پیام مازند

آخرين مطالب

اخباراستان های ایرنا در 24 ساعت گذشته

از نسخه اعتیاد آور عطاری‌ها تا طنین نوای شهر خاموش در هگمتانه سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - استان ها - روند رو به کاهش نوسانات اقتصادی کشور، شایعه مسافرکشی اتوبوس تیم ملی فوتبال، طنین نوای شهر خاموش در هگمتانه، عطر غذای مادر بزرگ در گیلان، توت های هتک حرمت شده، ‌ نسخه اعتیاد آور عطاری ها، گره‌های کور گیلم سیرجان و فیروزه نیشابور گزیده ای از عناوین اخبار و گزارش‌هایی است که در 24 ساعت گذشته بر روی خروجی اخبار استان‌های ایرنا منتشر شده است.

خروجی سراسری استان‌ها، ویترین اخبار مهم و ملی 31 سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی است که به صورت روزانه بیش از 100 فرآورده شامل خبر، گزارش و میزگرد در آن انتشار می‌یابد و چکیده مهم‌ترین آنها هر روز برای آگاهی و بهره برداری مخاطبان ارائه می‌شود.
*ایران در حال خروج از دوره نوسانات اقتصادی است
محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری درسفر به سیستان و بلوچستان زاهدان گفت: ایران آرام آرام در حال خروج از دوره نوسانات اقتصادی است و برآوردهای کارشناسی در همه بخش‌ها بویژه کشاورزی، گردشگری و صنعت نوید بهبود وضعیت و تراز مثبت را برای کشور می‌دهد وبا عزم دولت و همرایی بخش خصوصی به دشمنان نشان دادیم که با همه سختی‌ها و تحریم نمی‌توانند اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورند.
*60 هزار میلیارد ریال کمک خیران به حوزه سلامت
سیدعباس پورهاشمی، قائم مقام مجمع خیرین سلامت کشور در استان گلستان در مراسم ارسال تجهیزات پزشکی توسط یک نیکوکار گنبدی به 24 استان کشور، اعلام کرد که در 10 سال عمر این مجمع، نیکوکاران عضو بیش از 60 هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک مالی کردند که این کمک‌ها در قالب اجرای چهار هزار پروژه حوزه بهداشت و سلامت بوده که بیشتر آنها یا به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن درحال انجام می‌باشد.
*بنیاد مستضعفان در کنار دولت برای توانمندسازی مردم
در خبری از کرمانشاه هم محمد سعیدی کیا، رئیس بنیاد مستضعفان کشور در جلسه شورای اداری این استان با تاکید بر اینکه این نهاد برای توانمندسازی مردم در کنار دولت است، گفت: ما معتقدیم با پول نقد، کشور آباد نمی شود و تا مردم کار نکنند آبادی به دست نمی آید زیرا آباد کردن کشور نیازمند افکار، مغزها و دست های مردم است و شعار بنیاد مستضعفان برای توانمندسازی و آبادی، کار برای مردم و با مردم است.
*اقتصادی که بر مبنای سرزمین نباشد، فنا می رود
«اقتصادی که بر مبنای سرزمین نباشد، فنا می رود» مطلبی از قول سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان است که گفته: اگر دانشگاه بتواند در خدمت صنعت باشد، اقتصاد کشور شکوفاتر می‌شود و بر این اساس تلاش ما در همه زمینه‌ها به ویژه شرکت‌های دانش بنیان بر اساس نوآوری و اتکا به نیروی انسانی توانمند و کارآمد است. اقتصادی که برمبنای سرزمین نباشد، رو به فنا می‌رود و پایدار و ماندگار نخواهد شد، چنان که فرش دستباف امروز بدین سرنوشت دچار شد.
*اشتغال 9 میلیون نفر در بخش اصناف کشور
سونیا پوریامین مشاور رسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت در سبزوار با اشاره به نقش مهم اصناف در تولید کالا و تحقق شعار سال گفت: 9میلیون نفر در این بخش از اقتصاد کشور اشتغال دارند و اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی باید در شرایط کنونی با بهره گیری از علم روز و آموزش‌های مرتبط بیش از گذشته در فرایند تولید کالا نقش آفرینی کنند.
