پیام مازند

آخرين مطالب

نساجی؛ مهاجمی با خط دفاعی ضعیف ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - تیم فوتبال نساجی مازندران در پایان هفته سوم لیگ نوزدهم آمار جالب و متفاوتی نسبت به فصل گذشته خود و حتی سایر تیم‌ها ثبت کرده است.

 نساجی مازندران که این هفته در استادیوم پاس قوامین تهران مهمان سایپا بود، با نتیجه 4 بر 3 از میزبان خود شکست خورد تا نخستین شکست لیگ نوزدهم و همچنین اولین شکست این تیم در دوره سرمبیگری «محمدرضا مهاجری» ثبت شود.
نساجی که تا پیش از بازی‌های لیگ برتر 9 بازی تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری، دسته یکی و دسته دومی فوتبال را بدون شکست پشت‌سر گذاشته بود، در 2 دیدار نخست لیگ نیز با یک تساوی و یک پیروزی شروعی امیدوارکننده داشت، اما در دیدار سوم که مهاجری به دلیل دریافت کارت قرمز از داور در بازی با پیکان اجازه نشستن روی نیمکت نساجی را نداشت، با وجود ارائه بازی جنگنده در نیمه دوم، نتوانست به روند بدون شکست خود با مهاجری ادامه دهد.
نساجی در حال حاضر و تا پایان هفته سوم لیگ برتر، قوی‌ترین خط حمله و ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ برتر را در اختیار دارد. تیم مهاجری با حوصله بازی می‌کند، خوب گل می‌زند و به همان نسبت خیلی خوب گل می‌خورد. شاگردان رضا مهاجری در 3 بازی لیگ نوزدهم 8 گل زدند و 8 گل هم دریافت کردند و تا الان یک پای هر دو بازی پرگل‌ لیگ نوزدهم بودند.
نساجی بعد از برد 4-3 مقابل پیکانی‌ها، هفته سوم لیگ را در ورزشگاه پاس قوامین جلوی خودروسازهای نارنجی‌پوش قرار گرفت تا از رتبه سومی که در پایان هفته دوم به دست آورده بود دفاع کند. نتیجه‌ بازی تکرار نتیجه‌ هفته‌ دوم نساجی شد، اما این بار نساجی بازنده بود.
یکشنبه بدشانسی ؟
نساجی در بازی مقابل سایپا در خارج از خانه که تعداد هوادارانش بیشتر از هواداران تیم میزبان بود، بیشتر از سایپا شرایط میزبانی را داشت، اما انگار یکشنبه روز بد خط دفاع و دروازه‌بان نساجی بود تا رکورد 11 بازی بدون شکست نساجی با مهاجری، ادامه پیدا نکند.
دو تیم بازی را کم رمق و محتاطانه آغاز کردند و مهم‌ترین تاکتیک هر دو سرمربی ارسال از جناحین بود که تا دقیقه 30 نتیجه‌ای نداشت، اما دقیقه 30 در بین سردی بازی، توپ روی اشتباه «محمدامین رضایی» و غفلت خط دفاع، آرام و بی‌سر و صدا از روی سر همه رد شد و دروازه‌ نساجی را باز کرد تا ضعف خط دفاع نساجی در لیگ نوزدهم یک بار دیگر به چشم بیاید. نساجی بعد از دریافت گل تهاجمی‌تر بازی کرد تا بازی را به تساوی بکشاند، اما دقیقه 45 رضایی روز بد خود را با یک اشتباه عجیب تکمیل کرد تا بازیکن سایپا بدون مزاحم دروازه خالی نساجی را باز کند و نگرانی هواداران از ضعف‌ها و اشتباه‌های دروازه‌بان جوان آملی نساجی بیشتر شود.
نساجی در نیمه نخست بازی با سایپا پیش از آن که به اهداف خود در اجرای تاکتیک‌های مد نظر مهاجری برسد، بر اثر دو اشتباه عجیب و مشهود دروازه‌بان خود 2 گل دریافت کرد تا چالش دفاع در این تیم بیشتر به چشم بیاید. اشتباهاتی که باعث شد مهاجری تصمیم به بیرون کشیدن رضایی از زمین و تعویض دروزاه‌بان در نیمه دوم بگیرد.
