پیام مازند
یک مسئول وزارت اموزش و پرورش :
رویکرد گردشگری در اردوهای دانش اموزی نتیجه مطلوبی ندارد
سه شنبه 17 مهر 1397 - 17:24:38
پیام مازند - نوشهر - مدیر کل فرهنگی و هنری فضاها و اردوگاههای وزارت اموزش و پرورش گفت: رویکرد گردشگری در فعالیت های ارودیی دانش اموزان تاکنون نتیجه مطلوبی نداشته و باید به دنبال اردوهای مدرسه محور برای تاثیرگذاری بیشتر بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رمضانی روز سه شنبه در سومین همایش اردوهای اموزشی و پرورشی کشور در رامسر افرود: در اردوهای دانش اموزی باید بدنبال نقش مدرسه محوری بود و در اردوها نباید تنها به دنبال رویکرد گردشگری دانش اموزان بود.
وی گفت: در اردوهای دانش اموزی باید دانش اموزان را برای شرایط سخت تربیت کنیم تا در مواجه با بحران ها اماده باشند.
مدیر کل فرهنگی و هنری فضاها و اردوگاههای وزارت اموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران اردوهای دانش اموزی باید برای برنامه ها ، سیاست ها و توانمندی های جدید اماده باشند.
رمضانی در ادامه افزود: اگر از ظرفیت فضاهای اموزشی به منظور مهارت اموزی دانش اموزان استفاده نکنیم نباید انتظار داشت این قابلیت ها همیشه در اختیار ما قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری همایش اردویی اموزشی و پرورشی در مازندران گفت: با وجود اینکه دو دوره از این دست همایش برگزار شد اما با وجود تلاش ها، تغییرات تاثیرگذار نبوده و دستاوردها در این بخش قابل قبول نیست.
رمضانی گفت: از دلایل ناکامی برون داد این طرح ضعف ارتباط با ستاد است که به نحو احسن انجام نشده است.
مدیر کل نماز و عترت وزارت اموزش و پرورش هم در این همایش با اشاره به این که در حوزه عترت ، نماز و قران وزارت اموزش و پرروش سه اصل مدرسه محوری ، فراگیری و توسعه مشارکت را به عنوان مبنای تحقق اهداف قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس هر فعالیتی که منشا ان مدرسه نباشد و بستر اصلی ان در مدرسه تعریف نشود ابتر است
محمد رضا مسیبی نیا به اصل فراگیری در عین اثر بخشی اشاره کرد و افزود: ما مسئول تربیت بیش از 14 میلیون دانش اموز هستیم و باید زمینه را برای حضور همه سلایق و دانش اموزان فراهم کنیم.
وی اصل توسعه مشارکت و مشارکت پذیری را به عنوان تبلور عینی موفقیت عنوان کرد و افزود: باید به همکاری و همدلی بخشی از فعالیت ها را به سایر سازمان ها و نهاده ها تسری دهیم تا بازخورد مناسبی را بدست اوریم .
مدیرکل نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اموزش پرورش به تنهایی نه می خواهد و نه می تواند ماموریت تعلیم و تربیت دانش اموزان را دنبال کند پس باید به دنبال مشارکت همه باشیم.
او در ادامه با اشاره به تامین فضای مطلوب در اردوگاه ها گفت: در مقایسه با فعالیت های تکلیفی فعالیت های اردویی تاثیر گذاری بیشتری داشته و نقش جامعه پذیری برای دانش اموزان دارد.
این همایش با حضور مدیران اموزش و پرورش غرب استان مازندران و به منظور اموزش کارگاهی مدیران اردو های دانش اموزی برگزار شد.
این همایش به منظور آشنایی مدیران اردوهای دانش اموزی با روش ها و شیوه های نوین و تاثیرگذاری اردوهای دانش اموزی بر تعلم و تربیت انان به مدت دو روز در اردوگاه شهید باهنر رامسر برگزار شد.
شهرستان 70 هزارنفری رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد.
1899/1602/9922/

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/59480/رویکرد-گردشگری-در-اردوهای-دانش-اموزی-نتیجه-مطلوبی-ندارد
بستن   چاپ