*پهلو دهی موفق نفتکش 320 هزار تنی در بندرعباس
انجام موفق عملیات هدایت، یدک کشی و پهلودهی یک فروند نفتکش سوپرتانک غول پیکر برای نخستین بار در بندرعباس، موضوع خبری است که "اسماعیل مکی زاده" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد و گفت: گروه عملیات دریایی بندر شهید رجایی با رقم زدن این اتفاق در مجتمع کشتی سازی بندرعباس (ایزو ایکو)، در آستانه روز جهانی دریانورد (چهارم تیر) رکورد شکنی کرد؛ در حالی که تا پیش از این عملیات پهلودهی، تخلیه و بارگیری این نوع نفتکش‌های سوپر تانکر به علت آبخور بالای آنها (22.5 متر) و محدودیت‌های مانوری این شناورها، تنها در پایانه‌های دریایی مخصوص مانند جزیره خارک انجام می شد.
* 13 هزار واحد مسکونی تخریبی زلزله در سرپل ذهاب ساخته شد
در موضوع زلزله سال 96 کرمانشا هم خبری از محبت جمالی نیا، فرماندار سرپل ذهاب بر روی اخبار استان ها منتشر شده مبنی بر اینکه از مجموع 35 هزار و 767 واحد مسکونی آسیب دیده در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 غرب کرمانشاه، تاکنون 12 هزار و 733 واحد برای زلزله زدگان این شهرستان احداث شده وعملیات تعمیر 17 هزار و526 واحد تعمیری نیز به پایان رسیده است.
*تقویت ارتباط مردم با دستگاه قضا
خبری هم از قول مهدی امیری اصفهانی، معاون سیاسی و امنیتی دادستان کشور امروز بر روی خروجی اخباراستان ها قرار گرفت که وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط مردمی و چهره به چهره با دستگاه قضائی را تقویت کنیم، گفت: بخش عمده ایی از حقوق مردم، عمومی، اجتماعی و امنیتی است که باید استیفا شود.
*رتبه نخست ایران درشاخص های انتقال خون مدیترانه شرقی
«ایران دارای رتبه نخست شاخص‌های اهدا و انتقال خون در مدیترانه شرقی است» هم خبری است که طی آن آرزو موحدی، مدیرکل دفتر مستندات سازمان انتقال خون ایران در بازرسی از سازمان انتقال خون کردستان که با هدف آماده سازی این مرکز برای حضور ممیزین شرکت داروسازی اوکتافارما اتریش برای کیفیت انجام فرآیند های فنی انجام شد، گفت: ارسال پلاسما به کشورهای اروپایی، نقطه عطفی در ارتقای کیفی محصولات و فرآیندهای سازمان انتقال خون است و هدف سازمان انتقال خون ایران از اجرای برنامه جمع آوری پلاسما رسیدن به خودکفایی ومدیریت اقتصاد سلامت در تامین داروهای مشتق از پلاسمای سالم وبا کیفیت ایرانی است.
* شایعه مسافرکشی اتوبوس تیم ملی فوتبال در قزوین
در میان اخبار مختلف 24 ساعت گذشته ماجرای مسافرکشی اتوبوس تیم ملی فوتبال هم برای بسیاری از جمله فوتبال دوستان جالب توجه و خواندنی است که درپی انتشار شایعه ای با انتشار تصویری از این اتوبوس و زیرنویس مسافرکشی اتوبوس تیم ملی در قزوین از روز گذشته در فضای مجازی موجی از واکنش‌های کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته است اما واقعیت امری دیگر است که در این مطلب به آن پرداخته شده است.
*دستگیری گردانندگان سایت قماربازی با 22 میلیارد ریال گردش مالی
در حوزه اجتماعی خبری از کردستان هم حاکی از دستگیری گردانندگان یک سایت قماربازی با 22 میلیارد ریال گردش مالی است که در این رابطه سرهنگ مهدی دانش پور، رئیس پلیس فتای این استان از دستگیری سه گرداننده این سایت خبر داد.
*نسخه اعتیاد آور برخی عطاری ها برای ترک اعتیاد
دفتر فارس هم از قول مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس خبری منتشر کرده که طی آن "قدرت محکم" هشدار داده است برخی عطاری‌ها با کپسول‌های دست‌ساز و نیز توزیع شربت‌هایی، مدعی ترک اعتیاد هستند؛ درحالی که بر اساس آزمایش های دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز این داروها دارای مواد روان گردان و خشخاش هستند و این نوع درمان هم از سوی بهزیستی و هم دانشگاه علوم‌پزشکی مردود است و با هر فردی که اقدام به آن کند به صورت جدی برخورد می شود.
