پیام مازند

آخرين مطالب

مشکل بخش دیالیز بیمارستان نور چه بود؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - دیالیز رایج ترین روش برای درمان بیمارانی است که نارسایی کلیه در آن ها به مراحل نهایی رسیده باشد.
به گزارش ایسنا مازندران، بیمار دیالیزی برای دفع سموم اضافی بدن که کلیه آن را دفع نمی کند به دستگاه همودیالیز پناه می برد، این بیماران هر لحظه امکان دارد به دلیل اختلال الکترولیت دچار افزایش سدیم و پتاسیم خون شوند و وجود اوره و کراتنین بیش از حد در خونشان ممکن است باعث کاهش سطح هوشیاری، سکته مغزی و قلبی و یا اینکه بیمار به کما بروند، شود.
دستگاه (آراُ) قسمت دیالیز بیمارستان امام نور بیش از یک هفته با مشکل روبه رو شد و بیماران برای دیالیز به شهرهای همجوار ارجاع داده شدند و بعضی هم دیالیز نشدند.
حال باید از مسئولین بیمارستان پرسید که آیا با وجود این تعداد بالا بیماران دیالیزی نباید حساب شده تر عمل کرد؟
مشکل اساسی دستگاه ها فیلتر ممبران است
طاهره شیردل مسئول بخش دیالیزبیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور در گفت وگو با ایسنا مازندران، مشکل اصلی در بخش دیالیز را فیلتر ممبران دانست و گفت: فیلتر ممبران اصلی ترین جزء در دستگاه تصفیه آب است که آب شهر را برای دستگاه های دیالیز که نیاز به آب مقطر دارند، فراهم می کند و زمانی که این دستگاه دچار مشکل شود، عملا هیچ دستگاه دیالیزی کار نمی کند.
وی با اشاره به اینکه دفعات گذشته هم این مشکل در دستگاه به وجود آمده بود، افزود: بیماران را طی تماسی که با علوم پزشکی برقرار شد به شهرهای اطراف برای انجام دیالیز فرستادیم.
مسئول بخش دیالیزبیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور تصریح کرد: با مشکل پیش آمده برای دستگاه ها توانستیم فقط در نوبت صبح طی دو دوره 5 نفره بیماران را دو ساعت دیالیز کرده که از حالت اورژانسی خارج شوند و با توصیه های پزشکی و مراعات در تغذیه برای نوبت بعدی به منزل فرستاده شدند.
شیردل با بیان اینکه متاسفانه از زمانی که پمپ دستگاه به طور کامل تعویض شد دیگر امکان دیالیزبرای هیچ دستگاه هی وجود ندارد، بیان کرد: به ناچاربر ای رفع دغدغه بیماران به جهت مشکل پیش آمده با شهرهای همجوار ارتباط برقرار کرده و با توجه به کمبود فضا فقط چند بیمار توانستند برای دیالیز به بیمارستان های اطراف بروند .
وی اظهار کرد: هفته گذشته فیلتر ممبران تعویض شد اما دوباره رسوب بست و این مشکل را برای بیماران بخش دیالیز به وجود آورد.
مسئول بخش دیالیزبیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور با اشاره به اینکه بخش دیالیز این بیمارستان بیش از 15 سال فعال است، تصریح کرد: 85 بیمار دیالیزی در طول هفته در سه شیفت صبح و عصر و شب دیالیز می شوند.
شیردل خاطر نشان کرد: بیمارستان امام قبلا دارای 13 تخت دیالیز بود که امسال با توجه به افزایش بیماران این تعداد را به 15 تخت افزایش دادیم و شاید یکی از علت های نقص فنی که در دستگاه ممبران به وجود آمده، همین افزایش دستگاه دیالیزباشد که توانایی این ظرفیت را نداشته و باید ارتقا پیدا کند.
دستگاه های دیالیز بیمارستان متعلق به 15 سال قبل است
سید اکبر حسینی مدیربیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نوردر گفت وگو با ایسنا مازندران، در خصوص مشکل به وجود آمده در بخش دیالیز گفت: متاسفانه هفته گذشته هم دستگاه دچار نقص فنی و طی تماس با مسئول فنی و تعویض قطعه مشکل حل شد اما دوباره آخر هفته همان مشکل به وجود آمد.
