پیام مازند
مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران مطرح کرد
تولید 27 محصول در حوزه آی تی و تولید محتوا توسط مرکز رشد مازندران
شنبه 25 فروردين 1397 - 13:36:23
مازندران آنلاین - مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران از تولید 27 محصول در حوزه آی تی و تولید محتوا توسط مرکز رشد مازندران خبر داد.
محمد محمد زاده در گفت و گو با ایسنا مازندران با بیان اینکه جامعه کنونی را جامعه اطلاعاتی می نامند اظهار کرد: حجم اطلاعاتی که در جهان امروز تولید و به جهانیان عرضه می شود غیر قابل تصور است.
وی افزود: در این خصوص اینترنت و ارایه اطلاعات به صورت دیجیتالی بیشترین سهم انتقال را دارد.
محمدزاده تصریح کرد: امروز مبادله اطلاعات به صورت سنتی و در قالب فیزیکی به هیچ وجه امکان پذیر نیست و ما در مرکز رشد و فن آوری، زیرساخت تولید کتاب های دیجیتال و تولید محتوا را برای اشتغال جوانان فراهم آوردیم.
مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران گفت:در ایران تبدیل داده ها به محتوای الکترونیکی از سال 68 با تبدیل کتاب های چاپی به کتابهای دیجیتالی آغاز شد.
وی یادآور شد: اولین بار با تبدیل منابع دینی به کتاب های الکترونیکی این کار انجام گرفت و برگزاری سه دوره جشنواره تولید محتوای الکترونیکی آموزش های فنی و حرفه ای نمونه ای کوچک از مطرح شدن عبارت محتوا است.
محمدزاده افزود: فن آوری در بحث محتوای الکترونیکی با همکاری اپراتورهای ایرانسل و همراه اول انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: دانشجویانی که توانایی انجام تولید محتوا را داشته باشند به مرکز رشد و فناوری دعوت و در ازای نصب هر کاربر از این اپیلکشن طراحی شده مبلغی بصورت دائمی به حساب افراد واریز می شود که این کار یکی از راه های اشتغال زایی و توسعه در استان مازندران است.
مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر 27محصول در حوزه آی تی و بحث تولید محتوا در مازندران تولید کردیم گفت: محتوای الکترونیکی مفهومی گسترده است و بطور کلی به هر نوع محتوایی که از طریق رایانه قابل مشاهده و انتقال باشد، محتوای الکترونیکی گفته می شود.
وی ادامه داد: بخشی از محتوای الکترونیکی "ای لرنینگ" یا همان آموزش الکترونیکی بوده که امروزه یکی موضوعات مهم در دنیای اینترنت و مجازی است.
محمدزاده خاطرنشان کرد:آموزش الکترونیکی به مجموعه ای از عکس ها، متن ها، و انیمیشن های صوتی و تصویری گفته می شود که به کمک بر نامه‌های مختلف ساخت و تولید محتوا به وجود آمده‌اند تا یک مبحث درسی را آموزش دهند.
مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران خاطر نشان کرد: محتوای آموزشی الکترونیکی میزان یادگیری فراگیر را بالا می برد و تجربه مفید و لذت بخشی را برای او فراهم می کند.
وی گفت: بسیاری از سازمان ها، مراکز علمی و دانشگاه ها امروزه برای ارائه مطالب جدید به افرادی که توانایی حضور فیزیکی در کلاس های درس و یا محل های آموزشی را ندارند، مطالب خود را به صورت آموزش های مجازی و به شکل چند رسانه ای برای کاربران در شبکه اینترنت قرار داده اند تا علاقه مندان به علوم مختلف اقدام به یادگیری آن ها به این شکل نمایند.
محمدزاده تصریح کرد: امکانات محتوای آموزشی الکترونیکی قابل مقایسه با امکانات موجود در کلاس های آموزشی نیست.
وی یادآور شد: با کمک نرم افزارهای موجود و استفاده از تکنیک‌های سمعی و بصری و غیره می توان بسیاری از مسائل را به راحتی و به صورت ملموس برای دانشجویان و دانش آموزان شرح داد.
مدیر مرکز رشد و فن آوری دانشگاه آزاد مازندران خاطرنشان کرد: متخصصین مختلفی در تولید یک محتوای آموزشی دخیل هستند و در واقع محتواهای آموزشی توسط استادان این دروس و متخصصین رایانه و دانشجویان ایجاد می شود.
وی با اینکه نفوذ اینترنت در مازندران 130است یعنی 87 درصد مردم مازندران به اینترنت متصل هستند گفت: تولید محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان می تواند به صورتد های مختلف مثل تولید درس افزارهای آموزشی با موضوعات کتابهای درسی، تولید اجزای آموزشی، تولید نرم افزارهای بازی، سرگرمی و آموزشی، تولید نرم افزارهای پرورشی، تولید نرم افزارهای آزمون گیر و یا تولید نرم افزارهای بانک اطلاعاتی باشد که طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش مازندران مقرر به انجام و در دستور کار قرار دارد.
گفت و گو از راضیه عنایتی خبرنگار ایسنامازندران
انتهای پیام

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/24500/تولید-27--محصول-در-حوزه-آی-تی-و-تولید-محتوا--توسط-مرکز-رشد-مازندران
بستن   چاپ