*نوای "شهر خاموش" در هگمتانه طنین انداز می شود
اما اینک با پیچیدن طنین نوای «شهر خاموش» درکوچه پس کوچه های هگمتانه، مطلبی هم از فضای فرهنگی در این بسته خبری جای می دهیم چنانکه به گفته علی آقامحمدی، رئیس انجمن موسیقی همدان، تور موسیقی «شهر خاموش» استاد کیهان کلهر این موزیسین بین المللی 13 و 14 تیرماه در این شهر برگزار می شود.
استاد کلهر در ادامه تور «شهر خاموش» در نقاط مختلف کشور، این بار به همدان سفر کرده و یکی از طولانی‌ترین قطعات ساخته‌شده اش که تلفیقی از بداهه نوازی و موسیقی از پیش نوشته و بازتاب حالاتی چون خشم، ترس و درد است را به نام «شهر خاموش» اجرا می کند که استاد کلهر این قطعه را به قربانیان فاجعه بمباران شیمیایی حلبچه تقدیم کرده است.
*از عطر غذای مادر بزرگ درگیلان و آداب سفره داری صفوی تا گره های کور گیلم سیرجان و فیروزه نیشابور
«عطر غذای مادربزرگ در گیلان نوستالژی نیست»، «گره های کور در تار و پود گلیم سیرجان پول خرد»، «قصه تکراری مسافر و رانندگان تاکسی»، «نمایشگاه آداب سفره داری صفوی، عامل پیوند تاریخ فرهنگ غذایی»، «توت های هتک حرمت شده»، «توت فرنگی به خروار، صنعت به مثقال»، «فیروزه نیشابور، یگانه سنگ اصیل و مرغوب جهان» و «صدها جان نازنین لای آهن پاره ها» عناوینی و سوژه هایی است که استان های مختلف به تناسب موضوع و شرایط استان خود تولید و در 24 ساعت گذشته آن را بر روی اخباراستان های ایرنا منتشرکرده اند.
- عطر غذای مادربزرگ، در گیلان نوستالژی نیست گزارشی از مرکز رشت است درباره تنوع غذاهای اصیل گیلانی با طعم های طبیعی و خوشمزه که شهره جهانی است. اصفهان هم گزارشی از نمایشگاه آداب سفره داری و مهمان پذیری در دربار صفوی تولید کرده که به این نمایشگاه از این بعد که دریچه های تاریخی و جذابی از رسوم گذشته ایرانی ها در فرهنگ غذایی و مهمان داری را به روی گردشگران و بازدیدکنندگان گشوده، پرداخته است.
- کرمان هم با تیتر گره های کور در تار و پود گلیم سیرجان به این هنر و صنایع دستی که این روزها با چالش های متعددی مواجه است، اشاره دارد و فیروزه نیشابور، یگانه سنگ اصیل و مرغوب جهان هم گزارشی از مشهد از معدن فیروزه و ظرفیت های آن در خطه خراسان رضوی است.
- توت های هتک حرمت شده هم گزارشی از تهران و درختان کهنسال توتی است که در فرهنگ مردمان این دیار به عنوان خیراتی برای خود می کاشتند تا مردم از میوه و سایه آن بهره برده و دعای خیری حتی تا سالها پس از مرگ برایشان روانه کنند اما این روزها دیگر کمتر به این درختان و کاشت آنها و میوه حاصل از آن توجه می شود و اگر نهالی هم کشت می شود، عموماً غیر مثمر است.
- مرکز سنندج هم با تیتر «توت فرنگی به خروار، صنعت به مثقال» گزارشی از سابقه و قدمت کشت توت فرنگی در این استان که به 60 سال قبل برمی گردد و جای خالی صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول منتشر کرده است.
- پول خرد، قصه تکراری مسافر و رانندگان تاکسی از مرکز زنجان، رونق تولید در صنایع با اختصاص یارانه انرژی از مرکز کرمان، بهبود فضای کسب و کار در سایه کشاورزی دیجیتال از سنندج، صدها جان نازنین لای این آهن پاره ها از فارس و پاشنه آشیل ورزش بانوان از مرکز قزوین دیگر مطالبی است که طی این 24 ساعت بر روی خروجی اخبار استان های ایرنا قرار گرفته است.
1906

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/88711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور