پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

قرار عاشقی جاماندگان اربعین؛ هوای مازندران کربلایی شد اجتماعي

قرار عاشقی جاماندگان اربعین؛ هوای مازندران کربلایی شد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - قرار عاشقی جاماندگان اربعین در مناطق مختلف مازندران برپا شد و حال و هوای دیار علویان کربلایی شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها - مهدی غلامی: پیاده روی روز اربعین برای بسیاری از عاشقان وارادتمندانی که توفیق حضور در پیاده روعظیم کربلا نشدند، در یک رسم عاشقی و درامتداد با کاروان حسینی در شهرهای مختلف مازندران برگزار شد و این دسته از دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) اگر چه صدها کیلومتر تا حرم حسینی فاصله دارند، اما از دور زائر حسینی شدند و با پای دل مسیر حرم تا حرم را پیمایش کردند تا از غافله زوار عقب نمانند.
حرکتی که در5 سال گذشته جاماندگان سفرعشق وسرزمین مقدس کربلا در دریای بی کران ارادت ایران اسلامی دردسته های جاماندگان کربلا واربعین به جوش وخروش درآورده است. آئین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، روز شنبه با حضور ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع) همزمان با سراسر کشور در شهرها و مناطق مختلف مازندران برگزار شد.
پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی دربیشتر شهرهای ایران درقالب " حرم تا حرم " درفاصله بین دو امامزاده واجب التعظیم با حضور پرشور عاشقان ودلدگان به خاندان اهل بیت(ع) برگزار می شود.این آیین با حضور عاشقان به اباعبدالله الحسین (ع) و جاماندگان از پیاده‌روی اربعین در کربلا، دربیشتر شهرهای مازندران برگزار شد. این آیین در ساری از ساعت 14 بعدازظهر از امامزاده یحیی (ع) ساری به مقصد موزه شهدای گمنام آغاز شد.

کودکان ونوجوانان در راه شیدایی اهل بیت
در شهرستان آمل که این مراسم برای پنجمین سال متوالی برگزار شد، جا ماندگان زیارت کربلا در مسیر حدود 17 کیلومتری استانه امامزاده ابراهیم (ع) در مسیری به سمت جاده هراز و تا آستانه امامزاده عبداله (ع) این شهرستان را پیاده طی کردند.
حضور جوانان و قشرهای مختلف مردم در این راهپیمایی بسیار چشمگیر بود، گروهی با توزیع نذری و گروهی دیگر با دودکردن اسفند سعی داشتند تا سهمی دراین مسیر درکنار راهپیمایان داشته باشند.
حضور سالمندان، معلولان و کودکان روی کالسکه ازدیگر جلوه‌های ویژه این راهپیمایی در دیار علویان بود، برخی با اعضای خانواده، عزادارانی با دوستان خود، یکی با ویلچر، دیگری با عصا و برخی نیز تنهایی به یاد جابربن عبدالله انصاری، نخستین زائر کربلای معلی در روز اربعین سال 61 هجری مسیر پیاده روی را از حرم مطهرامامزاده ابراهیم (ع) تا حرم امامزاده عبداله (ع) آمل طی می‌کنند تا گوشه‌ای از ثواب زیارت عظیم امام حسین (ع) در کربلا در روز اربعین را نصیب خود کنند.
در این مسیر 17 کیلومتری موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی پذیرای شرکت‌کنندگان در اجتماع بودند و میهمانانی ازشهرهای مختلف کشور وحتی میهمانانی از دیگر کشورها نیز در راهپیمایی اربعین آمل حضور داشتند.
پیاده روی جاماندگان اربعین باعث ایجاد همدلی درجامعه
امام جمعه آمل هم درگفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حرکت پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی یک کار فرهنگی بزرگ است، گفت: این حرکت نه اقدامی موازی با راهپیمایی بزرگ اربعین در کربلا و نه حرکتی دولتی است بلکه اقدام فرهنگی، نمادین و کاملا مردمی است که توسط عده‌ای از جوانان شهرهای مختلف از چهار سال پیش آغاز شده است.

حجت الاسلام " سیدجلیل مرتضوی افزود: این کار نمادین و مردمی برای شبیه سازی کسانی که توانایی رفتن و شرکت کردن در پیاده روی بزرگ نجف تا کربلا را ندارند در داخل شهرها زیبا و پسندیده است.
وی ادامه داد: ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی یک نهاد کاملا مردمی و خود جوش است که هدایت و رهبری حرکت تمام هیات‌های مذهبی را در روز اربعین بر عهده دارد و تا آنجا که مقدور بوده تمام کارهای این روز را به خود مردم محول کرده است.
امام جمعه آمل با بیان اینکه حرکت پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی باعث ایجاد همدلی و همگرایی در جامعه می‌شود اظهار داشت: تهدیدات دشمنان اسلام و ایجاد گروه‌های تروریستی که درتلاش برای تحریف کردن فرهنگ حسینی واربعین هستند، تا مسلمانان را با این فرهنگ دور کنند.
پیاده روی اربعین، حلقه اتصالی وحدت مسلمانان
فرماندار شهرستان آمل هم درخصوص پیاده روی اربعین گفت، که برگزاری این رویداد کم نظیر درقالب پیاده رویی از حرم تا حرم که چندسالی است درآمل به همت امام جمعه و مسئولین دستگاههای اجرایی انجام می شود، فرصت خوبی است تا مردمی که نتوانستند در مراسم اربعین در کربلا حضور یابند در این همایش حضور یابند و ارادت خود را به ساحت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در طول مسیر راهپیمایی از حرم تا حرم نشان دهند.
سیدجعفر رسولی افزود: یکی از برکات مهم اربعین وحضور میلیونی شیعیان ومسلمانان درسراسر کشور ودیگر کشورها باعث خواهد شد مسلمانان به خصوص شیعیان با حضورمیلیونی دراین آیین‌ها توطئه‌های شوم استبکار را به خودشان برگشت خواهند داد.

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت اربعین حسینی اظهار داشت:شور ، شعور و شوق بی نظیر خیل عاشقان و زائران در راهپیمایی اربعین حسینی و حضور گسترده زوارالحسین، هیئت های مذهبی، خادمین، موکب ها در خدمت به زائران پیاده روی اربعین حسینی خیزش عظیمی به پا کرده است.
وی افزود: جاذبه مغناطیس حسین (ع) در چهلمین روز از شهادت سرور و سالارشهیدان (ع) ، صحنه دلدادگی و دل سپردگی عاشقان به این راه روشن و پربهجت حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش است و این میدان عظیم ایمان، اراده و عمل ، تجدید بیعت خیل عاشوراییان با اسلام ناب و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و این رستاخیز عظیم بشری حماسه وحدت و محبت بین مسلمانان و همه ادیان الهی است.
وی ادامه داد: دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) با تریبون ها و دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای خود کوشیدند تا بزرگترین کنگره و اجتماع معنوی بشری را در روز اربعین حسینی کوچک ، ضعیف و کم اهمیت جلوه دهند اما در حقیقت این حماسه بی نظیر تاریخ آنقدر عظیم جلوه گر شد که امروز جهان در بهت و حیرت است ودانشمندان، اندیشمندان و صاحب نظران جهان شکل گیری تمدن نوین اسلامی را معترف شده اند.
امروز زوارالحسین و عاشقان آن حضرت از اقصی نقاط کشور و جهان اعم از شیعه ، سنی ، مسیحی و غیره با قدم ها و نفس های بصیر خود گامی در جهت زمینه سازی ظهور آن مصلح جهانی برداشته اند تا در میعادگاه عشق خود را برای سربازی در رکاب مولایشان آماده کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/98991/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

ساخت 11هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران

30 دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول

حکم شرعی امتیاز خودروی واگذار شده چیست؟

حمایت مردم شهرستان نور از عملیات سپاه و فراجا

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

6 مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور

پایان جولان سارق سیم کابل برق در ساری

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها در سواحل دریا

مطالبه گری مازندرانی ها برای اجرای طرح « نور»

بیش از 90 درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند

مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟

1500 حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد

گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند

همه آمدند/ زنجیره انسانی از گلوگاه تا رامسر در حاشیه خزر

سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران

استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است

منطقه زیبای پامنار خوزستان

اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران

زنجیره انسانی مردم ولایتمدار چالوس در ساحل دریا

زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق در سواحل مازندران

مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر

هشدار آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران

محدودیت‎های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود

دوربین insta360 X4 چه مشخصاتی دارد؟

اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است