پیام مازند

آخرين مطالب

مازندران از حمل و نقل بین المللی جا ماند

حمل و نقل بین المللی مازندران روی کاغذ/ خوش رکاب ها صوری شدند مقالات

حمل و نقل بین المللی مازندران روی کاغذ/ خوش رکاب ها صوری شدند

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - درحالی پنج شرکت بین المللی حمل و نقل به صورت صوری و کاغذی در مازندران ثبت شده که محصولات کشاورزی و مرکبات استان از طریق ناوگان ترانزیتی استان های دیگر صادر می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: محروم بودن مازندران از شرکت‌های حمل و نقل بین المللی در حالی است که برای صادرات مرکبات باید چشم به خوش رکابهای یخچال دار خارجی داشته باشد.
نبود شرکت‌های هلدینگ و بین المللی حمل و نقل درحالی است که به دلیل نداشتن ناوگان ترانزیتی مجهز و مناسب بخشی زیادی از صادرات مرکبات مازندران از دیگر استان‌ها روانه کشورهای خارجی می‌شود.
در حال حاضر 16 هزار و 380 دستگاه کامیون در مازندران وجود دارد.
ملکی نبودن ناوگان فعال در شرکت‌های حمل و نقل از چالش‌های فراروی این صنعت در مازندران به شمار می‌رود و صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات را در مازندران آسیب پذیرکرده است.
اگرچه تا فصل برداشت مرکبات و صادرات این محصول چندماهی باقی مانده است امادغدغه صادرات و نبود شرکت‌های بین المللی حمل و نقل مشکل دیرینه فعالان بخش کشاورزی و صادرکنندگان به شمار می‌رود، مشکلی که پرونده آن روی میز تمام دولت‌ها در استان باز است.
دغدغه صادرات و نبود شرکت‌های بین المللی حمل و نقل مشکل دیرینه فعالان بخش کشاورزی و صادرکنندگان به شمار می‌رود، مشکلی که پرونده آن روی میز تمام دولت‌های در استان باز مانده است
رضا رستمی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالایی مازندران می‌گوید: مجموعه کانون‌های حمل و نقلی آمادگی حمل مرکبات استان را با قیمت مناسب‌تر در داخل و خارج استان دارد.
وی بیان کرد: هزینه حمل بار و واسطه‌ای برای توزیع بار مرکبات مازندران از طریق شرکت‌های حمل و نقلی استان برای سازمان صنعت، معدن و تجارت مقرون به صرفه نیست.
رئیس کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالایی مازندران تصریح کرد: اتاق بازرگانی از نهادهای موفق در حوزه توسعه صادرات مازندران در دوره مدیریت جدید بوده و کانون انجمن‌های صنفی حمل و نقل کالایی استان از این تشکل حمایت می‌کند.
رضا رستمی بیان کرد: مازندران دارای شرکت‌های حمل و نقلی فعالی بوده که نقش اساسی در شکوفایی اقتصادی دارند اما نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی از مشکلات فراروی استان به شمار می‌رود.
براساس اطلاعات رسمی اتاق بازرگانی مازندران حدود نیمی از کالاهای تولیدی این خطه شمال کشور به دلیل نبود شرکت حمل و نقل بین المللی فعال با برند سایر استان‌ها به خارج صادر می‌شود و این استان‌ها از مزیت کالاهای صادراتی مربوط به مازندران برخوردار می‌شوند. طبق این گزارش از 123 هزار تن محصولات مرکبات و کیوی که در سال گذشته از مازندران صادر شد، صرفاً 5 تا 7 درصد از گمرک این استان صادر و مابقی با برند و گمرک استان‌های دیگر از جمله گلستان و گیلان صادر شد و ارزش ارزی این صادرات نیز به نام این استان‌ها به ثبت رسید.
در سطح کشور طبق آمار حدود 600 شرکت حمل و نقل بین المللی فعال است که صرفاً مجوز پنج شرکت به نام استان مازندران صادر شده است.
اما علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به فعالیت بیش از هزار و 600 شرکت حمل و نقل در استان گفت: مجوز پنج شرکت حمل و نقل در استان بین المللی است.

