پیام مازند

آخرين مطالب

رضایی: آمریکا و اروپا از بیداری ایران در حوزه اقتصاد و فرهنگ هراسان هستند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار این که جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های خوبی در حوزه سیاست و امنیت کسب کرده است، گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با عِلم به اینکه موفقیت‌ در این زمینه‌ها نتیجه بیداری بوده است، از بیداری اقتصادی و فرهنگی ایران هراسان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن رضایی عصر روز جمعه در یادواره 10 هزار شهید گمنام و شهدای جبهه مقاومت در روستای خوشواش شهرستان آمل افزود: در ابتدای انقلاب با جهاد و مردم سالاری دینی، سالم سازی و پاکسازی وارد سیاست و دفاع و امنیت جمهوری اسلامی شد ولی متاسفانه برای ورود مفهوم پاکسازی و سالم سازی به عرصه اقتصاد و فرهنگ ممانعت و کارشکنی می شود .
وی با بیان این که سالم سازی و پاک سازی سیاست و امنیت شعاع عظیمی برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد که حتی از منطقه نیز فراتر می رود، توضیح داد: از ابتدای انقلاب تا کنون تعداد زیادی رئیس جمهور، نخست وزیر و سیاستمدار مخالف با جمهوری اسلامی در کشورهای متعدد روی کار آمدند و حتی به جنگ نیز متوسل شدند، اما در مقابل سیاست ولایی و امام جامعه ما شکست خوردند که آخرین آن آقای ترامپ است.
رضایی گفت: یک زمانی در چارچوب مرزهای جغرافیایی کشور امنیت را تامین و تعریف می کردیم در حالی که امروز شاخ و برگ امنیت جمهوری اسلامی در عراق ، سوریه و یمن دیده می شود که ناشی از سالم سازی امنیت در کشور است. د
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که چرا پاکسازی و سالم سازی در اقتصاد کشور وارد نشده است؟ ، تحلیل کرد: در داخل و خارج کشور نیروهایی هستند که نمی خواهند اقتصاد و فرهنگ سالم سازی شود.
وی توضیح داد که دشمنان کشور از جمله اروپا و آمریکا بر این اعتقاد هستند که اگر جمهوری اسلامی این دو سنگر را هم فتح کند، دیگر کار تمام است. آنها می گویند همان گونه که در سیاست و امنیت جمهوری اسلامی را وادار به سالم سازی کردیم، در اقتصاد و فرهنگ نیز اگر این فشار را وارد کنیم خواهیم دید که ارزش های انقلابی و جهادی وارد این دو حوزه شده و شاهد قدرت جمهوری اسلامی در همه زمینه ها خواهیم شد.
رضایی با اظهار این که در داخل کشور هم نیروهایی هستند که نمی خواهند در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ سالم سازی شود و همچنان شاهد مقاومت در این دو حوزه هستیم، گفت: دنیا امروز متوجه شده است نباید در حوزه اقتصاد و فرهنگ ایران را وارد سالم سازی و پاک سازی کنند. امروز حرف اصلی اروپاییان با دولت آمریکا این است که چرا باید ایران را در حوزه اقتصادی و فرهنگی بیدار کنیم که شاهد تقویت آن شویم و امروز مساله اروپا این است که چرا باید ایران را وادار کنند که نیروهای جهادی و انقلابی را به عرصه های اقتصادی و فرهنگی وارد کنند و بیایند در صحنه و اقتصاد و فرهنگ را قدرتمند کنند.
وی افزود: حرف اصلی پشت صحنه اتاق های فکر اروپایی ها و آمریکایی ها این است که ایرانی ها را نباید بیدار کرد و اروپاییان امروز می گویند که نباید با ایرانی ها کاری کرد که مانند توان نظامی که توانستند مدرن ترین پهپادهای آمریکایی را به زمین بکشند با کالاهای ایرانی بازارهای اروپا را تسخیر کنند. امروز اروپاییان از تولیدات کشور همچون خودروهای داخلی توسری خور راضی هستند و نمی خواهند پیشرفتی در کشور شکل بگیرد. اروپاییان امروز به آمریکایی ها تذکر می دهند که بگذارید مردم ایران در فشار و سختی باشند بلکه مردم از داخل کاری علیه جمهوری اسلامی بکنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ترامپ با برآورد غلط و اشتباه وارد صحنه شد و معتقد بود با کامل کردن تحریم های اقتصادی سالهای 91 ، مردم ایران علیه نظام شورش می کنند. در حوادث دی ماه سال 96 مردم در بسیاری از شهرهای کشور به دلیل مشکلات بانکی و برخی مسائل معیشتی در حد محدود و متوسط وارد خیابان ها شدند و دست به اعتراض زدند ولی همین که رئیس جمهور آمریکا خواست سوار این موج بشود مردم از اعتراض دست کشیدند.
وی افزود: متاسفانه یک عده در داخل تبلیغ اشتباه کردند و گفتند اگر حوادث دی ماه 96 نمی شد ترامپ ایران را تحریم نمی کرد که اصلا این طور نبود. در حوادث دی ماه 96 به محض ورود دولت آمریکا به این مسئله مردم دست از اعتراض کشیدند و درست است که مردم ناراحت و انتقاد دارند ولی هیچگاه با آمریکایی ها همراهی نکردند.
او ادامه داد : در اروپا آقای ترامپ با مخالفت رو به رو شد. در چین و روسیه با آن مقابله و مخالفت کردند و امروز نتیجه جنگ یمن شکاف گسترده میان آمریکا ، امارات و عربستان است که از بزرگ ترین متحدان یکدیگر بودند. هر کاری که ترامپ انجام داده تا کنون با شکست رو به رو شد که تحرکات دریایی نیز آخرین اقدام رئیس جمهور آمریکا بود که به صورت مفتضحانه با شکست رو به رو شد و نه تنها مدرن ترین پهپاد جهان توسط پاسداران انقلاب نابود شد، بلکه عظمت آمریکا در تنگه هرمز نیز شکسته شد.
رضایی با اظهار این که امروز در کنار شکستن هیبت آمریکا در تنگه هرمز ، قدرت شریک استراتژیک آن یعنی انگلیس نیز توسط پاسداران انقلاب اسلامی شکسته شد، بر ضرورت سالم سازی اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد و گفت: اگر خودباوری در اقتصاد ایران شکل بگیرد شاهد خواهیم بود اجناس ایرانی بازار های منطقه و فرا منطقه ای را در می نوردد.
7335/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/93805/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رفع تصرف 1000 مترمربع از اراضی ملی بابل

فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد

خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از 33 هزار بیمار

آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس

آغاز دومین روز مسابقات کشتی جهانی در مازندران

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد

بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد

کارزار جهانی نور قرمز در خوی

ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس

دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد

فعالیت دائمی 2 پایگاه هلال احمر مازندران

عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

تالاب میانکاله کمی جان گرفت

شناسایی 7 مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار

این شما و این علیرضا بیرانوند جدید؛ 16 ساله از خرم آباد + عکس

استقرار بالگرد اورژانس 115 در فرودگاه خرم آباد

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

سریع‌ترین دوربین جهان با قدرت 156٬000٬000٬000٬000 عکس در ثانیه

معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی جام عبداله موحد

درنای بلژیکی خانه‌دار شد

«نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن نیست

(ویدیو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد

شناسایی هفت مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار

ریزش بی‌سابقه شِکِل واحد پول اسرائیل

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

معرفی نفرات برتر 5 وزن نخست جام جهان پهلوان عبدالله موحد

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است

هوای صاف و آفتابی در مازندران

ثبت بیش از 559 هزار تردد بین استان مازندران و استان‌های مجاور

برنج‌کاران مازندران برای انجام نشاکاری عجله نکنند.

مشکل آب در مازندران تا 3 سال آینده رفع می شود

گلایه‌های نماینده ولی فقیه از تخریب جنگل در مازندران

افزایش 25 درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران

جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا

جام کشتی آزاد « عبدالله موحد» در بابلسر

(ویدئو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد

راهنمای نورپردازی مغازه

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود

تجهیز 391 هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری

معرفی نفرات برتر پنج وزن اول مسابقات کشتی جام موحد

ناکامی کاله در راه رسیدن به نیمه نهایی

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال