پیام مازند

آخرين مطالب

آیا در درگیری محمودآباد، غیرنظامیان وارد پادگان شدند؟ معاون استاندار: باید بررسی کنیم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - تهران- ایرناپلاس- معاون سیاسی استانداری مازندران درباره جزییات درگیری در محدوده پادگان نیروی هوایی در محمودآباد و ادعای ورود مهاجمان به آن می‌گوید: از کسانی که مدعی ورود به پادگان هستند، باید پرسید با استناد به چه چیزی این موضوع را مطرح می‌کنند؟ من مرجع این موضوع نیستم، موضوع باید به شکل دقیقی بررسی شود و شورای تأمین و سایر دستگاه‌ها در این زمینه مشغولند. بنابراین، هرگونه موضع‌گیری و اظهارنظر پیش از بررسی‌های دقیق، شتاب‌زده است.

حسین حسن‌نژاد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران درباره هویت خاطیان ماجرای درگیری روز گذشته محمودآباد، به ایرناپلاس می‌گوید: افراد بازداشتی در اختیار مقام قضایی‌اند، اما از درجه نظامی آنها اطلاع نداریم. بازداشتی‌ها، کسانی هستند که در ماجرا دخیل بودند یا قصور داشتند.
وی درباره اینکه گفته می‌شود افراد صرفاً احضار شده‌اند نه بازداشت، توضیح می‌دهد: وقتی می‌گوییم در اختیار مقام قضایی‌اند، معنایش آن است که آزاد نیستند.
معاون سیاسی استانداری در پاسخ به این که منابع محلی مدعی شده‌اند این افراد وارد پادگان شده و به همین دلیل به آنها تیراندازی شده است، می‌گوید: از کسانی که مدعی این نکته هستند، باید پرسید با استناد به چه چیزی این موضوع را مطرح می‌کنند؟ من مرجع تأیید این موضوع نیستم، ولی بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد موضوع باید به شکل دقیقی بررسی شود و شورای تأمین و سایر دستگاه‌ها در این زمینه مشغول‌ بررسی هستند. بنابراین، هرگونه موضع‌گیری و اظهارنظر پیش از بررسی‌های دقیق، شتاب‌زده است.
وی درباره جزئیات این درگیری و حکم قضایی درباره زمین‌های آن منطقه، می‌گوید: طرفین علیه یکدیگر شکایتی در دستگاه قضا مطرح کرده بودند که حکم نهایی آن صادر شده و دستگاه قضا در حال اجرای آن بود. این دعوا بر سر زمینی بود که بخشی از آن در تصرف فرودگاه و بخش دیگر آن در تصرف شهرک قصر دریاست. در نهایت نیز دادگاه حکم به محکومیت هر دو داد و بر اساس آن، بخشی از زمین فرودگاه که در تصرف شهرک بود، باید به فرودگاه واگذار و بخشی که فرودگاه تصرف کرده بود، باید به شهرک بازگردانده می‌شد.
به گزارش ایرنا از مازندران، در حادثه تیراندازی که عصر روز گذشته در پی اجرای حکم خلع ید بخشی از اراضی در اختیار پایگاه هوایی ارتش در بخش بیشه کلا بخش سرخرود شهرستان محمودآباد در مازندران رخ داد، 2 نفر کشته و 4 نفر نیز زخمی شدند.
پس از وقوع این حادثه با دستور استاندار مازندران نشست فوق العاده شورای تامین استان به ریاست نماینده عالی دولت در این خطه شمال کشور تشکیل شد و همدردی با خانواده جان باختگان و مجروحان این حادثه و برخورد شدید قانونی با عاملان وقوع این حادثه از مصوبات شورای تامین بود که شب گذشته با دستگیری متهمان وارد فاز عملیاتی شد.
استاندار مازندران همچنین برای تسریع در اجرای تصمیم شورای تامین ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را به همراه یکی از مدیران کل به محل حادثه اعزام کرد.
شب گذشته اعلام شد با ورود دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی هشت نفر از متهمان دستگیر شدند که پرونده آنها نیز برای بررسی قانونی در اختیار دستگاه قضایی ( سازمان قضایی نیروهای مسلح ) قرار داده شد.
ارتش: فوت دو نفر اتفاقی و به دلیل غیر همسطح بودن زمین‌ها بود
بعدازظهر امروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار درگذشتگان حادثه روز گذشته در بیشه کلا (مازندران) به تشریح ابعاد و جزئیات بیشتری از این حادثه پرداخت.
در این بیانیه آمده: به دنبال صدور حکم مبادی ذی‌ربط مبنی بر تحویل گیری بخشی ار زمین توسط افراد مدعی، پس از مراجعه مأموران جهت اجرای حکم خلع ید از قسمتی از اراضی نیروهای مسلح و پس از تنظیم صورتجلسه توسط ضابطین قضایی و ترک محل اجرای حکم، متأسفانه یکی از مدعیان مالکیت، روند اعتراضی خود را به‌صورت غیر قانونی ادامه داده و با تحریک تعدادی از کارگران خود، موجب دامن زدن به ناآرامی و در نهایت هجوم به‌سمت پادگان نظامی شد.
این بیانیه افزود: در پی این هجوم و در مرحله نخست، مسئولان و کارکنان پادگان در تلاش بودند تا در آرامش و با مذاکره مسالمت آمیز مهاجمان را آرام کنند، لیکن بدنبال تشدید التهاب‌ها و پس از تعرض به منطقه نظامی، تعدادی اقدام به درگیری‌های نزدیک با عناصر تأمین حفاظت فیزیکی کرده و کارکنان و سربازان برای ممانعت از ادامه این تعرض به پادگان با وجود تجهیزات حساس هوایی و جلوگیری از خلع سلاح و احتمال تسخیر پادگان، پس از مجروحیت ناشی از ضرب و شتم، اقدام به شلیک هوایی هشدار کردند که با توجه به وجود زمین‌های غیر همسطح، متأسفانه بر حسب اتفاق دو تن از افراد حاضر در صحنه درگیری بر اثر اصابت گلوله فوت کردند.
نیروی هوایی اعلام کرده با سرلوحه قرار دادن شعار «ارتش فدای ملت» همواره یار و یاور مردم بوده است، لیکن ضمن بررسی دقیق علل و عوامل حادثه، محرکان و مقصران این حادثه را از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قرار می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/93471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بابلسر، میزبان مسابقات کبدی نظامیان جهان

هشدار ASOIF نسبت به تضعیف جنبش المپیک با پرداخت پول

توزیع حدود 54 هزار تن کود شیمیایی

تداوم هوای گرم و آفتابی در مازندران

در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اطلاعیه مهم فراجا درباره حجاب

مازندران در صادرات لبنیات رتبه برتر کشور شد

وعده جدید مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان و کادر فنی

مسئول عراقی: حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود

پیروزی روحیه بخش نساجی مقابل تراکتور

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند

تغییر ساعت پخش خبر شبانگاهی سیمای مازندران

لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران

ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

طراحی و اجرای گچبری نور مخفی: راهنمای جامع

تعیین تکلیف حدود 1500 حلقه چاه بدون پروانه مازندران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

ایجاد 9 سایت الگویی برنج در محمودآباد

ساماندهی 5 هزار چاه کشاورزی در مازندران

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای طرح نور

انتصاب مدیر شرکت شهرک های کشاورزی مازندران

با حضور استاندار و معاون وزیر جهاد کشاورزی:

10 فقره تغییرکاربری غیر مجاز در عباس آباد قلع و قمع شد

حمله به پایگاه الحشدالشعبی در بابل عراق

جهش مازندران به سمت تولید/ جاده پرپیچ وخم توسعه همواره شد

کشت ارقام پرمحصول در شرق مازندران رونق می گیرد

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب؛ برخورد با هرگونه رفتار اشتباه احتمالی ماموران

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

توزیع بیش از 54 هزار تن کودشیمیایی در مازندران

7000 ورزشکار سازمان یافته در رامسر فعال هستند

هوای آفتابی مازندران در اولین روز اردیبهشت

توزیع 54 هزار تن کودشیمیایی در مازندران

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال

پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز اسرائیل به مقر الحشد الشعبی

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند!

گله از صدا و سیما در پوشش ندادن طرح نور

معرفی قهرمان قهرمانان دختر تکواندو مازندران

دعوت 5 بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی راگبی