علاوه بر این اشتباه‌های دروازه‌بان آملی نساجی، نمی‌توان از ضعف‌های مشهود خط دفاع نساجی غافل شد. خط دفاع نساجی در بازی مقابل یکشنبه با هر حمله سایپا دچار چالش می‌شد و سایپایی‌ها هر بار که قصد کردند توانستند از هر دو سمت زمین دفاع نساجی را آزار دهند و به هم بریزند. گل سوم سایپا دقیقا روی غفلت و جا ماندن خط دفاع رقم خورد و روی گل چهارم نیز با وجود این که ضربه پشت محوطه هیجده قدم نیک‌خوی وارد دروازه نساجی شد، آزاد بودن این بازیکن در پشت محوطه جریمه و فاصله مدافعان با او برای توپگیری بی‌تقصیر نبود. شاید صادر شدن کارت بازی «محمد قاضی» و اضافه شدن این بازیکن با تجربه به خط دفاع تا حد زیادی مشکل نساجی را در این بخش برطرف کند.
بازی سازی مالکانه
ضعف دیگری که در نساجی دیده می‌شود مشکل در بازی‌سازی است که مهاجری این ضعف را از میانه‌های نیمه دوم با وارد کردن «محمدمهدی نظری» برطرف کرد. در حقیقت مهاجری که پیش از این هم در نساجی نشان داده بود مربی نیمه دوم است، با انجام دو تعویض طلایی نساجی را به بازی برگرداند. ورود «محمدمهدی نظری» و «رحمان جعفری» به بازی جریان بازی نساجی را تغییر داد. جعفری 2 گل برای نساجی به ثمر رساند و نظری 2 پاس گل داد. به عبارتی دیگر مهاجری در بخش هجومی مهره‌های مناسبی دارد که تاکتیک‌های او را به خوبی اجرا می‌کنند، اما در دفاع هنوز چالش‌های زیادی دارد. نساجی بعد از دریافت گل چهارم جریان بازی را به دست گرفت تا اثبات شود که تیمی خوب در حمله، اما پرچالش در دفاع است.
30 دقیقه پایانی بازی نساجی تیمی کاملا متفاوت بود و حتی تا مرز تساوی نیز پیش رفت و اگر «رضا علیاری» کمی خوش‌شانس بود، ضربه سر او در دقیقه 85 به جای تیری دروازه، به تور دروازه سایپا می‌خورد تا نساجی بازگشتی خاطره‌انگیز در تهران داشته باشد، اما توپ چهارم از دروازه سایپا رد نشد تا نساجی تاوان کم‌تجربگی و برخی ضعف‌های بازیکنان خود را بدهد.
تیم رضا مهاجری با وجود شکست در این دیدار فوتبال قابل قبولی را ارائه کرد. تمرکز بر بازی مالکانه و پاس‌های متعدد همچنان در دستور کار مهاجری است و بازیکنان نساجی هم این موضوع را به شکل محسوسی در زمین اجرا می‌کنند. در بازی روز یکشنبه بازیکنان نساجی 458 پاس دادند که در مقابل 264 پاس بازیکنان سایپا نشان می‌دهد شاگردان مهاجری تسلط بیشتری روی توپ داشتند.
نساجی نشان داد که تیم خوب و جنگنده‌ای است، اما اگر فکری برای سیستم دفاعی این تیم نشود، گلزنی‌های تیم نتیجه‌ای نخواهد داشت.
9927/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/97487/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟

پایداری هوا در مازندران

استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

8000 میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد

رقابت 38 هزار و 510 داوطلب کنکور در مازندران

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

افزایش 20 درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

آغاز ماراتن علمی 38 هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

آغاز نوبت اول کنکور 1403 در مازندران

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