پیام مازند

آخرين مطالب

ایمنی جاده استراتژیک کیاسر اندرخم تدبیر مسوولان سياسي

ایمنی جاده استراتژیک کیاسر اندرخم تدبیر مسوولان

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- جاده کیاسربه عنوان یکی از راههای مواصلاتی و ورودی مازندران به شمار می رود که بدلیل برخوردار نبودن از مسیر مناسب و علائم و امکانات ایمنی، جاده ناامنی برای هم اهالی حاشیه این جاده و هم مسافران به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جاده کوهستانی و مه آلود به طول 150 کیلومتراز شهرساری تا سمنان است و غالبا از این جاده بعنوان مسیر اصلی برای عبور و حضور در استان سمنان و همچنین تردد زائران مرقد امام رضا (ع ) به شمار می رود .
جاده پرپیچ و خم کیاسر که بدلیل نبود سیستم روشنایی ، علائم هشدار دهنده می تواند نقطه حساسی برای تردد به شمار رود و تاکنون برای امنیت مسافران اقدامات لازم انجام نشد .
یکی از ساکنان حاشیه جاده کیاسر به خبرنگار ایرنا گفت : جاده ها برای رفاه و آسایش مردم جهت ایاب ذهاب سهل تر ساخته می شوند تا کم ترین زمان ممکن و ایمن ترین طریق به جایی که می خواهند برسند.
رضا- ع ادامه داد : اما جاده ساری - کیاسر - سمنان رنگ بوی دیگری دارد و روزانه در جاده ساری - کیاسر هر روز شاهد از دست رفتن جان و مال مردم هستیم.
وی گفت : جاده ساری- کیاسر- سمنان که راه ارتباطی استان مازندران به استان های شرقی و جنوبی کشوراستمتاسفانه در بدو امر به صورت یک جاده اصلی ارتباطی بین استان ها و ترانزیتی دیده نشده است به همین دلیل این جاده بسیار باریک و پر پیچ خم و غیر استاندارد ساخته شده است.
احمد بزرگی یک شهروند ساروی که طی مسیر جاده کیاسر به سمنان را با توجه به شرایط کاریش(راننده اتوبوس) فعالیت همیشگی خود اعلام کرد به خبرنگار ایرنا گفت: جاده ساری- کیاسر- سمنان در صورت استاندارد بودن می توانست بار سنگینی از جاده هراز و فیروزکوه را کاهش و همچنین فاصله مازندران با استانهای جنوبی را به مقدار بسیار زیاد کاهش دهد .
وی ادامه داد : همچنین امن بودن این جاده می توانست صرفه جویی زیادی در وقت و سوخت را فراهم آورد که به علت خطرناک بودن کمتر برای این امر مورد استفاده قرار می گیرد.
به گفته این شهروند متاسفانه این جاده بسیارزیبا و جنگلی و تاثیر گذار بر اقتصاد منطقه و استان به علت خطرناک بودن ، آرامش مردم را که سال های طولانی منتظر احداث و آسفالت آن بودند سلب کرده و هر روز در این جاده شاهد تصادفات خونین هستیم .
وی تاکید کرد : با توجه به تعداد تصادفات زیادی که در این جاده اتفاق می افتد ، متاسفانه اقدامی عاجلی برای کاهش آن صورت نگرفته و معلوم نیست تا کی مردم منطقه تاوان غیر استاندارد بودن جاده را با خون خود پرداخت نمایند .
بخشدار چهاردانگه از توابع شهرستان ساری گفت : نبود سامانه روشنایی بویژه در محدوده ای که بیشترین مه گرفتگی را در طول سال دارد ، مهم ترین مشکل جاده کیاسر است.
اسماعیل امینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 26 کیلومتر از مسیر این جاده مه گیر است که هم اکنون سامانه روشنایی تنها در سه و نیم کیلومتر آن نصب شده است .
وی به وجود 20 نقطه حادثه خیز در جاده کیاسر به عنوان دیگر مشکل جدی این مسیر و مهم ترین عامل اثرگذار بر بروز تصادفات رانندگی یاد کرد و گفت : کاهش تصادفات و تلفات در این مسیر به عزم جدی برای رفع نقاط حادثه خیز نیاز دارد.
بخشدار چهاردانگه ساری همچنین به نبود علائم هشدار دهنده رانندگی در محور کیاسیر اشاره کرد و افزود : نصب این علائم در جاده پر پیچ و خم و کوهستانی به مقدار زیادی سبب کاهش تصادفات و تلفات رانندگی خواهد شد.
بخش چهاردانگه به مرکزیت شهر کیاسر از مناطق کوهستانی شهرستان ساری است که 95 روستا را زیر پوشش دارد وجمعیت این بخش بر اساس آخرین آمار سرشماری 17 هزار و 600 نفر است
وی با اشاره به آغاز ساخت پایگاه اورژانس در این جاده در تعطیلات نوروزی امسال ، افزود : جاده کیاسر یکی از شش محور ورودی و پرتردد مازندران است که 95 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی بخش چهاردانگه قرار دارد.
امینی گفت : نبود پایگاه اورژانس هم از مشکلات محور کیاسر برای ارائه خدمات سریع امداد و نجات به مصدومان حوادث رانندگی است که خوشبختانه این مشکل با اهدای یک قطعه زمین به مساحت 360 متر مربع توسط یکی از خیران و آغاز ساخت پایگاه از دوازدهم فروردین ماه امسال بزودی رفع خواهد شد.
وی افزود : ساخت این پایگاه اورژانس با یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار دولتی آغاز شد و اعتبارات موردنیاز برای تکمیل آن هم از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و کمک خیران تامین خواهد شد .
امینی در خصوص اعتبار موردنیاز برای ساخت و تجهیز پایگاه اورژانس این بخش گفت: مسوولان علوم پزشکی مازندران پس از بررسی و برآورد اولیه اعتبار موردنیاز را اعلام خواهند کرد .
وی افزود : با توجه به این که 95 کیلومتر از مسیر جاده کیاسر در بخش چهاردانگه واقع است تا زمان آماده شدن پایگاه اورژانس در صورت بروز حوادث رانندگی خدمات رسانی به مصدومان با اعزام نیرو از پایگاه های اورژانس ساری و سمنان انجام می شود .
امینی گفت : در حالی که سرعت حضور در صحنه اصلی ترین فاکتور در ارائه خدمات به مصدومان به شمار می رود ، نبود پایگاه اورژانس نقطه ضعفی در ارائه خدمات اورژانسی در بخش چهاردانگه به شمار می رفت .
باوجود ضرورتهای لازم برای بهینه سازی و ایمن سازی جاده کیاسر به سمنان در برنامه وزارت راه و شهرسازی هم اکنون تعریض و ایمن سازی 12 کیلومتر از این جاده مورد نظر است .
نماینده ساخت وتوسعه زیربناهای کشور در مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت:تعریض و ایمن سازی 12 کیلومتر از جاده کیاسر در دستور کار قرار گرفته است .
غلامعباس رستمی با اشاره به اینکه این مسیر از ابتدای شهر ساری تا منطقه تاکام است ، ادامه داد :تاکنون با صرف اعتبار 40 میلیارد ریالی تعریض و آسفالت سه کیلومتر از این مسیر انجام شد و تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .
وی اجرای طرح تعریض هشت کیلومتر باقیمانده از این مسیر را نامعلوم اعلام کرد وگفت : برای تعریض و ایمن سازی این مسیر 200میلیارد ریال نیاز است .
جاده کیاسر که دو استان سمنان و مازندران را به هم وصل می کند در مجموع 150 کیلومتر طول دارد و یکی از شش جاده ورودی و محور مواصلاتی مازندران به شمارمی رود.
این جاده به علت عرض کم و پرپیچ وخم بودن و حجم بالای ترافیک به طور میانگین روزانه شاهد دو الی سه تصادف رانندگی است .ک/4
2096/1899
فاطمه قنبری قادیکلایی


