پیام مازند
به مناسبت روز جهانی صنایع دستی؛
جای خالی تبلیغات و بازاریابی مناسب در حوزه صنایع دستی مازندران
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 11:32:58
مازندران آنلاین - یک بانوی کارآفرین صنایع دستی گفت: تبلیغات و بازاریابی هنوز در حوزه صنایع دستی مازندران وارد نشده و کم رنگ است.
سیده کبری عقیلی بانوی کارآفرین 40ساله از شهرستان نور ، شهر چمستان در رشته بافتنی با دست مشغول به فعالیت است .
این بانوی کارآفرین در گففت و گو با ایسنا مازندران،با اشاره به اینکه حدود 10 سال در این رشته مشغول به کار است ، اظهار کرد: ابتدا کارم را با فروش کلاه و شال گردن شروع کردم وکم کم کارم را گسترش دادم .
عقیلی با اشاره به اینکه در حیاط منزل خود در یک اتاق 12 متری فعالیت خود را آغاز کرده است خاطرنشان کرد: با گسترش کار توانستم کارآموز هم جذب کنم اما در فصل تابستان به دلیل عدم استفاده مردم از شال و کلاه،کمتر کارآموز دارم ولی با شروع فصل سرما تعداد شاگردانم بیشتر می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در فصل تابستان بیشتر کارهای تزئینی و فانتزی را انجام می دهم و برای فروش به دهستان لاویج روستای ملاکلا ( آب گرم فیل سنگی ) به جهت گردشگر پذیر بودن و حضور گردشگران داخلی و خارجی می برم تا بتوانم محصولات خود را در معرض فروش قرار دهم.
بانوی کارآفرین چمستانی علاقه زیاد به بافتنی را از رموز موفقیت خود دانست و اظهار کرد: به تازگی با گرفتن تسهیلات خوداشتغالی توانستم دستگاهی را فراهم کنم تا سفارشات را سریع تر و در تعداد بالا به عرضه فروش برسانم.
عقیلی با اشاره به این که افزایش تقاضا موجب انگیزه بیشتر در کار می شود یادآور شد:صنایع دستی یکی از مهم ترین میراث به جا مانده از گذشتگان است و باید برای احیا آن تلاش ویژه شود.
وی با اشاره به این که تبلیغات و بازاریابی هنوز در حوزه صنایع دستی وارد نشده و کم رنگ است افزود: اگر بازار فروش مناسبی برای صنایع دستی مازندران فراهم شود،قطعا این ظرفیت می تواند شکوفایی اقتصادی استان را درپی داشته باشد.
انتهای پیام

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/31894/جای-خالی-تبلیغات-و-بازاریابی-مناسب-در-حوزه-صنایع-دستی-مازندران
بستن   چاپ