پیام مازند

آخرين مطالب

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور مطرح کرد

لزوم راه اندازی بنیاد خیرین در دانشگاه مازندران اجتماعي

لزوم راه اندازی بنیاد خیرین در دانشگاه مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: با توجه به ظرفیت های توسعه ای مازندران و ثروتمند بودن این استان از این دانشگاه حمایت شود.
محمدحسین امید در مراسم تودیع و معرفه روسای دانشگاه مازندران با بیان اینکه باتوجه به وضعیت بد اقتصادی شرایط سختی پیش روی مدیریت دانشگاه مازندران است، اظهار کرد: دانشگاه مازندران درحالی که باید 50 سالگی خود را جشن بگیرد اما از دانشگاه هایی که طول عمرشان به 30 سال هم نمی رسد از نظر زیرساختی عقب تر است.
وی با اشاره به اینکه توجه مازندران به این دانشگاه کافی نیست، تصریح کرد: وقتی رئیس دانشگاه مادر یک استان در حال تغییر است و استاندار در این مراسم حضور ندارد نشان می دهد که چه میزان این دانشگاه مهجور است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه انسجام و هماهنگی بین مسئولان استانی و دانشگاه می تواند این نهاد را به جایگاه خوبی برساند، گفت: توسعه علمی، ماموریت گرایی و کمک به دولت برای رفاه مردم از سیاست های وزارت علوم است که باید توسط مدیریت جدید دانشگاه اجرایی شود.
امید بر لزوم راه اندازی بنیاد خیرین در دانشگاه مازندران تاکید کرد و افزود: باتوجه به اینکه مازندران استان ثروتمندی است و مردم اینجا هم وضع خوبی دارند نیاز به حمایت آن ها برای توسعه این دانشگاه است.
سیدخلاق میرنیا رئیس اسبق دانشگاه مازندران نیز در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: تنها کسی که می‌تواند به انسان‌ها عزت و احترام یا حقارت و خواری دهد، خداوند است و انسان‌ها نمی‌توانند با تهمت و حاشیه ‌سازی از احترام و عزت کسی بکاهند.
وی ادامه داد: اینکه هفت ماه پس از گذشت ریاست سابق کسی برای دانشگاه مازندران معرفی نمی‌شود حاصل فاصله فرهنگی موجود در مازندرانی ها و این دانشگاه است که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
رئیس اسبق دانشگاه مازندران تصریح کرد: با چالش، دعوا و درگیری مشکلات دانشگاه حل نمی شود، باید افراد از ایجاد حاشیه و تهمت پرهیز کنند چراکه این موارد نمی تواند در جایگاه فردی تزلزل ایجاد کند بلکه جایگاه افراد دست خداوند متعال است.
یحیی طالبی رستمی سرپرست سابق دانشگاه مازندران اظهار کرد: در مدتی که به عنوان سرپرست دانشگاه مازندران بودم، پرهیز از حاشیه و ارتقای علمی این دانشگاه از اولویت های من بوده است.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح آمفی تئاتر روباز، اتمام پیاده رو، اتمام پروژه سلف سرویس بانوان، برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه اقتصاد، انعقاد تفاهم نامه با کشورهای روسیه، چین و کشورهای عربی، تصویب سند راهبردی دانشگاه مازندران و حق مرزی کارکنان دانشگاه بخشی از فعالیت‌های بنده در مدت هفت ماه بوده است.
حجت الاسلام محمد رحیمیان رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران تصریح کرد: این آمد و شدها از نگاه قران کریم به منزله میدان آزمونی است که خداوند برای ما گسترانیده تا عملکرد آن فرد مشخص شود.
وی بیان کرد: کسانی که باور و ایمان قوی دارند باید در عمل هم دارای اراده قوی باشند تا در میدان آزمایش سربلند باشند و وقتی دوران مسئولیتشان به پایان میرسد پیش وجدان خودشان راضی باشند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: با معرفی رئیس جدید برای دانشگاه مازندران همه باید دست بیعت به دکتر نوذری دهند تا از فضای حاشیه ای به دور باشیم و از ایجاد تنش جلوگیری کنیم.
حجت الاسلام رحیمیان یادآور شد: به عنوان تکلیف دینی همه باید در کنار هم قرار بگیریم، بعضا افرادی گلایه ها و اعتراضاتی دارند اما باید گفت که اگر این افراد به دنبال گره گشایی هستند باید طرح های خود را عرضه کنند نه اینکه به دنبال ایجاد چالش باشند.
وی افزود: از همه ظرفیت ها استفاده شود تا ایجاد تمدن اسلامی را داشته باشیم و این امر با فضای دانشگاهی محقق می‌شود.
کوروش نوذری سرپرست جدید دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه این دانشگاه به عنوان نهادی است که بیت المال در آن وجود دارد و این امر مسئولیت را برای ما سخت می کند، گفت: اینکه ما مسئولیت گرفتیم حاصل خون شهدا و رزمندگانی است که موجب امنیت و افتخار جمهوری اسلامی ایران شدند.
وی تصریح کرد: عظمت ایران برای چندمین بار اخیرا هم در دیدار رهبر انقلاب و نخست وزیر ژاپن به نمایش گذاشته شد.