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پرواز دوباره زنبورداری ییلاقی در مازندران از خاکستر سیل

جنگ زنبورها در مناطق کوهستانی و ییلاقی مازندران

ششم مهر آغاز طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل در مازندران

طرح انتقال آب خزر نیازمند ورود دانشگاه‌ها است

دانشجویان از هرگونه تفکر ناامید کننده مصون بمانند

ترامپ: آماده‌ حمله به عامل حادثه آرامکو هستیم

وزیر علوم: اساتید دانشگاه از انتقال مباحث ناامید کننده جلوگیری کنند

آمریکا جای خالی عربستان در بازار نفت را پر می‌ کند

مقاومت و ایستادگی پیام دفاع مقدس است

بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها به میزان فعالیت آنها بستگی دارد

وزیر علوم وارد مازندران شد

230 هزار متقاضی در سامانه کارا ثبت نام کردند

استاندار مازندران خواهان نظارت جدی بر تسهیلات اشتغال‌زا شد

اختصاص 100میلیارد تومان تسهیلات سرمایه درگردش برای واحدهای تولیدی مازندران

جای خالی شرکت‌های بومی مازندران در بازار سرمایه

جهش 82درصدی ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای مازندران

واکنش ایران به ادعای پمپئو درباره حادثه آرامکو

مانع‌تراشی در مسیر کوچ سرمایه مازندرانی‌ها به بورس

بلاتکلیفی نیروگاه زباله سوز شهرداری ساری

نیروگاه زباله‌سوز ساری 500 میلیارد ریال اعتبار گرفت

راه اندازی نیروگاه زباله سوز ساری، شاید وقتی دیگر

وزیر علوم به مازندران می‌آید

اعضای شورای آمل در انتخاب شهردار غیربومی عجله کردند

غرق شدن برنامه توسعه کلزاکاری مازندران در گل و لای سیلاب بهاری

دست رد کشاورزان سیل‌زده مازندران به تسهیلات ارزان قیمت

کشاورزان بابلسری بیش از 6 میلیارد ریال خسارت سیل دریافت کردند

تکلیف شهرداری آمل 16 شهریور مشخص می‌شود

فرصت‌سوزی شورای شهر آمل در انتخاب شهردار جدید

شهردار جدید آمل انتخاب شد

آنچه که میتواند دیدارترامپ-روحانی را ممکن سازد

مایک پمپئو جانشین جان بولتون نمی‌ شود

نگرانی اروپا از عدم پایبندی ایران به برجام

از تهران تا منهتن؛ بر بال‌های تعزیه

تاثیر موسیقی محرم بر موسیقی اصیل ایرانی

جای خالی الحان مذهبی بومی در عزاداری‌های مازندران

محرم نباید دستخوش اختلافات سیاسی شود

پرچم عاشورا همچنان در اهتزاز می ماند

جاده‌ کندوان و سوادکوه مه‌آلود و لغزنده است

روسیه : اقدامات برجامی ایران را درک می‌کنیم

70 درصد مدارس کشور مقاوم سازی شده‌اند

تدبیر دولت؛ خداحافظی مدارس جوکار با بخاری نفتی

نفس‌های آخر بخاری‌های نفتی در کلاس‌های درس مازندران

مازندران با ساراتف روسیه تفاهمنامه همکاری اقتصادی امضاء می‌کند

سرای تجاری مازندران بزودی در ولگاگراد روسیه افتتاح می‌شود

معاون استاندار ساراتف روسیه از بندرامیرآباد در مازندران بازدید کرد

واکنش نتانیاهو به برکناری جان بولتون

اظهارات مرکل در پارلمان آلمان درباره تصمیم اروپا در قبال برجام

طرح تنفس جنگل های شمالی فرصت مناسب برای رونق زراعت چوب

ترویج کاشت درخت «پالونیا »در شمال کشور فرصت یا تهدید

توئیت ظریف در سالروز واقعه 11 سپتامبر