پیام مازند
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:
آموزش و بازاریابی برای اعتلای صنایع دستی مهم است
یکشنبه 20 خرداد 1397 - 11:33:08 AM
مهر
مازندران آنلاین - ساری - مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، آموزش، برندسازی و فرهنگ‌سازی و بازار فروش را برای اعتلای هنر صنایع‌دستی امری مهم برشمرد.

 سیف‌الله فرزانه صبح یکشنبه در نشست با هنرمندان صنایع‌دستی در استان با گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی خواهان شناسایی مطالبات هنرمندان این رشته شد و اظهار داشت: برخی هنرمندان دارای برند جهانی صنایع‌دستی را نمی‌شناسیم ازاین‌رو باید هنرمندان را در جامعه معرفی کنیم.
وی اعتلای صنایع‌دستی را هدف اصلی بیان کرد و گفت: بعد از کشاورزی، صنایع‌دستی حرف اول را در استان مازندران می‌زند و باید سوغات شمال و استان دربسته گردشگری قرار گیرد.
وی بابیان اینکه خرید صنایع‌دستی و محصولات گردشگری سبب اشتغال پایدار و بازگشت سرمایه می‌شود عنوان کرد: همه شعار اشتغال پایدار را می‌دهیم اما بدانیم که به دلیل نبود آموزش در یک رقابت نابرابر قرارگرفته‌ایم.
فرزانه اظهار داشت: زمانی محصولات صنایع‌دستی ما می‌توانند در بازار نابرابر با محصولات خارجی رقابت کنند که آموزش‌ها و حمایت‌های لازم را به عمل‌آوریم.
وی پراکندگی هنرمندان و نبود بازارچه‌های صنایع‌دستی را از مشکلات عنوان کرد و گفت: بیمه اصالت و مهر اصالت از دیگر مسائلی است و برای احیای هنرهای صنایع‌دستی متروکه باید آموزش را سرلوحه کار قرار دهیم و در این صورت می‌توان بازاریابی و فروش را مدنظر قرارداد.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تأکید کرد: برای بازاریابی و فروش صنایع‌دستی نیازمند بسترسازی و فرهنگ‌سازی هستیم و اگر می‌خواهیم اشتغال پایدار را به اثبات برسانیم باید به حوزه زیرساختی در صنایع‌دستی توجه کنیم.
فرزانه با عنوان اینکه صنایع‌دستی نیازمند نگاه نو و جدید است و باید آن را دریابیم گفت: تأمین مواد اولیه از دغدغه‌های فراروی است ولی نباید آموزش و کارهای زیربنایی در صنایع‌دستی رها شود.
وی از مسئولان ادارات میراث فرهنگی خواست تا هنرمندان را تکریم کنند و ادامه داد: باید توجه جدی به دغدغه‌های هنرمندان صنایع‌دستی صورت گیرد و اگر قرار است صنایع‌دستی جایگاه دوم بعد از کشاورزی داشته باشید به هنرمندان رسیدگی و توجه شود.

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/31896/آموزش-و-بازاریابی-برای-اعتلای-صنایع-دستی-مهم-است
بستن   چاپ