سرپرست جدید دانشگاه مازندران یادآور شد: طی تحقیقاتی که دانشگاه استنفورد انجام داد در سال 2040 کشور ایران از نظر علمی به پنج کشور برتر دنیا خواهد رسید که از برکت انقلاب اسلامی است.
نوذری با بیان اینکه تا روزی که در این موقعیت هستم به سه چیز ایمان راسخ دارم، افزود: صبوری قبل از قضاوت، حرف زدن بنابر باورها و صداقت از جمله چیزهایی است که به آن پایبند خواهم بود.
وی با بیان اینکه توسعه بر چهار پایه استوار است، خاطرنشان کرد: ملزومات اقتصادی، توجه به منابع انسانی، اجتماعی و فرهنگی از ارکان توسعه پایدار هستند که متاسفانه در زمینه فرهنگی چالش های زیادی وجود دارد.
سرپرست جدید دانشگاه مازندران گفت: هیچ بازگشتی به گذشته نخواهم داشت و به دنبال انتقام از کسی نخواهم بود، آبروی دیگران را حفظ خواهم کرد و اصلاح تعاملات خوب است اما باید به مرزها توجه کرد.
نوذری بیان کرد: سه رکن اصلی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان در دانشگاه وجود دارد که به ترتیب اولویت برای من دارای اهمیت هستند.
وی گفت: درحالی که در آرامش خوبی قرار داشتم و از نظر علمی در جایگاه خوبی هستم اما در مسیر پرمخاطره ای پا نهادم چراکه باور دارم سرباز وطن هستم و باید به کشور خودم خدمت کنم.
سرپرست جدید دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه در زمینه آموزش در دانشگاه مازندران مشکلاتی وجود دارد که برنامه خوبی برای آن درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: متاسفانه جذب های نیروی انسانی در چارچوب خوبی قرار نداشته اند اما در پی حذف نان از سفره کسی نیستم بلکه به دنبال آموزش هستم و تا شاخص ارتقای منابع انسانی را نداشته باشیم از اضافه کردن نیرو خودداری می کنم.
نوذری ادامه داد: عدالت محوری در تمام امور در دستور کارم است و از خداوند متعال می خواهم که کسانی که در این دانشگاه دیده نمی شوند را به نحوی به من نشان دهد تا از خدمات آن فرد به نحو صحیح استفاده شود.
وی افزود: دانشگاه مازندران به واسطه اینکه در یک شهرستان قرار دارد و در جلسات شهرستانی و استانی حضور نداشتیم بعضا دچار عقب ماندگی شد.
سرپرست جدید دانشگاه مازندران تاکید کرد: گرایش سیاسی دارم اما سیاسی نیستم بلکه به اصول و ارزش های نظام پایبندم و به تمام کسانی که هنجارهای سیاسی را رعایت کنند احترام می گذارم.
نوذری یادآور شد: جایگاه مدیریتی محدود است و به هیچ وجه سفارش افراد را در قرار دادن پست های مدیرتی قبول نخواهم کرد؛ نقش خانم ها در دوره مدیریت بنده پررنگ تر خواهد شد و یکی از خانم ها در هیات رئیسه دانشگاه مازندران قرار خواهد گرفت
وی خاطرنشان کرد: انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی مورد حمایت قرار خواهند گرفت و با دست خالی در کنار کانون های فرهنگی و تشکل ها قرار خواهیم گرفت با عدالت به دنبال انجمن های سیاسی و تشکل ها حرکت خواهم کرد.
به گزارش ایسنا مازندران، گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات های سیدخلاق میرنیا رئیس اسبق و یحیی طالبی رستمی سرپرست سابق تجلیل و حکم سرپرستی کوروش نوذری به عنوان سرپرست دانشگاه مازندران به او اعطا شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/90861/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است

ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد

بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود

توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت مردم از اجرای طرح نور

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده‌های مازندران

گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم

سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر

ثبت نام جام هواداری تمدید شد

طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود

تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

قدردانی فرمانده انتظامی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان در اجرای طرح نور

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟

پایداری هوا در مازندران

استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

8000 میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد

رقابت 38 هزار و 510 داوطلب کنکور در مازندران

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

افزایش 20 درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

آغاز ماراتن علمی 38 هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

آغاز نوبت اول کنکور 1403 در مازندران

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود