پیام مازند
پایان سرگردانی ارباب رجوع در دستگاههای دولتی
میز خدمت از اول تیر در استانداری مازندران مستقر می شود
پنجشنبه 31 خرداد 1397 - 18:22:02
مازندران آنلاین - ساری - استاندار مازندران دستور استقرار میز خدمت را از روز شنبه اول تیر ماه در ساختمان استانداری صادر کرد و از تمامی دستگاههای اجرایی استان نیز خواست تا با استقرار میز خدمت ، به صورت جدی گره گشایی از مشکلات مردم را در دستور کار قرار دهند.
میز خدمت به واحد هماهنگ کننده ای گفته می شود که در دستگاههای اجرایی دارای ارباب رجوع در طبقه همکف ساختمان مستقر می شود و یکی از معاونان و یا مدیران دستگاه که اختیارات لازم را دارد در این محل مستقر می شود و مراجعه کنندگان بدون حضور در واحدهای داخلی دستگاه ، خدمت مورد نیاز خود را تنها از طریق این میز دریافت می کنند .
ارایه اطلاعات و راهنمایی های لازم به مراجعین در ارتباط با امور مربوط ، دریافت مدارک و درخواست های مراجعین و انجام امور و درخواست های متقاضیان در صورت امکان از وظایف این میز است .
در صورتی که انجام کار ارباب رجوع در اولین زمان مراجعه امکان پذیر نباشد ، مدیر و کارکنان حاضر در میز خدمت تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعین را تعیین می کنند.
دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعه کننده ، هدایت ارباب رجوع به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری و پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام کننده ذیربط هم از دیگر وظایف این میز است .
آن دسته از خدمات دستگاههای اجرایی که قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات شهری و روستایی نیست ، از طریق میز خدمت دستگاه مربوط ارایه می شود.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان استقرار میز خدمت را از نمادهای حقوق شهروندی دانست و افزود : میز خدمت و الکترونیکی شدن خدمات از دستورات و تاکیدات رییس جمهور است و باید از اول تیر ماه 97 در تمامی دستگاههای اجرایی استقرار یابد.
وی با تاکید بر این نکته که تحول اداری موضوعی بسیار مهم برای آینده کشور است ، گفت : تا زمانی که تحول اداری ، کوچک سازی و چالاک سازی در نهادها و ادارات دولتی و خصوصی اتفاق نیفتد ، نمی توان به اهداف عالیه اداری دست یافت.
اسلامی یکی از وظایف شورای راهبری توسعه مدیریت استان را تحقق تحول اداری برشمرد و افزود : رسالت قانونی ، ملی و شرعی شورای راهبری توسعه مدیریت این است که تفکر و ضرورت تحول ادارای را در بدنه دولت در استان بدمد و انجام وظایف ادارات و دستگاه ها را مطالبه کند.
مقام عالی دولت در مازندران ،استقرار میز خدمت را گامی موثر در تحول اداری ، حذف فرآیندهای زائد و رسیدن به نتیجه کار در زمان لازم دانست و تاکید کرد : میز خدمت باید به صورت فیزیکی و در همه دستگاهها و نهادها و ادارات استانی و شهرستانی استقرار یابد و ضمن به کارگیری افراد دانا و آموزش دیده، در امور مردم کارگشایی کند.
رییس شورای راهبری توسعه مدیریت استان با بیان این که تمرکز دشمن، توسعه نارضایتی اجتماعی در کشور است، گفت : هدف از استقرار و فعالیت میز خدمت، کارآمد سازی و روان سازی امور مردم و ارتقاء سلامت اداری است.
اسلامی، بر رصد و پایش ارایه خدمات به مردم از سوی دستگاهها تاکید کرد و افزود : در میز خدمت باید یک آهنگی حاکم باشد و همه هماهنگ عمل کنند.
استاندار مازندران هشدار داد : عدم استقرار میز خدمت تخلف است و رسیدگی و پیگرد خواهد داشت.
7335/1654

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/32203/میز-خدمت-از-اول-تیر-در-استانداری-مازندران-مستقر-می-شود
بستن   چاپ