پیام مازند

آخرين مطالب

معاون سیاسی ، اجتماعی و امنیتی استاندار مازندران:

مدیران در رای دادن به مصوبات با شفافیت عمل کنند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار مازندران خطاب به اعضای هیات امنای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت که قرار نیست همه توقعاتی که وجود دارد را پاسخ مثبت بدهیم، ،مدیران در دادن رای اختیار کامل دارند و باید در رای دادن خود شفاف عمل کنند.

حسین حسن نژاد روز شنبه در جلسه هیأت امنا و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: اگر شما بر اساس مقررات و قوانین مالی اختیار ندارید و نمی‌توانید نسبت به یک مصوبه قول عملی بدهید، مخالفت خود را با شفافیت و طبق مقررات بیان کنید، نه اینکه سکوت کنید و یا با فرستادن صلوات مصوبه را تأیید کنید.
وی در عین حال گفت که پروژه پارک موزه دفاع مقدس یکی از طرح‌های مهم فرهنگی و اجتماعی استان مازندران است که طولانی شدن این طرح در شأن مردم مؤمن و ولایتمدار استان که همواره در دفاع مقدس هشت سال جنگ تحمیلی بیشترین نقش را داشته‌اند، نیست.
معاون سیاسی استاندار مازندران تصریح کرد: توقع داریم با نگاه حمایتی اما مطابق با مقررات و قوانین مالی در این طرح مهم مشارکت کنید، یعنی اگر مصوبه را تأیید کرده‌اید و یا نسبت به مشکلات قانونی مصوبه سکوت کنید، در حق مردم اجحاف کرده‌اید.
به گزارش ایرنا ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود 60 هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب 24 طرح و در سه فاز در حالی وارد دوازدهمین سال شد که برای تأمین اعتبار با تکرار سه تا پنج بار مصوبه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مواجه است.
پارک موزه استان مازندران در واقع بازسازی و نمایش عملیات والفجر 8 دوران دفاع مقدس در حاشیه رودخانه تجن ساری است.
این پارک موزه در زمینی به مساحت 60 هکتار ساخته می‌شود که 36 هکتار آن بستر رودخانه تجن است.
یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های " تانک فارم "است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.
احداث مسجد فاطمه الزهرا ( س) ، یادمان فاو با بنای یکهزار متر مربع در ضلع غربی، عرصه فاو با الگوگیری از مسجد فاو که توسط رزمندگان اسلام فتح، طراحی و احداث شده است از دیگر ویژگی‌های این پارک است.
دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس شهداست.
مرکز بهداری و طرح ساماندهی، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر 8 و عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است.
50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز اول و دوم پارک موزه دفاع مقدس مازندران نیاز است
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران دراین جلسه گفت که برای اتمام فاز اول و دوم طرح‌های عمرانی و محتوایی این مرکز نیاز به 50 میلیارد تومان اعتبار است.
سردارعبدالله ملکی افزود: در حالی ساخت مرکز فرهنگی و هنری پارک موزه دفاع مقدس وارد دوازدهمین سال ساخت شد و مطالبات مردم به ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان برای اتمام این مرکز فرهنگی جدی تر شده است که تأمین اعتبار ان مجموعه به دلیل طولانی شدن هر سال افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه تکرار مصوبات تأمین اعتبار استانی، ملی و مشارکتی پارک موزه دفاع مقدس از سوی مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی به پنج بار هم رسیده است، اظهار داشت: ساماندهی رودخانه تجن به طول 450 متر در محل اجرای پارک موزه توسط شرکت اب منطقه‌ای و سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهار بار در شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که رئیس آن شخص استاندار است، به تصوب رسید اما همچنان عملیاتی نشده است.
سردار ملکی ادامه داد: تکمیل پروژه محوطه سازی بخش فاو و مرکز فرهنگی و کاشت و نگهداری فضای سبز پارک موزه از سوی شورای شهر و شهرداری ساری با سه بار مصوبه، تأمین مصالح برای سرویس بهداشتی، حمام و وضوخانه به مساحت 230 متر مربع از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با 2 بار مصوبه و احداث ساختمان پست و خرید تجهیزات و نصب آن توسط توزیع برق مازندران با 2 بار موصبه این شورا همچنان بلاتکلیف است.
وی با بیان این نکته که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندرانی نقش محوری در هشت سال جنگ تحمیلی داشت، از سوی مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران زیر سوال رفته است، گفت: انتظار داریم مدیران با نگاه جهادی به میدان بیایند و نسبت به تأمین اعتباری که خودشان در جلسه قول و وعده آن را به صورت رسمی اعلام می‌کنند، ورود پیدا کنند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت که تخصیص بودجه ملی برای این مرکز بسیار کم است و انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی و به ویژه شهرداری مرکز استان بیشترین سهم را در ساخت موزه دفاع مقدس برعهده دارد، جدی تر وارد شود.
وی ضمن قدردانی از شهرداری ساری در عین حال گفت: ساخت پل شهدای غواص با اعتباری حدود پنج میلیارد تومان مهمترین طرح این مرکز است که امیدواریم شهرداری ساری این طرح را به اتمام برساند.
مردم ولایتمدار مازندران با پیشینه مذهبی و دینی در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشتند و ساخت مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس با هدف انعکاس گوشه‌ای از خاطرات سال‌های حماسه، عشق و ایثار دلیر مردان این خطه سرسبز ساخته شده است.
مازندران 10 هزارو 400 شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
شهرداری ساری آماده انجام تعهدات خود در پارک موزه دفاع مقدس مازندران است
سرپرست شهرداری ساری در این جلسه با بیان اینکه طرح‌های عمرانی باید بر اساس بازه زمانی انجام شود در غیر این صورت با توجه به نوسانات قیمت انواع مصالح و تورم قابلیت اجرایی خود را از دست می‌دهد، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تا کنون حدود 11 میلیارد تومان از محل درآمد شهرداری ساری در این پروژه هزینه شده است و تأمین اعتبار پنج میلیارد تومانی برای آخرین مصوبه این شورا هم مشکلی نیست.
حمید فرزانه ادامه داد: اگر حرکت لاک پشتی سبب شد تا ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران وارد دوازدهمین سال شود اگر مورد بی توجهی خود قرار بگیرد، تا 12 سال دیگر نیز به اتمام نخواهد رسید.
وی گفت: به طور یقین از 12 سال پیش تاکنون چندین استاندار، شهردار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان تغییر کرده‌اند، یعنی مصوبات و تعهدات مسئولان پس از تغییر در مدیریت، به فراموشی و یا بی توجهی می‌شود و این مشکل اساسی در مدیریت کشور به ویژه اجرای طرح‌های عمرانی است.
شهردار ساری گفت: به همین دلیل نباید در تأیید مصوبات بدون کار کارشناسی عمل کنیم و حتماً همه جوانب را باید در نظر گرفت.
/ ‏1899/‏6990

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/89503/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی

50 یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا

موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است

محور کرج - چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

دو حفار غیرمجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

فوت گردشگر گم‌شده در جنگل‌های ساری

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

محور کرج -چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برداشت توت‌فرنگی در مزارع مازندران

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی

محور کرج ـ چالوس برای 2 روز مسدود است

یک شهید و 8 مجروح در انفجار پایگاه کالسو در عراق

تاثیر دیپ‌ فیک‌ ها بر انتخابات هند؛ استقبال سیاستمداران از پدیده غیر واقعی (فیلم)

محور کرج -چالوس در 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) باید پربارتر از گذشته برگزار شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن طرح نور (عفاف و حجاب) هستند