پیام مازند

آخرين مطالب

اخبار استان ها در 24 ساعت گذشته

از نقش سوداگران در بازار مسکن تا پاسخ به شایعه سازان درباره اتباع افغان سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - استان ها - کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی با بیش از 70 کشور جهان، نقش 70 درصدی دلالان در بازار مسکن، کاهش هزینه های فقرزای سلامت، دستگیری قاچاقچی بزرگ مواد مخدر، نبود محدودیت برای حضور اتباع افغان در تبریز، زخم‎های عمیق بر پیکره زاگرس، ایران مطبخ خانه جهانی برای توسعه گردشگری غذا و آیین کهن تیرگان فراهان بخشی از عناوین اخبار و گزارش هایی است که در 24 ساعت گذشته بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا انتشار یافته است.

خروجی سراسری استان‌ها، ویترین اخبار مهم و ملی 31 سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که به صورت روزانه بیش از 100 فرآورده شامل خبر، گزارش و میزگرد در آن انتشار می‌یابد و چکیده مهم‌ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود.
*کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران با بیش از 70 کشور جهان
غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفته است که هم اکنون با بیش از 70 کشور جهان کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی داریم اما فعال‌ترین آنها، کشورهایی هستند که حجم مبادلات با آنان بالاست این کمیسیون‌ها ابزار بسیار خوبی برای افزایش مبادلات تجاری و تقویت اقتصاد کشور است و با توجه به اینکه آمریکایی‌ها شرایط تحریم را مرتب پیچیده می‌کنند فعالیت و همکاری ما با کشورهای همسایه باید متناسب با این پیچیدگی‌ها باشد.
*70 درصد بازار مسکن در دست سوداگران است
خبری هم از حوزه مسکن مبنی بر اینکه 70 درصد بازار مسکن در دست سوداگران است از قول نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر روی خروجی اخبار استان‌های ایرنا قرار گرفت و سید هادی بهادری با بیان اینکه تنها راه فعلی مقابله با سوداگری در بازار مسکن، اجرای سیاست‌های مالیاتی است، گفت: نظارت بر بازار و اخذ تدابیر لازم برای کنترل قیمت‌ها ضروری است و باید تدابیری اندیشیده شود تا افرادی که به مسکن نگاه سوداگری دارند و تعداد معاملات آنها بالاست، بخشی از درآمد خود از این طریق را به عنوان مالیات پرداخت کنند.
*پرونده شرکت پدیده در مرحله صدور رأی است
همزمان با شروع هفته قوه قضائیه، حجت الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم در نشستی خبری به برپایی دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در این استان و رسیدگی آن به چندین پرونده اشاره و عنوان کرد: هم اکنون پرونده شرکت پدیده در حال رسیدگی است که در مرحله آمادگی برای صدور رأی قرار دارد و امید است دادگاه پرونده حجیم سه هزار برگی پدیده را به زودی به سرانجام برساند.
*اجرای روش‌های آبیاری نوین در 41 درصد اراضی کشاورزی کشور
اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح 41 درصد اراضی آبی کشور هم خبری است که از قول معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی منتشر شد و علیمراد اکبری گفت: 900 هزار هکتار از 2 میلیون و 200 هزارهکتار اراضی کشاورزی سنتی و مدرن کشور از سال 92 تاکنون زیر پوشش شبکه‌های آبیاری نوین قرار گرفته است.
*ضرورت ایجاد پروتکل برای صادرات صنایع دستی
اما در خبری از حوزه صنایع دستی هم حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ایجاد پروتکل برای صادرات صنایع دستی را ضرورتی جدی خواند و گفت: باید نهادهایی مربوط از جمله وزارت امور خارجه، استانداری، میراث فرهنگیی و اتاق بازرگانی، صنایع این استان این پروتکل را ایجاد کنند تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.
*کاهش هزینه‌های فقرزای سلامت
در بحث سلامت هم که از جمله مباحث و نیازهای اساسی جامعه است، ایرج حریرچی، سخنگو و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خبری که از خراسان شمالی بر روی خروجی اخبار استان‌ها قرار گرفت، گفت: هزینه‌های فقرزای سلامت که تا قبل از طرح تحول سلامت، 83 صدم درصد بود اکنون به 51 صدم درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، سال 91 با وجود تورم شدید در کشور و درچند سال منتهی به طرح تحول سلامت، پرداختی از جیب مردم 54 تا 58 درصد بود که در حال حاضر این میزان به 35 درصد رسیده و باید طی برنامه ششم به 25 درصد کاهش یابد.
*ایجاد 32 هزار پایگاه طرح اوقات فراغت دانش آموزان در کشور
هر چند امروز نخستین روز تابستان است امااوقات فراغت دانش آموزان از حدود چند هفته قبل آغاز و برنامه ریزی مسئولان هم به تناسب آن اجرایی شده چنانکه علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این رابطه در سفر خود به زاهدان گفت: امسال حدود 32 هزار پایگاه طرح اوقات فراغت برای بهره مندی دانش آموزان کشور از برنامه‌های تابستانی پیش بینی شده است، برنامه‌هایی که در قالب 35 محور و بیش از 100 برنامه علمی، پرورشی، ورزشی و اردویی اجرایی می‌شود.
