پیام مازند

آخرين مطالب

خانه به دوشی احزاب در مازندران/احزاب ستادهای انتخاباتی نیستند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند- مهدی غلامی: جمعی از مدیران احزاب و تشکل‌های سیاسی مازندران در حاشیه هم اندیشی دبیران احزاب خانه سیاسی با استاندار مازندران  به بیان مسائل و دغدغه‌های فراروی پرداختند.

نداشتن خانه و محل نشست‌های احزاب مازندران، تأمین نبودن و مجوز ندادن مسئولان امنیتی برای برگزاری برخی نشست‌ها و همایش‌های احزاب و تشکل‌های سیاسی در شهرستان‌ها، عدم شفاف سازی مدیران ارشد استان با مردم و احزاب در عزل و نصب‌های استانی و شهرستانی از موضوعات مهم بوده است.

عدم نظارت بر مدیران کم کار، نظرخواهی نکردن از احزاب سیاسی در انتصاب‌ها، حضور اندک شمار زنان در تشکل‌های سیاسی استان، خالی بودن احزاب از وجود نیروهای جوان، وجود فساد، اختلاس و امتیاز دادن به برخی آقازاده‌ها موارد دیگری است که مدیران احزاب و تشکل‌های سیاسی مازندران به آن اشاره می‌کنند.

احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران با تاکید و اتفاق نظر واحد بر این موضوع که احزاب ستادهای انتخابی و گرم کننده تنور برای حضور پرشور مردم در انتخابات نیستند و نباید با این دید به احزاب در کشور نگاه شود، خواستار اجرای دقیق و کامل قانون احزاب از سوی همه در رده‌های مختلف هستند.

احزاب ستادهای انتخاباتی نیستند

دبیر حزب اراده ملت ایران شاخه مازندران  با بیان اینکه سیل ماه گذشته در کشور نشان داد که همه در این کشور هستیم و به عنوان یک ملت واحد عمل می‌کنیم، گفت: انتظار هست که با وجود چندین شاخصه مردمی در کشور، مدیران برای خدمت به مردم، حداقل آستانه تحمل و میل به خدمت رسانی خود را بیشتر کنند.

تورج نائیج پور، با اشاره به اینکه متأسفانه از احزاب فقط برای گرم کردن حضور پرشور مردم در انتخابات استقبال و حمایت می‌شود، افزود: به موجب قانون، احزاب ستادهای انتخاباتی نیستند و اینکه باید این تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی را مطابق پیش بینی قانون، به حساب آورد.

فساد و دزدی تهدید کننده نظام

دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران با بیان اینکه متأسفانه احزاب در کل کشور از حمایت مادی و معنوی بی بهره هستند، گفت: انتظار و درخواست مدیران احزاب و تشکل‌های سیاسی این است که مدیران اعلام کنند چه برنامه مشخصی برای احزاب و تشکل‌های سیاسی دارند.؟

محسن نورانی افزود: فساد، اختلاس، رانت اکنون کشور را به شدت تهدید می‌کند، ضمن اینکه جای گله و انتقاد زیادی نیز به مدیریت‌های انتخابی و انتصابی های جهت دار وجود دارد.

تأمین امنیت، درخواست احزاب برای برگزاری جلسات شهرستانی

سعید صرپور عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملی ایران هم گفت: تداوم و بیشتر شدن برگزاری جلسات احزاب و تشکل‌های سیاسی در مازندران منجر به قوام و اعتبار بخشی و نیز گرایش بیشتر طیف‌های جامعه به این نهادهای مدنی و قانونی خواهد شد.

وی تأمین امنیت برای برگزاری نشست و همایش‌های احزاب در شهرستان‌ها را نیازمند تأمین امنیت کامل از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی دانست و گفت: متأسفانه در ابتدایی‌ترین مقوله احزاب که برگزاری یک نشست ساده در شهرستان با حضور تعداد زیادی افراد باشد، حرف و حدیث‌های فراوان و حاشیه سازی صورت می‌گیرد.

حضور کم زنان درتشکل های سیاسی

نماینده جمعیت زنان نواندیش مازندران هم  از افزایش روزافزون و افسارگسیخته نگرش متحجرانه به زنان در جامعه به شدت انتقاد کرد و گفت: واقعاً نگران ضعف در بیان و تحقق مطالبات به حق زنان، تزلزل در بنیان خانواده‌ها، محدود شدن خانم‌ها در خانه‌ها و حفظ کرامت دختران وزنان در جامعه هستیم.

خانم کردی با بیان این درخواست و پیشنهاد که باید خانه داری زنان به عنوان یک شغل محسوب و پذیرفته شود، افزود: انتظار این هست که همه مسئولان و مدیران در رده‌های بالایی نظام و میانه امید را به جامعه تزریق کنند و این در سایه انسجام و همگرایی تحقق پیدا خواهد کرد.

حاکمیت فعالیت قانونی احزاب را بپذیرد

یکی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در مازندران با بیان اینکه شکل گیری احزاب و تشکل‌های سیاسی با مجوز رسمی و برپایه قانون جمهوری اسلامی راه اندازی و اعلام موجودیت می‌کند، گفت: معتقد به قانون اساسی کل کشور هستیم و این نمی‌شود که دریک جا قانون پررنگ‌تر و در جایی دیگر کم رنگ تر اجرا شود و این منطقی و عقلانی نیست.

