پیام مازند
هشدار استاندار مازندران نسبت به کاغذبازی در ادارات :
خسته کردن مردم در نظام اداری ، پیگیرد قانونی دارد
چهارشنبه 27 دي 1396 - 1:55:16 PM
ایرنا - اقتصادی
مازندران آنلاین - ساری - استاندار مازندران در باره پیچیده کردن مکاتبات و پیگیری ها در دستگاههای اجرائی استان هشدار داد و گفت : خسته کردن مردم در نظام اداری پیگرد قانونی دارد و این موضوع را در استان به صورت جدی دنبال خواهیم کرد .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی در ساری برگزار شد ، افزود : بررسی های نشان می دهد که پیچیده کردن مکاتبات اداری در 46 دستگاه اجرائی استان ، مهم ترین عامل نارضایتی مردم و کند شدن فعالیت های مختلف بویژه در حوزه اقتصادی است .
وی از کاغذبازی و طولانی شدن روند پیگیری کارها در شهرداری ها به عنوان مهم ترین کانون نارضایتی مردم یاد کرد و گفت : بیشترین شکایت های مردمی در استان هم مربوط به شهرداری ها است.
استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد که راه اندازی سامانه دریافت ، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات متقاضیان مجوزهای کسب و کار (دادور) در استان بخشی از مشکلات ناشی از کاغذبازی در نظام اداری استان را از بین برده و سبب کاهش میزان نارضایتی مردم از این وضعیت شود.
اسلامی از سامانه "دادور " به عنوان میز خدمت نوین دولت دوازدهم یاد کرد و اظهار داشت : به طور یقین با راه اندازی این سامانه افزایش رضایتمندی مردم و رونق کسب و کار ،رقم می خورد.
استاندار مازندران بررسی بهنگام شکایت ها و شناسایی حادثه خیزی دستگاه های اجرایی در صدور مجوز ها و پاسخگویی به استعلام ها را از مزایای سامانه دادور دانست و افزود : با بهره برداری از این سامانه ضمن عدالت ، فعالیت های اقتصادی و اجتماعی استان بر اساس پهنه بندی های زیست محیطی مورد بررسی قرار می گیرد.
سامانه دادور در مازندران صبح امروز همزمان با آغاز نشست شورای اداری مازندران در ساری با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی راه اندازی شد.
افرادی که متقاضی دریافت مجوز از دستگاههای مختلف هستند می توانند با ثبت نام در این سامانه به نشانی اینترنتی www.bemcenter.ir ، شکایت خود را ثبت و روند پاسخگویی را مشاهده کنند.
با راه اندازی این سامانه ، مشخص می شود متقاضی چه نوع مجوزی درخواست کرده ، مربوط به کدام دستگاه بوده و استعلام ها در چه مرحله ای قرار دارد و زمان مقرر پاسخگویی چه زمانی است .
سامانه " دادور " به عنوان کارتابل الکترونیکی به صورت آنلاین از سوی وزرا و معاون اول رئیس جمهوری نیز رصد می شود ، و فرایند صدور مجوز و پاسخگویی به استعلام ها نیز به صورت استانی مورد بررسی قرار می گیرد.
بهبود فضای کسب و کار و رهایی از مشکلات سرمایه گذاری و ایجاد عدالت برای همه بنگاههای اقتصادی بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی از اهداف اصلی راه انداری این سامانه است
** پرداخت 195 میلیارد تومان درآمد ارزش افزوده به شهرداری مازندران
استاندار مازندران همچنین گفت که در 9 ماهه امسال 195 میلیارد تومان از محل درآمد ارزش افزوده سازمان مالیاتی به شهرداری های استان پرداخت شده است.
وی افزود : هر چند بسیاری از شهرداری های استان با هزینه بالا اداره می شوند، اما این اعتبارها باید برای خدمات به مردم صرف شود.
اسلامی گفت : بررسی ها نشان می دهد که مالیات بر ارزش افزوده که در برخی از دستگاههای اجرایی و بخش های خصوصی به اسم دولت وصول می شود ، به کام خودشان هزینه می کنند.
اسلامی گفت: شهرداری ها باید به فکر درآمد پایدار باشند و باید خدمات مطلوب مورد دنظر شهروندان را ارائه کنند.
استان مازندران 56 شهر بزرگ و کوچک دارد و از جمعیت سه میلیون و 280 هزار نفری استان حدود 57درصد آنان در شهرها ساکن هستند.
** لزوم توجه مدیران مازندران به عملیاتی شدن ابعاد حقوق شهروندی
استاندار مازندران همچنین با شاره به اینکه امروز باید برای حل مسایل اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی ، مدیران و مسئولان به درک مشترک برسند ، گفت : بررسی ها نشان می دهد که برون سپاری وظایف برخی از دستگاهها مشکلات را چندین برابر کرد و مزاحمت های مردمی را افزایش داده و فعالان اقتصادی را دچار مشکل کرده است.

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/15311/خسته-کردن-مردم-در-نظام-اداری-،-پیگیرد-قانونی-دارد
بستن   چاپ