*دستگیری قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در جیرفت
روزی نیست که درموضوع قاچاق بویژه مواد مخدر خبری قابل توجه نداشته باشیم که در کنار کشفیات امروز خبری از حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت منتشر شد که وی از دستگیری یک قاچاقچی مسلح و شناسنامه دار مواد مخدر در جیرفت خبر داد و گفت: متهم اقدام به بارگیری محموله‌های سنگین مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور و ترانزیت به استان‌های عمقی می کرده است.
*واژگونی اتوبوس زائران کربلا و3 کشته و 38 مجروح
اما اخبار حوادث بویژه سوانح رانندگی هم کم نیست اما در این میان برخی قابل توجه است، چنانکه واژگونی اتوبوس زائران کربلا در مسیر بندرعباس – سیرجان هم خبری بود که عصر روز گذشته منتشر شد حادثه‌ای که 3 کشته و 38 مجروح برجای گذاشت و سرهنگ علی اسفندانی، فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان گفت: 2 نفر از سرنشینان آن در محل حادثه کشته و یک نفر هم در بیمارستان جان باخت؛ این اتوبوس هنگام سبقت به دلیل توجه نکردن به جلو با لبه پل برخورد کرد و واژگون شد.
*اتباع افغان برای حضور در تبریز منعی ندارند
«اتباع افغان برای حضور در تبریز منعی ندارند» هم عنوان خبری است که علیار راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرده با تکذیب مطالبی مبنی بر ممانعت از ورود اتباع افغان به تبریز گفته است: آن دسته از اتباع افغانستان که به طور قانونی وارد ایران شده‌اند، برای سفر به مناطق مختلف این استان محدودیتی ندارند و ما از حضور اتباع افغان به عنوان اتباع کشور دوست و همسایه مان در تبریز برای تماشای مسابقات فوتسال زیر 20 سال آسیا استقبال می‌کنیم.
حکایت زخمهای عمیق بر پیکره زاگرس تا گنبدهای رنگین کمانی بستک و آئین تیرگانی فراهان عناوینی گزارشی است که امروز بر روی اخبار استان‌های ایرنا منتشر شده است.
*حکایت زخم‌های عمیق بر پیکره جنگل‌های زاگرس
طی هفته‌های گذشته حوادث آتش سوزی عمدی و سهوی و طبیعی زیادی در نقاط مختلف روی داد که بخش‌هایی از منابع و مراتع طبیعی را نابود کرد و یا خسارت زد، در این راستا گچساران هم طی گزارشی به آتش سوزی‌های پی در پی که هر روز در کنار تأثیر عواملی مانند بیابان زایی و غیره، گوشه‌ای از گستره سبز زاگرس را خاکستر می‌کند، پرداخته است و شرایط بارشی کم سابقه و بادهای شدید را در کنار سهل انگاری‌ها و بی توجهی‌های انسانی خود مزید بر علت برای تشدید آتش سوزی بویژه در جنگل‌های زاگرس می‌داند.
جنگل‌هایی که از 6 میلیون هکتار وسعت آن یک میلیون هکتار از بین رفته و 70 درصد آنها جنگل‌ها بلوط و بنه است که در 12 استان کشور پراکنده شده است.
*حفاظت از جنگل‌ها سرمایه گذاری در طلای سبز
گزارش دیگری از استان‌ها هم به موضوع حفاظت از جنگل‌ها، مراتع، بیشه زارها و علفزارها به عنوان ذخایر طبیعی پرداخته که گاهی به دلیل بی توجهی و سهل انگاری دچار آتش سوزی شده و این منابع غنی و سرشار تبدیل به خاکستر می‌شود.
*طلای خاکستری که هرز می‌رود
سمنان هم در گزارشی به پساب‌ها و فاضلاب‌ها به عنوان طلای خاکستری و سرمایه‌ای که مغفول مانده و هرز می‌رود، اشاره کرد که تصفیه و استفاده دوباره از آن می‌تواند ناجی منبع حیات، محیط زیست و ارتقا دهنده سلامت انسان‌ها شود به گونه‌ای که این فرآیند بازچرخانی به ویژه در استان‌های مواجه با کمبود آب باید جدی تر از سوی مسؤولان پیگیری شود.
*حاشیه رودخانه نفس می‌کشد
این گزارش شهرکرد هم اختصاص دارد به ضرورت حفظ حریم رودخانه و بستر آن و آزادسازی این حریم به عنوان وظیفه‌ای عمومی که سلامت و امنیت مردم راهم در پی دارد.
*گنبدهای رنگین کمانی بستک در دو راهی ژئوتوریسم و بازی نمک
«گنبدهای رنگین کمانی بستک در دو راهی ژئوتوریسم و بازی نمک» عنوان گزارشی از مرکز هرمزگان است که از گنبدهای نمک و رنگی بستک که خود جاذبه‌ای بسیار زیبا برای گردشگری است و صدور مجوز بهره برداری از آن موجب تخریب آنها و نیز نارضایتی مردم از این وضعیت را در پی دارد.
*تیرگان فراهان آینی کهن با پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی
مرکز اراک هم از آئینی باستانی با عنوان تیرگان گزارش داده که هر ساله در نخستین روز تابستان به عنوان نماد شکرگزاری، برکت کشاورزی و پاسداشت ارزش آب هر سال در این منطقه برگزار می‌شود.
*ایران، مطبخ خانه جهانی برای توسعه گردشگری غذا
اما طبخ طیف وسیعی از خوراک‌ها و غذاهای سنتی در شهرها و روستاهای کشور به عنوان فرصتی برای توسعه گردشگری غذا و ارزآوری برای کشور دستمایه گزارشی از مرکز اصفهان شده که تولید و بر روی خروجی اخبار استان‌هایی ایرنا انتشار یافته است.
1906

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/88534/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش