پیام مازند

آخرين مطالب

افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران علمي

افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران

  بزرگنمايي:

پیام مازند- یحیی طالبی سرپرست دانشگاه مازندران در این مراسم گفت: در طول چند سال گذشته، تلاش های بسیاری برای راه اندازی موسسه کنفوسیوس در دانشگاه مازندران صورت گرفته است، اطمینان دارم که تاسیس این موسسه در دانشگاه مازندران، می تواند موجب   تقویت روابط بین دو دانشگاه مازندران و گوانگژو باشد .

  وی با تاکید بر این نکته که یکی از موانع بزرگ در گسترش روابط بین دو ملت، زبان مختلف این دو کشور است، افزود: در حال حاضر، میزان قابل توجهی از همکاری بین دو کشور ایران و چین در حوزه تجارت است، اما چین نباید فقط به دلیل فناوری و صنعت پیشرفته اش مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: چین مانند ایران، دارای یک تمدن قدیمی و تاریخ طولانی است، متاسفانه بخش اعظمی از فرهنگ و تمدن چین برای ما ناشناخته مانده و جوانان ایرانی باید بیشتر درباره فرهنگ، زبان و ادبیات این کشور بدانند، این مهم میسر نمی شود، مگر اینکه اقدامات لازم برای تدریس زبان چینی انجام شود.

طالبی در پایان با اظهار امیدواری از این که مرکز جدید زبان چینی، با حضور معلمان ماهر و با تجربه و همینطور مدیریت بسیار کارآمد، بتواند به علاقه مندان ایرانی در فراگیری زبان چینی کمک کند تا این زبان بسیار مهم را فرا گیرند، اظهار کرد: مرکز یادگیری زبان فارسی در دانشگاه گوانژو در طول سه سال گذشته، بسیار فعال بوده و تا آنجا می دانم، در جذب جوانان چینی برای یادگیری زبان فارسی بسیار موفق عمل کرده است.

وی افزود:امیدوارم که در آینده بسیار نزدیک، برنامه های  آموزش زبان چینی را در دانشگاه مازندران توسعه دهیم و همچنین مقطع کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه گوانگجو آغاز به کار کند 

* بین المللی سازی آموزش عالی مهم ترین هدف موسسه کنفوسیوس

امیرسعید کرمی نماینده وزارت علوم، تحقیقات فناوری نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت همراهی های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق جین در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی و فرهنگی، گفت: ایران و چین در غرب و شرق قاره کهن آسیا می توانند مکملی برای ارتقا سطح علمی و فناوری جهان باشند

کرمی افزود: اراده روسای جمهور دو کشور و به ویژه مقام معظم رهبری،همچنین پیام هایی که اخیرا میان رهبران دو کشور مبادله شده است و تاکیدی که رهبران بر راهبردی بودن روابط دو کشور و تدوین برنامه راهبردی دو کشور عنوان کرده اند، وظایف ما را برای تعمیق روابط آموزشی و پژوهشی دو کشور دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه چهار میلیون دانشجو(یک میلیون در مقاطع تحصیلات تکمیلی) و 27 هزار دانشجوی خارجی، فعالیت 40 پارک علمی- فناوری و دویست مرکز رشد، بخشی از ظرفیت های آموزشی و پژوهشی جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد:وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای همکاری نظامند و سیستماتیک با 21 کشور و سازمان بین المللی از جمله اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه، اتریش، روسیه و غیره بوده و دارای کمیته های مشترک است.

نماینده مشاور مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات فناوری در امور چین تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا چنین کمیته هایی را با آکادمی علوم  و وزارت آموزش و وزارت علوم و فناوری چین ایجاد کنیم

  عضو گروه همکاری های علمی دوجانیه مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، در ادامه به تشریح اهداف تشکیل این کمیته ها پرداخت و گفت: هدف های ما در این زمینه شامل بین المللی سازی آموزش عالی، ارتقای کیفیت علمی تحقیقات و آموزش برای دستیابی به منافع ملی و بین المللی و دست یابی پنج دانشگاه و موسسه تحقیقاتی پایه به رتبه 200 در برنامه اقتصاد مقاومتی است.

کرمی گفت: بنابراین ما در زمینه دیپلماسی علمی فعال هستیم و به عنوان نمونه باید بگویم که به صورت هفتگی 10 هیئت از روسای دانشگاه ها، دانشکده ها و اعضای هیئت علمی از کشور های مختلف را میزبانی می کنیم.

وی در ادامه به برخی از همکاری های علمی ایران و چین اشاره کرد و افزود: در حوزه دانشجویی، اکنون حدود هزار و 600 دانشجوی ایرانی در چین به تحصیل اشتغال دارند و حدود 130 دانشجوی چینی نیز در ایران مشغول به تحصیل هستند

عضو گروه همکاری های علمی دوجانیه مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم  تصریح کرد:همچنین افتتاح مرکز تحقیقات مشترک هواشناسی در دانشگاه گیلان با همکاری اکادمی علوم چین ( اسفند ماه 97) با حضور وزیر علوم، افتتاح مرکز مطالعات چین با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه مطالعات بین المللی شانگ های در دانشگاه علامه( فروردین ماه 98)، افتتاح مرکز تحقیقات مشترک غرب آسیا در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با آکادمی علوم چین در هفته گذشته و امروز نیز افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران، بخشی از این همکاری های دوجانبه است

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: روند همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری ایران و چین، جهت مثبتی را طی می کنند، اما این روند عمدتا در زمینه علوم پایه است و دو طرف، یعنی ایران و چین باید تلاش کنند تا زمینه های دیگر از جمله توسعه همکاری پارک های علمی و فناوری، تجاری سازی یافته های علمی دو کشور به صورت مشترک، توسعه همکاری مراکز رشد دو کشور و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را بیشتر در دستور کار خود قرار دهند





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مازندران بهترین پایلوت برای توسعه استارت آپ های کشاورزی است

حمایت از واحدهای فناور عامل رونق کسب و کار است

قاتلی خاموش اما قابل کنترل!

پروژه های "تغذیه مصنوعی" راهکاری برای مدیریت منابع آبی

برگزاری اولین رویداد استارتاپ حوزه آسیب های اجتماعی در مازندران

همکاری علوم پزشکی مازندران با پواتیه فرانسه

افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران

هوش تجاری در کسب و کار، راهبرد جدید تولید

مسئولان روابط عمومی نگاه رفع تکلیف بودن را از خود دور کنند

حذف رقابت محوری از برنامه های آموزش و پرورش است

تولید محلولی که برداشت قارچ را 5 کیلوگرم افزایش می دهد

برنامه بازتوانی قلب درساری اجرا می شود

چگونه باغات خود را از سرمازدگی بهاری حفظ کنیم؟

نظریه آغاز دوره "ترسالی" بعید به نظر نمی رسد

ارتباط صنعت و دانشگاه بمب بیکاری را خنثی می کند

خوشه های شغلی در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد می شود

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

سد بسازیم یا آب‌بندان؟

بارور کردن ابر در ایران شایعه است

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

احتمال افزایش پدیده‌های حدی مانند سیل در آینده

چه ساختمان‌هایی نیاز به مقاوم‌سازی دارند؟

شهرهایی که برای یک روز تابستانی معتدل ساخته شده اند

مافیای کنکور و کسب و کار ترس فروشی

ثبت نام برای مدارس تیزهوشان ونمونه از 19 فروردین آغاز می شود

دلایل جولان سیل های ویرانگر در شرق مازندران

سیل مازندران و تحقیقاتی که خاک می‌خورند!

نابودی شمشادها در سوادکوه دلیل اصلی رانش زمین؟!

مهارت آموزی دانش آموزان در دوره نظری الزامی می شود

68 دانش آموزنخبه علمی والمپیادی آمل تجلیل شدند

مرکز آموزش رسانه ای مازندران در آمل راه اندازی شد

ارزیابی ابعاد و مولفه های تاب‌آوری شهری به منظور کاهش خسارت ناشی از سیل

انتقال آب ، اقلیم مازندران را تغییر خواهد داد

غفلت از بانک ژن آب بندان ها در شمال کشور

مدرک تحصیلی بدون مشارکت و اثرگذاری در جامعه ارزشی ندارد

برگزاری نشست راهبردی احیای آب‌بندان‌های شمال کشور در مازندران

فروش 2 هزار و 300 میلیارد تومانی محصولات نانو در سال جاری

مشکل اصلی کتابخانه‌های مازندران چیست؟

آزمون شبه نهایی با قوت در مازندران اجرایی می شود

نخستین محصول تراریخته که وارد بازار شد، چه بود؟/آرای مثبت 90 درصد دانشمندان بر ایمن بودن محصولات تراریخته

معجزه‌ای به نام تراریخته؟!

تحقیقات علمی برای مضر بودن محصولات تراریخته انجام نشد

مراکز امنیتی بر فعالیت مهندسی ژنتیک کشاورزی نظارت داشته باشند

شبیه خون حفاران غیر مجاز به محوطه باستانی "هفت تپه بابل"/ لزوم ایجاد پایگاه باستان شناسی در بابل

سازمان دانشجویان؛ میدان واقعی بروز خلاقیت‌ها/سازمانی که باید شکاف‌های دانشجویی را از بین ببرد

شکوفایی شارژ سریع و بی‌سیم

راه اندازی پارک فناوری اشتغال فضا پایه در مازندران کلید خورد

انتقال آب خزر میانکاله را به کانون ریزگردها بدل می کند/ مرگ جنگل های هیرکانی فاجعه ای بزرگ در پس انتقال خزر به سمنان

اولین سیم‌کارت نسل پنجم جهان رسما عرضه شد

گوشی تاشوی سامسونگ، اپل را تهدید می‌کند