پیام مازند

آخرين مطالب

گزارشی از جلسه پدافند غیرعامل قم؛

تدبیر برای حل مشکلات روستاهای بالاتجن در قائمشهر اقتصادي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - ایرنا - نبود بودجه عمرانی ، انجام نشدن اجرای طرح های هادی ، جابه جایی و تعویض تیر برق ، ایجاد بخشداری ، لاینینگ بین مزارع و اصلاح شبکه فرسوده آب مهم ترین مشکلات روستاهای بالاتجن است که مسئولان وعده حل آنها را به مردم منطقه داده اند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، جلسه بررسی مشکلات دهستان بالاتجن قائمشهر روز یکشنبه با حضور 2 نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی و با حضور دهیاران و اعضای شورای اسلامی 18 روستا این بخش در تکیه امیرالمومنین (ع) روستای رنگریزکلا برگزار شد.
دهستان بالاتجن دارای 52 روستا و جمعیتی بالغ بر 33 هزار نفر است .
یک عضو شورای رنگریزکلا به نمایندگی از شوراهای دهستان بالاتجن در این نشست با برشمردن مشکلات روستاهای منطقه ، گفت : مهم ترین مشکلات در این روستاها نبود بودجه عمرانی کافی است زیرا این میزان بودجه ای که ماهانه به حساب دهیاری ها واریز می شود نمی تواند پاسخگو برطرف کردن مشکلات روستاها باشد.
اعظم محمدی انجام نشدن اجرای طرح هادی و وضع بد برخی از کوچه ها و خیابان ها در این دهستان را مشکل دیگر عنوان کرد و افزود : همچنین جابه جایی و تعویض تیر های فرسوده برق از دیگر مشکلات در دهستان بالاتجن است .
وی با تاکید بر این که تاکنون برای ایجاد بخشداری جدید در این منطقه هیچ گونه اقدامی نشده است ، گفت : از مسئولین و نمایندگان خواستار پیگیری برای ساخت هر چه زودتر بخشداری هستیم .
این عضو شورای رنگریزکلا مشکل دیگر این دهستان را احداث لاینینگ بین مزارع اعلام کرد و از رئیس جهاد شهرستان قائمشهر خواست تا مشکلات کشاورزان را در این بخش جدی بگیرد.
وی از کمبود ترانس برق ، نبود اعتبار برای آسفالت و روکش جاده ، عدم ساماندهی خودروهای مسافر کشی و اصلاح شبکه فرسوده آب به عنوان دیگر مشکلات یاد کرد.
** اجرای طرح های هادی ، تا حدودی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قائمشهر هم با بیان اینکه در سال گذشته اعتباراتی برای اجرای طرح هادی در روستاهای رنگریزکلا ، نوکلا ، شیخ گلی و خرماکلا در نظر گرفته شده بود ، گفت که بر اساس میزان اعتبار تخصیص یافته شده طرح های اجرایی این روستاها تا حدودی انجام شده است .
سعید قاسمپور افزود : همچنین برای روستاهای چفته کلا ، شیخ گلی ، افرا ، دیوکلا و نوکلا اعتباراتی از محل تملک دارایی و محل توازن در نظر گرفته شد تا بحث موافقت نامه انجام و بعد از موافقت نامه پیمانکار کار را اغاز کند.
وی با اشاره به اینکه در این شهرستان دهیاری ها و شوراها خودیاری خوبی با بنیاد مسکن داشته اند ، گفت که با توجه به خودیاری اهالی این منطقه اگر آنها بتوانند تا مرحله زیرسازی اقدام کنند ؛ بنیاد مسکن این آمادگی را دارد تا در راستای آسفالت روستاها با دهیاری ها همکاری کند.
** کمبود بودجه اداره برق
مدیر امور توزیع برق شهرستان قائمشهر هم در این نشست در خصوص جابه جایی تیر برق گفت : از لحاظ مقررات اداره برق ، جابه جایی پایه های شبکه برق به دلیل عقب نشینی طرح هادی با بنیاد مسکن است و اداره برق تنها نظارت دارد.
حسین امیری افزود : با این وصف ، با توجه به کمبود نقدینگی در همه ادارات ، متاسفانه کارها به اداره برق تحمیل می شود ، در حالی که بودجه ای که برای ما محقق می شود فقط پاسخگو پایداری شبکه ها و همچنین حوادث غیر مترقبه است .
وی در عین حال برای همکاری در این زمینه " در حد بضاعت اداره برق " اعلام آمادگی کرد.
مدیر امور توزیع برق شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در راستای بهسازی و ضعف ولتاژ شبکه از 16 روستا تنها سه روستا باقی مانده است گفت که روستاهای کشکا ، شامی کلا و بی بی کلا باقی مانده و در حال اقدام است.
