پیام مازند
کیم سئونگ هو ماهی دید؛فرهنگ وگردشگری ندید
جمعه 10 آذر 1396 - 4:27:23 PM
ایرنا - سیاسی
مازندران آنلاین - ساری-ایرنا- پایگاه خبری تحلیلی صنعت گردشگری "گردشگر آنلاین" روز جمعه در یادداشتی با عنوان بی سلیقگی در سفر سفیر کره به مازندران “کیم سئونگ هو” ماهی دید؛ فرهنگ و گردشگری ندید، ضمن انتقاد از عدم معرفی فرهنگ و جاذبه های گردشگری استان توسط مدیران به سفیر کره سفر مقامات خارجی به مازندران را نیازمند اتاق فکر هوشمند عنوان کرد.
این پایگاه نوشت: سفیر کره در مازندران باید با فرهنگ بومی این دیار اشنا می شد و به دیدن جاذبه های تاریخی استان هم می رفت تا زمینه برای حضور گردشگران کره ای در مازندران فراهم شود.
سفیر کره جنوبی هفته گذشته سفری سه روزه به مازندران داشت.
کیم سئونگ هو با هیاتی متشکل از وابسته بازرگانی و کارشناس کنسولی دوشنبه گذشته وارد مازندران شد وبا برنامه ریزی استانداری مازندران از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری، فرش ساوین، نمایشگاه صنعت ساختمان بابل، پرورش گل و گیاهان ارگانیک و خزرالکتریک دیدن کرد و با فعالان اقتصادی دور یک میز نشست.
نکته قابل تامل این سفر که معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آن را برنامه ریزی و هماهنگ کرده بود، جای خالی گردشگری و فرهنگ برای معرفی و شناساندن به میهمان کره ای بود.
سفیر کره تنها در گفتار مدیران استانداری با قابلیتهای فرهنگی و صنعت گردشگری مازندران آشنا شد و بازدید میدانی از داشته های غنی این عرصه نداشت.
انچه کیم سئونگ هو در این سفر دید، مجموعه های اقتصادی بود که کره ای ها رغبتی برای بهره مندی از ان ندارند و خود پیشتاز تولید ان در جهان محسوب می شوند.
سفیر کره در مازندران باید با فرهنگ بومی این دیار اشنا می شد و به دیدن جاذبه های تاریخی استان هم می رفت تا زمینه برای حضور گردشگران کره ای در مازندران فراهم شود.
می توانست شبی میهمان موسیقی بومی مازندران باشد و از مجموعه تاریخی فرح اباد ویا خانه نیمادیدن کند وبا معماری خانه های تاریخی وصنایع دستی ناب و دلربای مازندران اشنا شود.
در شرایطی که کره ای ها با تاریخ دو هزار ساله خود در سریال های پرطرفدارشان، هر شب میهمان ایرانی ها هستند ،سفیر کره هم می توانست لحظاتی با چندین هزار سال تمدن نهفته درمازندران اشنا شود.
رویکردی که کره ای ها اساس فعالیتهای خود قرارداده اند و اثارتاریخی شان را به ایران می اورند و در قالب نمایشگاه به رخ ما می کشند.
متاسفانه سفر مقامات و سفرای خارجی به مازندران فاقد اتاق فکر هوشمند برای بهره برداری مطلوب و کارشناسانه است و تنها توسط چند کارشناس اقتصادی استانداری برنامه ریزی و هدایت می شود.
بررسی و واکاوی حضور سفرای خارجی در مازندران بیانگر ان است که این رفت و امدها، ره اورد محسوسی برای مازندران نداشته است و نتوانسته زمینه صادرات محصولات تولیدی ومبادلات اقتصادی استان را فراهم کند.
تاسف بارتر انکه ،این سفرها چندی بعد به فراموشی سپرده می شود به بایگانی استانداری مازندران می رود.
یکی از افتخارات ربیع فلاح-استاندارقبلی مازندران-تعدد سفر سفرا به مازندران بود.افتخاری که تنها در عکس های یادگاری خلاصه شد و میزهایی برای پیگیری و تداوم این دیپلماسی ایجاد نشد.
با این همه بروبیا سفرای خارجی ،مازندران در اخرین ردیف و ته جدول سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت و اقایان سفیر وقتی به سفارت بازگشتند ،مازندران را هم به فراموشی سپردند.
میزبانی از سفرای خارجی باید ترکیبی از اقتصاد و فرهنگ باشد تا زمینه مبادلات اقتصادی و ارتباطات فرهنگی را فراهم کند، در غیر این صورت، سفری برای رفع خستگی سفرا محسوب می شود که هزینه هایش را باید مازندانی ها بپردازند.
تنها مکان تفریحی و گردشگری که سفیر کره به دیدن ان رفت باغ کوچک پرندگان در بابلسر بود که به هیچ وجه در شان گردشگری استان نیست و در معادلات این صنعت جایی ندارد.
این بی سلیقه گی در تعامل با سایر کشورها موجب شده تا سفرایی نظیر “کیم سئونگ هو” از ایران تنها اصفهان ،شیراز، یزد و کرمان را برای تبادل گردشگر انتخاب و مورد لحاظ قرار دهند.
فرهنگ بومی و هویت تاریخی محور دیپلماسی در دنیای امروز است که حتی معادلات اقتصادی نیز در لوای ان رقم می خورد، مولفه هایی که در سفر سفیر کره به مازندران غایب بود.
سفارت کره جنوبی حتی در سایت خود ،اشاره ای به این سفر نکرده است.
سایت ابتدایی و بی محتوای این سفارت حتی در حد سایت یک مجموعه کوچک در دورافتاده ترین شهرایران هم نیست وهیچ جذابیتی برای کاربران ایرانی ندارد.
جای بسی تعجب دارد که چشم بادامی های دیجیتال محور ،سایتی این گونه منفعل و خنثی دارند و سفرسه روزه سفیر این کشور در پرتال رسمی شان درج نمی شود.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/11464/کیم-سئونگ-هو-ماهی-دید؛فرهنگ-وگردشگری-ندید
بستن   چاپ