علی اصغر رستم زاده، افزود: ما باید زمینه‌های که قانون برای احزاب تعیین کرده فراهم کنیم ونسل جوان جامعه را که در حال حاضر هیچ رغبتی به حضور در فعالیت و تشکل‌های سیاسی ندارند، جذب کنیم.

وی ادامه داد، متأسفانه یکی از نقطه‌های تاریک برای احزاب و تشکل‌های سیاسی برای احزاب در کشور این است که هم حاکمیت و جامعه این را پذیرفتند که احزاب فقط در زمان انتخابات برای گرم کردن تنور انتخابات و جلب مشارکت مردمی برای شرکت در انتخابات باید فعالیت داشته باشند که در عمل اشتباه است.

برخورد با انتصاب‌های رابطه‌ای دراستان

مهدی احمدی فولادی مسئول انجمن اسلامی معلمان مازندران گفت: انتظار و خواست عمومی همه احزاب استان، نظرخواهی از این تشکل‌ها حداقل در انتصاب‌ها و عزل و نصب‌های استانی است و همچنین بر عملکرد مدیران نیز نظارت دقیق‌تری شود.

وی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مدیریت‌ها در دست تعداد محدودی از افراد چرخیده است، نیاز به خانه تکانی در مدیران کشور داریم تا شاهد حضور مدیران جوان در سطوح مدیریتی باشیم.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی احزاب در مازندران

نماینده حزب ندای ایرانیان در مازندران نیز وظیفه ذاتی احزاب را تقویت نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: این اقدام با انتقاد و ارائه راهکارهای اصلاحی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم دبیرخانه دائمی مربوط به احزاب در استان مازندران تشکیل شود تا به راهکارهای اجرایی در این دبیرخانه برای مشکلات مردم دست پیدا کنیم.

نیاز جدی به گفتن و شنیدن نظرات احزاب داریم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در نشست با احزاب گفت: حزب باید شاکله داشته باشد و بعد از انقلاب چنین چیزی در کشور شکل نگرفت و ما با واقعیت این چنینی در کشور روبه رو هستیم.

حسین حسن نژاد افزود: سیاست زدگی یک مشکل در کشور است، در یک جامعه سیاست زده، حزب شکل نخواهد گرفت، باید به آنچه که اعتقاد داریم عمل کنیم، گرفتاری‌ها ما امروز این است که اخلاق گم شده است.

وی بر تداوم برگزاری جلسات و هم اندیشی مدیران احزاب و تشکل‌های سیاسی در شهرستان‌های مازندران تاکید کرد و گفت: در مدیریت ارشد استان نیاز جدی به گفتن و شنیده شدن نظرات احزاب است و همه باید برای کاهش مشکلات جامعه تلاش کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/84710/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

وضعیت جاده‌ها / انسداد محور چالوس به مدت 2 روز

جزئیات حمله به پایگاه «کالسو» در استان «بابِل» عراق

نقره داغ شدن متخلفان زمین خواری در عباس آباد

دستگیری 2 حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر

2 پروژه توسعه و مرمت آبگرم‌های شهرستان رامسر در دست اقدام است

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

آیین سنتی برف چال در مازندران

برپایی جمعه بازار دائمی صنایع‌دستی گلیج در بهشهر

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم/شهادت هفت فلسطینی+ فیلم

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی /دولت یک فرمانده اقتصادی ندارد

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

نجات جان چند نفر با اهدا عضو در بابل

جلوگیری از یک فاجعه در جنگل سکوتپه با دستور دادستان مرکز استان

جدال سنت و مدرنیته در شالیزار‌های مازندران | کشاورز سنتی می‌کارد و دلال مدرن می‌خورد

آیین سنتی ورف چال در مازندران

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم+ فیلم

وعده جدید درویش به پرسپولیسی‌ها

اطلاعیه تازه فراجا درباره طرح جنجالی نور: وضعیت حجاب مطلوب‌تر شده

محکومیت یک میلیارد ریالی سازنده کابینت به دلیل گرانفروشی

میزان مصرف برق صنایع در مازندران 180 مگاوات است

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

فوت گردشگر ناپدید شده در جنگل‌های ساری

اطلاعیه قطعی آب در شهرستان سوادکوه

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بابلسر، میزبان مسابقات کبدی نظامیان جهان

هشدار ASOIF نسبت به تضعیف جنبش المپیک با پرداخت پول

توزیع حدود 54 هزار تن کود شیمیایی

تداوم هوای گرم و آفتابی در مازندران

در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اطلاعیه مهم فراجا درباره حجاب

مازندران در صادرات لبنیات رتبه برتر کشور شد

وعده جدید مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان و کادر فنی

مسئول عراقی: حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود

پیروزی روحیه بخش نساجی مقابل تراکتور

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند

تغییر ساعت پخش خبر شبانگاهی سیمای مازندران

لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران

ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

طراحی و اجرای گچبری نور مخفی: راهنمای جامع