وی تصریح کرد: اکثردستگاه های بیمارستان متعلق به 15 سال قبل است و فقط چند دستگاه تازه به این مجموعه اضافه شده که با توجه به مشکل پیش آمده قصد ارتقای دستگاه را داشتیم اما متاسفانه دوباره ارور داد و بیماران دیالیزی را با چالش روبه رو کرد.
مدیربیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور در پاسخ به سوال ایسنا که بیماران از وضعیت تغذیه ناراضی بودند، اظهار کرد: در بخش دیالیز همانند سایر بخش های بیمارستان براساس دستور پزشک غذا سرو می شود که البته بیماران چندین بار به سرد بودن غذا اعتراض داشتند اما با هماهنگی های انجام شده مشکل رفع شد.
اکبری افزود: کمبود نیرو در بخش خدماتی کل مجموعه به استان گزارش داده شد اما برای بخش دیالیز دو نیرو یکی برای داخل بخش و دیگری برای حمل دارو و دستگاه ها به بیرون مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: یک متخصص در رشته تجهیزات پزشکی تمامی کارهای مربوط به نقص فنی دستگاه دیالیز را انجام می‌دهد و اگر مشکل حاد تر باشد از شرکت تامین کننده قطعات کمک می گیریم.
مدیربیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور خاطرنشان کرد: قبل از ورود بیماران به داخل بخش قسمتی تعبیه شده تا بیماران با تعویض دمپایی و پوشیدن کاور به داخل بخش وارد شوند و کارشناس های پرستاری هم در این مورد تذکرات لازم را می دهند.
اکبری در مورد مشاهده چند سانت آب جمع شده، جلبک، انواع پلاستیک و اشغال رها در حیاط خلوت بخش دیالیز گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در مجاورت این ساختمان، بیمارستان چند تخت خوابی در حال احداث است، مسیر انتقال عبور آب این حیاط خلوت بسته شد و باعث تجمع آب باران می شود که با وجود تلاش های فراوان بازگشایی مسیر نشد اما قول رفع هر چه سریعتر این مشکل را می دهم.
وی با اشاره به اینکه وظیفه شرعی و کار ما ایجاب می کند تا بیماران کمترین دغدغه را داشته و دارای آرامش فکری و دور از استرس باشند، یاد آورشد: تمام تلاش خود را در جهت رفع این مشکل پیش آمده در بخش دیالیز می کنیم تا بیماران این بخش به آرامش فکری و روحی برسند.
گلایه بیماران از روند دیالیز بیمارستان امام نور
همراه یکی از بیماران بخش دیالیز در گفت و گو با ایسنا مازندران گفت: طی یک هفته دومین بار است بخش دیالیز بیمارستان با مشکل روله رو می شود و پدرم را برای دیالیز به ساری انتقال دادیم، چرارییس بیمارستان نباید فکر اساسی برای رفع این مشکلات کند.
یکی دیگر از همراهان بیمار در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 8 سال مادرم دراین بیمارستان دیالیز می شود و ما با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می کنیم.
وی گفت: کادر پرستاری در بخش دیالیز نهایت همکاری را با بیماران و همراهانشان دارند اما از نظر خدمات و نظافت زیر تخت ها و کف بخش دیالیز نیاز به توجه بیشتر دارد.
همراه بیمار ادامه داد: حیاط خلوتی که برای همراه بیمار در نظر گرفته شد اکنون پراز آب و آشغال و جلبک است، فضای سبز در بیرون از بیمارستان متاسفانه بدون مدیریت تبدیل به جنگل شده و در مقایسه با دیگر بیمارستان ها وقتی که وارد می شوید گل کاری و فضای سبزش به بیماران و همراهانشان روحیه می دهد اما این بیمارستان هیچ رغبتی را برایمان نگذاشته و به اجبار برای انجام دیالیز مادر به بیمارستان مراجعه می کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/89778/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است