** راهسازی ، نهضت ادامه دارد
رئیس اداره راهداری شهرستان قائمشهر هم در این نشست با بیان اینکه در راه روستایی بناست تا 10 کیلومتر از راه روستایی سوخته کلا تا علی دشت روکش آسفالت شود ، گفت : همچنین امسال در راستای تعریض و گسترش جاده نظامی در فاز اول کلنگ ان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به زمین زده شد و در مرحله اجراست که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .
سجاد رحیمی با تاکید بر شناسنامه دار شدن خودروهای شخصی در روستاها ، افزود : ما به عنوان متولی امر حمل و نقل طرحی را به عنوان ساماندهی حمل و نقل روستایی بنا کرده ایم تا افرادی که در خطوط روستاها مسافرکشی را انجام می دهند ، برای شناسنامه دار کردن خودرو خود اقدام کنند.
وی گفت : لازم است برای این منظور دهیاری ها ما را در شناسایی روستاهایی که خط مسافربری دارند ، کمک کنند تا برای شناسنامه دار کردن خودروهای مسافرکش اقدام کنیم .
** لاینینگ زمین های کشاورزی
معاون جهاد کشاورزی قائمشهر هم با بیان اینکه پارسال 25 کیلومتر از لاینینگ زمین های روستایی انجام شد ، گفت که بناست در سال جاری 30 کیلومتر دیگر هم کار انجام شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستائی قائمشهر هم با بیان اینکه در طی سه سال گذشته با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و 100 میلیون تومان مجتمع بزرگ بالاتجن و شیخ گلی را راه اندازی کرده ایم گفت که در صورت تخصیص اعتبار درصدد هستیم تا از روستای پارک چنگلی قائمشهر آب را به روستای کشکا انتقال خواهیم داد تا مشکل آب این روستا حل شود.
مصطفی زمانی با بیان اینکه امسال طی نامه ای به دهیاری ها در راستای تعویض شبکه فرسوده افرادی که اعلام امادگی کرده اند برای انها اعتبار مصوب کرده ایم ، افزود : در صورت تخصیص اعتبار ما در راستای بحث آب رسانی و بازسازی اقدام خواهیم کرد.
فرماندار قائمشهر هم با تاکید بر انجام کارها با نظر کارشناسی ، گفت : تنها با همدلی و همراهی اهالی محل و پرهیز از کارهای سلیقه ای می توانیم دیار خود را آباد کنیم .
مهدی محمدی افزود : بهتر است برای رفع و حل مشکلات بخشی از هزینه ها را دهیاری ها و بخشی از هزینه ها را مدیران تقبل کنند تا هر چه سریعتر مشکلات رفع شود.
سید علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر ، سیمرغ ، جویبار ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس هم گفت که برای حل مشکلات ابتدا باید الویت بندی شود تا با توجه به منابع در دست برای حل مشکلات اقدام کرد.
وی افزود : برای توسعه روستاها باید ظرفیت مردم را جدی گرفت زیرا گنج بی نهایت مردم هستند .
ادیانی با اشاره به اینکه از لحاظ تقسیمات کشوری برای این شهرستان خوب نیست که دارای یک بخشداری باشد ، بیان کرد : دهیاری ها و شوراهای روستاهای بالاتجن باید اختلاف سلیقه را کنار بگذارند تا برای ایجاد بخشداری هر چه سریع تر اقدام شود.
عبدالله رضیان دیگر نماینده مردم قائمشهر ، سیمرغ ، جویبار ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس با بیان اینکه نارسایی ها و کاستی ها در حوزه انتخابیه زیاد است ، گفت : تمام مدیران باید برای حل مشکلات مردم اقدام کنند زیرا مردم تنها نیازمند یک زندگی آرام هستند.
وی با گله مندی از نبود مدیران استانی در این نشست ، افزود : بهتر بود که مدیران استانی در این نشست حضور می یافت زیرا اعتبارات استانی از شهرستانی بیشتر است که می تواند در راستای مشکلات مهم واقع شود.
رضیان همچنین از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا در راستای حل مشکلات روستاها جاهایی که اعتبارات ملی می خواهد اقدام کنند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7334/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/8548/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است