وی با اشاره به تفاوت قیمت و تعرفه شرکت‌های حمل و نقل بین المللی خواستار بررسی این مسئله از سوی واحد حمل و نقل راه و شهرسازی شد و گفت: همچنین باید بررسی شود آیا راهداری در استان صلاحیت صدور مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی را دارد یا خیر زیرا یکی از دلایل و موانع صادرت برای فعالان اقتصادی، مقرون به صرفه نبودن نرخ‌های حمل و نقل و ترانزیت است و باید این مسئله بررسی شود.
این نماینده مجلس خواستار ارائه تسهیلات به فعالان حمل و نقل ترانزیتی شد و گفت: باید نسبت به شناسایی و رفع مشکلات در این بخش اقدام شود تا مانع فراروی صادرات حل شود.
نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با ناوگان خودمالکی مشکل مازندران است
در عین حال حسن خیریان پور معاون هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مازندران با داشتن سه فرودگاه، سه بندر با 13 میلیون تن ظرفیت، موقعیت استراتژیکی ویژه، همجواری با کشورهای دریای خزر، اتصال به راه آهن سراسری، تولید سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، قابلیت‌های زیادی برای صادرات غیرنفتی دارد.
وی با عنوان اینکه مازندران در تولید 14 محصول رتبه اول کشور را دارد گفت: مازندران می‌تواند با برنامه ریزی دقیق و مناسبت کارکرد فرااستانی و فراکشوری داشته باشد.
وی همچنان مهمترین مشکل صادرات مازندران را نبود شرکت‌های حمل و نقل بین المللی قوی با ناوگان خودمالکی می‌داند. و می‌گوید: در سال گذشته حدود 500 میلیون دلار کالا از مازندران به خارج از کشور صادر شد که با احتساب کالاهای تولیدی این استان که از استان‌های دیگر به خارج صادر شد، ارزش این صادرات به یک میلیارد دلار می‌رسد.
در شرایطی مازندران از داشتن شرکت‌های بین المللی در عرصه حمل و نقل محروم است که بیشتر محصولات کشاورزی استان از طریق دیگر استان‌ها روانه بازارهای خارجی می‌شود.
براساس آمار حدود 847 شرکت حمل و نقل بین المللی در سطح کشور فعالیت دارند که بیش از 60 درصد از دفاتر این شرکت‌ها در پایتخت و مابقی در شهرهای بزرگی چون اصفهان و مشهد فعالند.
هم اکنون این استان پنج مجوز شرکت حمل و نقل بین المللی دارد ولی تمام این شرکت‌ها بر روی کاغذ به نام مازندران مجوز گرفتند و هیچیک از این شرکت‌ها در داخل استان مازندران دفتر برای فعالیت ندارند و بیشتر کارشان در تهران است و نمی‌توانند مشکلی از دوش استان بردارند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بوم گردی مازندران نامش را یدک می کشد؟!

نابودی سرمایه ملی به چه قیمتی؟

پیامدهای ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در یونسکو

مازندران؛ 126 روز پس از سیل!

"مارکوه" فلک الافلاک شمال

سفر به خانه نیما از گذر گاه البرز

بافت تاریخی رامسر زیر چرخ کامیون ها/ ناکامی رینگ شهری

درد را از هر طرف بخوانی درد است!

رنگ زمانه بر نام‌ها

شیدایی روستاییان مازندران در زیرسایه خورشید

چورت، تابلوی خلاقیت طبیعت در قاب دریاچه

مات و مبهوت گرانی کاغذ شدیم!

مصرف برق مجانی در ویلاهای غیرمجاز غرب مازندران

حمل و نقل بین المللی مازندران روی کاغذ/ خوش رکاب ها صوری شدند

ابهامات مالی ؛ مجهول جدید در معادلات باشگاه نساجی

زباله هایی که در دریا و جنگل رها می‌شود/ فرجام مبهم زباله سوزها

هیچ روزی تکرار دیروز نیست

این طلای دردسر ساز!

حرکت پرشتاب برای تداوم توسعه استان ها

آژیرخطر برای جنگل های هیرکانی به صدا در آمد!

سه شنبه هایی که مردمی نیست/ دورهمی مدیران با جلسات تکراری

تداوم کمک رسانی به سیل زدگان تا رفع مشکلات

مدیریت پسماند مازندران ، گزینه همیشه روی میز

چرخ‌های سفالگری جویبار از حرکت ایستاد/ خام فروشی در صنایع دستی

آرزوی خانه دار شدن؛ پر!

چگونه ذهنی آرام داشته باشیم؟

آب در پشت سدها و شالیزارهای تشنه در شرق مازندران

لایروبی رودخانه های شرق مازندران شاید وقتی دیگر

تعیین هوشمند مقصد سفر به جای گرفتاری 15 ساعته در ترافیک شمال

چرا بر طبل جدایی رامسر از مازندران می کوبند؟

جشنواره مدل موی ایرانی در آرایشگاه‌های شهرستان نور

توهم پرآبی

رهاسازی فاضلاب خانگی، زخم ناسور چهره شهری مازندران

وقت‌کشی در عقب‌گرد از ساحل/ روند آزادسازی حریم دریا کند است

مروارید جنگل های نکا در رویای ثبت ملی/گردش مالی 10 میلیاردی تمشک

گذر از تابستان داغ با مدیریت مصرف انرژی

آتش فقر امکانات بر جان مهم ترین ذخیرگاه طبیعی زیست کره ایران

کشاورزی مازندران زیر تیغ بی توجهی مسئولان/ پاشنه اقتصاد ایران روی صنعت کشاورزی نمی چرخد!

چند درصد جمعیت مازندران سیگاری هستند؟

ارجاع به مطب؛ نسخه بیمارستانی برخی از پزشکان مازندران

این جاده‌ها به مقصد نمی‌رسند

طرح مازندران پاک در کش‌وقوس برداشت‌های اداری

چرا برخی از کودکان لکنت زبان می گیرند؟

غرق شدن در گرداب فضای مجازی به چه قیمتی؟!

خانه به دوشی بیماران ام اس/ سالانه 40 بیمار در آمل افزوده می شود

جای خالی تدبیر و مسئولیت در گردشگری های نوپدید مازندران

میراث خواران ، چابکتر از میراث داران

مشکل سوخت کشاورزی در بهشهر ؛ از کندی ثبت سامانه تا چاههای غیرمجاز

ساخت و سازهای افسار گسیخته در روستاهای رامسر، عامل توسعه یا نابودی؟

همیشه رد پای یک دوست در میان است!