پیام مازند

آخرين مطالب

افزایش 3.5 برابری بیمه کارگران ساختمانی در مازندران اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از افزایش 3.5 برابری بیمه کارگران ساختمانی و پیگیری و انعقاد قرارداد بیش از 2800 میلیارد ریال به طرح های روستایی با اعتبار 5047 میلیارد ریال از محل اعتبارات روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در استان خبر داد .
به گزارش ایسنا مازندران، کامران اصغری ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: سالانه جشنواره امتنان ازکارآفرینان برتر استان با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و شناسایی کارآفرینان در حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال برگزار می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح "توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو)" در مازندران تصریح کرد: این طرح با هدف استفاده از ظرفیتهای بومی و بکارگیری تجارب سازمانهای بین‌المللی، جهت تحرک تقاضای نیروی کار در بخشهای کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات انجام می شود که 4 مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان تشکیل شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: 46 مرکز مشاوره شغلی و کاریابی داخلی و 3 مرکز کاریابی بین‌المللی با هدف ارائه خدمت به کارجویان در استان مشغول فعالیت هستندکه طی این مدت 160 جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و کارشناسی و 77 جلسه کمیته فنی استانی روستایی و فراگیر برگزار شده است .
اصغری با بیان اینکه 671 فقره صدور، تمدید، تجدید و ابطال پروانه کار اتباع خارجی انجام شده است، گفت: پیگیری پرداخت 4 هزار و 659 میلیارد ریال به طرحهای اشتغالزا(از محل توان تسهیلات دهی بانکها در سالهای 93 و 94)، پیگیری پرداخت 603 میلیارد ریال به طرحهای کسب و کار خرد و خانگی، برگزاری 77 جلسه کمیته فنی استانی روستایی و فراگیر، صدور 21 هزار و 448 فقره مجوز مشاغل خانگی و پیگیری پرداخت 4 هزار و 201 میلیارد ریال به طرحهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی از محل ردیف‌های بودجه‌ای کشور (بند ب تبصره 16 قانون بودجه سال 97، بند د تبصره 16 قانون بودجه سال 96، تبصره 26 قانون بودجه سال 95، بند د تبصره 17 قانون بودجه سال 94، بند ج تبصره 16 قانون بودجه سال 93) از اقدامات مهم بخش کارآفرینی و اشتغال است.
وی از پیگیری انعقاد قرارداد بیش از 2800 میلیارد ریال به طرح های روستایی با اعتبار 5047 میلیارد ریال از محل اعتبارات روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: پیگیری انعقاد قرارداد بیش از 3000 میلیارد ریال به طرح های فراگیر با اعتبار 7505 میلیارد ریال از محل بند الف و ب تبصره 18 قانون بودجه سال 96 انجام شد.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از افزایش بیش از 3.5 برابری آمار بیمه شدگان نسبت به قبل از سال 92 خبر داد و بیان کرد: بیش از 38 هزار کارگر ساختمانی در استان از ابتدای دولت تدبیر و امید در استان بیمه شدند که تعداد کل بیمه شدگان در این بخش به 53 هزار نفر رسیده است.
اصغری در ادامه بخشی از دستاودهای مهم در حوزه اجتماعی را چنین عنوان کرد: برگزاری اولین المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور در مازندران، برگزاری اولین کنگره بزرگداشت 980 شهید کارگر استان مازندران برای اولین بار در کشور، برگزاری سالانه جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کارو واحدهای نمونه به منظور شناسایی و تجلیل از نیروهای کار مولد، متخصص، مخترع، مبتکر و ساخت تعداد 6 عدد مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در استان مازندران با هدف افزایش رفاه و سلامت قشر شریف کارگراز جمله اقدامات بوده است.
وی یادآور شد: تشکیل هیئت ورزش های کارگری استان مازندران با بیش از 50 انجمن ورزشی، اعزام بیش از 200 تیم های ورزشی کارگری در بخشهای بانوان و آقایان از قبیل فوتبال،والیبال،بسکتبال،ورزشهای رزمی، کشتی وغیره به مسابقات کشوری و جهانی،برگزاری مسابقات قرآنی،کتابخوانی با جامعه هدف (کارگران و خانواده آنها)و اعزام به مسابقات ملی، تاسیس و فعال سازی بیش از 49 باب خانه بهداشت کارگری در واحدهای مشمول (بیش از 50 نفر) با هدف پیشگیری از بیماریهای شایع و بومی ، حوادث و بیماریهای ناشی از کار از دیگر دستاوردهای مهم در حوزه اجتماعی است. .
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اجرای 15 مرحله طرح حمایت غذایی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مازندران، اظهار کرد: حدود 337 دوره آموزشی با موضوع مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی (اعتیاد، ایدز، طلاق) برای 9 هزار و 493 هزار نفرکارگر، اجرای طرح های پژوهشی شیوع شناسی اعتیاد و بررسی سلامت روان، طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید (طرح کاج)، طرح پیشگیری از اعتیاد و پیمایش ملی خشونت ، نشاط و سرمایه اجتماعی ویژه جامعه کار و تولید استان مازندران با هدف بهبود سلامت جسم و روان قشر خدوم کارگران را از دیگر اقدامات مهم بوده است.
اصغری تصریح کرد: انجام بیش از 112 هزار مورد بازرسی ادواری و موردی از کارگاهها، به ویژه کارگاه های ساختمانی و معادن برای پیاده سازی مقررات ایمنی در جهت کاهش حوادث ناشی از کاراز دیگر فعالیت ها در حوزه روابط کاربوده است.
وی ادامه داد: آموزش ایمنی2 هزار و 300 نفر مهندسین ناظر و کارگران ساختمانی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به میزان حدود 200 هزار نفر ساعت برای اولین بار در کشور، افزایش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاهها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار به تعداد حدود 596 کمیته، بررسی حدود 80 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدید نظر و راهبری تأسیس بیش از 752 تشکل کارگری و کارفرمایی از اقدامات مهم طی این مدت است .
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به افزایش چند برابری میزان آموزش تشکل ها و مراجع حل اختلاف با موضوع قوانین کار و تأمین اجتماعی به میزان بیش از 264 هزار نفر ساعت، گفت: مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه ها با هدف افزایش سطح ایمنی در دست اجرا است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/94960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سنتکام: ایالات متحده امروز حمله هوایی در عراق انجام نداده است

آمریکا هرگونه حمله هوایی در داخل خاک عراق را رد کرد

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

کتائب سید الشهدا عراق: به حمله بابل حتما پاسخ داده می‌شود

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران