینده مشاور مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات فناوری در امور چین تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا چنین کمیته هایی را با آکادمی علوم  و وزارت آموزش و وزارت علوم و فناوری چین ایجاد کنیم

  عضو گروه همکاری های علمی دوجانیه مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، در ادامه به تشریح اهداف تشکیل این کمیته ها پرداخت و گفت: هدف های ما در این زمینه شامل بین المللی سازی آموزش عالی، ارتقای کیفیت علمی تحقیقات و آموزش برای دستیابی به منافع ملی و بین المللی و دست یابی پنج دانشگاه و موسسه تحقیقاتی پایه به رتبه 200 در برنامه اقتصاد مقاومتی است.

کرمی گفت: بنابراین ما در زمینه دیپلماسی علمی فعال هستیم و به عنوان نمونه باید بگویم که به صورت هفتگی 10 هیئت از روسای دانشگاه ها، دانشکده ها و اعضای هیئت علمی از کشور های مختلف را میزبانی می کنیم.

وی در ادامه به برخی از همکاری های علمی ایران و چین اشاره کرد و افزود: در حوزه دانشجویی، اکنون حدود هزار و 600 دانشجوی ایرانی در چین به تحصیل اشتغال دارند و حدود 130 دانشجوی چینی نیز در ایران مشغول به تحصیل هستند

عضو گروه همکاری های علمی دوجانیه مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم  تصریح کرد:همچنین افتتاح مرکز تحقیقات مشترک هواشناسی در دانشگاه گیلان با همکاری اکادمی علوم چین ( اسفند ماه 97) با حضور وزیر علوم، افتتاح مرکز مطالعات چین با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه مطالعات بین المللی شانگ های در دانشگاه علامه( فروردین ماه 98)، افتتاح مرکز تحقیقات مشترک غرب آسیا در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با آکادمی علوم چین در هفته گذشته و امروز نیز افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران، بخشی از این همکاری های دوجانبه است

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: روند همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری ایران و چین، جهت مثبتی را طی می کنند، اما این روند عمدتا در زمینه علوم پایه است و دو طرف، یعنی ایران و چین باید تلاش کنند تا زمینه های دیگر از جمله توسعه همکاری پارک های علمی و فناوری، تجاری سازی یافته های علمی دو کشور به صورت مشترک، توسعه همکاری مراکز رشد دو کشور و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

کنکور ؛ بن بست ماندگار در نظام آموزشی

تکنولوژی حذف شدنی نیست!

تخریب سالانه خاک ایران به اندازه تنب بزرگ و کوچک!

کشور به اصلاح نظام آموزشی نیاز دارد

60 روستای نور از اینترنت پرسرعت نسل 4 بهره مند شدند

بزرگ ترین کلینیک تخصصی نظام سلامت در بابل آماده بهره برداری شد

روغن های قاتل!

زباله بیولوژیکی که حیاتی است

112 هزار نمونه خون بندناف در کشور ذخیره سازی شده است

مکمل پروبیوتیک صنعتی متناسب با عادت خوراکی ایرانیان

خطر وقوع سیلاب در حوزه آبخیز لاویج رود

بایدها و نبایدهای دقیقه نودی برای کنکوری ها

چرا ایران باید 50 سال تورم دورقمی را تجربه کند؟

خواب کافی از جمله عوامل افزایش طول عمر است

آماده باش تمامی مسئولان برای امنیت برگزاری کنکور سراسری در مازندران

فرونشست؛ پدیده‌ای در مقیاس کم اما خطرناک در مازندران

استرس ؛ همسفر کنکوری ها و مهمان ناخوانده نظام آموزشی

نیمی از کنکوری های مازندران تازه نفس هستند

افزایش بهره وری در کشاورزی مهمترین علت توسعه است

ساخت واحد بین الملل پزشکی در رامسر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

کارخانه آنتی بیوتیک سازی ساری چهار قلم داروی جدید به بازار می فرستد

مدارس به سازمان پژوهنده مبدل شوند/ پوشش 99 درصدی تحصیلی

طرحی که پس از دو سال افتتاح به بهره برداری نمی رسد!

پیشرفت‌های علمی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

نظام ارجاع الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی مازندران کلید خورد

نانوایی های سنتی ، متهم اصلی پرفشاری خون در مازندران

نتیجه آزمون مدارس خاص هفته دوم تیر ماه اعلام می شود

برنج خوراکی مازندرانی ها مسموم نیست

دانشگاه مازندران با محیط پیرامونی تعامل مناسبی ندارد

نقشه جامع علمی کشور 240 برنامه اقدام دارد

آمادگی فنی و حرفه ای مازندران برای آموزش فعالان بخش گردشگری

مسائل سیاسی در اداره دانشگاه مورد توجه قرار نمی گیرد

دانشگاه مازندران در تحول زندگی مردم استان نقشی ندارد

رئیس جدید دانشگاه مازندران معارفه شد

استفاده از داده های سنجش از دور در تعیین خسارت سیل

فشارخون؛ بیماری پُر دردسر اما خاموش

جادوی استارتاپ ها در توسعه گردشگری مازندران

وضعیت نامناسب سهم‌بری آموزش و پرورش مازندران از اعتبارات استانی

انتقال آب خزر به سمنان طرحی مثبت برای مهار کم آبی است

مدارس مازندران یکهزار و 74 معلم کم دارد

جهرمی: ساخت 3 ماهواره جدید در دست اقدام است

رشد 20 درصدی پشت کنکوری‌های مازندران

1400 دانشجو در دانشگاه آزاد رامسر تحصیل می کنند

پلاستیک های خطرناک ناشناخته در کمین بیماری های شایع/ اسباب بازی های قدیمی کودکان خطرناک است

امسال 45 هزار کلاس اولی وارد مدارس مازندران می شوند

جهاد دانشگاهی با تمام قدرت به تولید انبوه جلبک ادامه دهد

قبضه نخستین جشنواره ایده پردازی هنرستان های کشور توسط مازنی ها

طرح مالیات بر ثروت در ایران جوابگو نیست

دلیل تقلیل معنادار باروری در کشور چیست؟

فارس من| بلاتکلیفی درمان بستر لاریجان و سکوت دانشگاه علوم پزشکی مازندران