پیام مازند

آخرين مطالب

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری:

4000 دانش آموز در مدارس غیردولتی ناحیه 2 ساری تحصیل می کنند علمي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری شمار دانش آموزان این ناحیه را 39 هزار نفر اعلام کرد و گفت: چهار هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، ام البنین محمدی صبح دوشنبه در نشست خبری با محوریت پروژه مهر، هدایت تحصیلی و ثبت نام اظهارکرد : برنامه ریزی پروژه مهر از بهمن و اسفندماه برای سال تحصیلی آینده انجام می‌شود و 7 کارگروه تشکیل شده است و هر کارگروه مسؤول پیگیری دارد که فعالیت‌های آن را در مدارس نظارت می‌کند.
وی با بیان اینکه در حوزه سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی در مدارس اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از معلمان در مقطع ابتدایی بازنشست شدند که کارگروه اداره کل آموزش و پرورش مازندران تدابیری را در این زمینه اتخاذ می‌کند که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری افزود: در متوسطه اول و دوم به ویژه در حوزه پسران نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که تعدادی از همکاران تقاضای حق التدریس دادند و برخی از بازنشستگان دعوت به کار شدند.
محمدی به تعمیر و تجهیز مدارس اشاره کرد و ادامه داد: خانواده‌ها و انجمن اولیا مساعدت‌های خوبی در این حوزه داشتند و با گزارش ارائه شده توسط مدیران، درصدد رفع مشکلات مدارس هستیم.
وی با بیان اینکه 39 هزار نفر در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، هنرستان و مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند، گفت: از این تعداد 17 هزار نفر در مقطع ابتدایی، 4 هزار و 96 نفر در هنرستان‌ها و مابقی در مقطع متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری با اعلام اینکه در ناحیه دو ساری 30 مدرسه در شاخه نظری و 15 مدرسه فنی و کاردانش وجود دارد، بیان کرد: در سال جاری 600 ساعت کمبود نیروی انسانی مرد در مقطع متوسطه اول و 700 ساعت در متوسطه دوم داریم.
محمدی با اشاره به تحصیل 4 هزار نفر در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند، گفت: 10 مدرسه متوسطه اول، 7 مدرسه متوسطه دوم، 5 فنی و حرفه‌ای و کاردانش در ناحیه دو ساری فعال هستند.
وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه سال جدید در حوزه هدایت تحصیلی باید 46 درصد به بخش فنی و کاردانش شوند، افزود: در سال گذشته بر اساس تفاهم نامه با استان در حوزه هدایت تحصیلی 40 درصد فنی و 60 درصد نظری بود که در این زمینه، آموزش و پرورش ناحیه دو ساری توانست به 43 درصد برسد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری به انسداد بی سوادی اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته 98 درصد از دانش آموزان در مدارس ثبت نام کردند و در این حوزه عملکرد خوبی داریم ودر سال گذشته 102 درصد جذب در حوزه سوادآموزی، تحکیم و انتقال را در بخش نهضت سوادآموزی داشتیم.
وی مدرسه نوبنیاد و شهید مرادی را از مدارس حاشیه‌ای ناحیه دو ساری عنوان کرد و افزود: سال گذشته در مدرسه نوبنیاد ساری اقدامات خوبی توسط همه دستگاه‌ها و مسؤولین انجام و روزانه غذای گرم بین دانش آموزان عرضه و پوشاک دانش آموزان نیز توسط خیرین تهیه شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری ادامه داد: برای کلاس‌های فوق برنامه دانش آموزان و کلاس‌های آموزشی خانواده‌ها نیاز به فضای مستقل داشتیم که توسط یکی از خیرین کانکسی به همراه تجهیزات و امکانات تهیه شد.
محمدی با بیان اینکه طرح ایران مهارت در مدارس نوبنیاد با محوریت پرورش پیله کرم ابریشم اجراشده است، گفت: کارگاه رشته خیاطی و شیرینی سنتی در مدرسه شهید مرادی برای اولیای دانش آموزان برگزار شد.
وی به دستاوردهای آموزش و پرورش ناحیه دو ساری در حوزه علمی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته دانش آموز ساروی در رشته انسانی توانست رتبه 10 کنکور را کسب کند که سال قبل نیز مدال برنز کشور را در المپیاد ادبی به دست آورد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری با بیان اینکه دانش آموزان ناحیه دو ساری در حوزه پژوهش سرا حائز رتبه‌های کشوری هستند، گفت: رباتیک و دومینو رتبه اول را کسب کرد و بخش زیست فناوری یکی از بهترین‌های کشور هستیم وبا توجه به این مسِئله، مرکز زیست فناوری و نوروتیک نیز در ساری می‌باشد.
محمدی تبصره 75 در هنرستان‌ها و مدارس کاردانش را آموزش همراه با تولید دانست و بیان کرد: دانش آموزان در حین درس خواندن باید براساس رشته خود تولیداتی داشته باشد و هنرستان بعثت ناحیه دو ساری نیز براساس این طرح، در طرح پوشش یکسان مدارس قرار گرفتند.
وی با اشاره به حمایت سازمان دانش آموزی شهرستان از اجرای این طرح، گفت: هنرستان بعثت با کمک دانش آموزان طراحی دوخت مسؤولیت دوخت لباس تعدادی از مدارس را برعهده گرفتند و هدف ما از اجرای این طرح آموزش و ایجاد انگیزه می‌باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/91119/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور