پیام مازند
دومين کنفرانس ملي رويکردهاي نوين آموزش و پژوهش در مازندران آغاز به کار کرد
دوشنبه 6 شهريور 1396 - 4:53:43 PM
ایسنا - علمی و آموزشی
مازندران آنلاین - با حضور مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، دومین کنفرانس ملیرویکردهای نوین آموزش و پژوهش در شهرستان محمودآباد آغاز به کار کرد.
به گزارش ایسنا مازندران، سید علی قاسمی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوینآموزش و پژوهش در شهرستان محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: راه توسعه و اصلاح جامعه،آموزش و پرورش است که اهمیت این موضوع سبب انجام تحقیقات گسترده در زمینه روش های نوینآموزش و پرورش شده است.
وی با اشاره به اینکه تقسیم بندی توسعه به دو شاخصه اهمیت علمو تفکر و اهمیت نهادسازی و سیستم سازی افزود: فن آوری های ارتباطی و اطلاعاتی در دهههای اخیر موجب ایجاد دانش جهانی جدیدی شده است؛ برخی از صاحب نظران، رویکردهای نوینآموزشی را به پنج حوزه اقتصادی، انسانی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و آموزشی تقسیم کردهاند که آموزش و پرورش با رویکرد جدید می باید به اصلاح و تغییر رویکردهای خود جهت ایجادبستری مناسب برای توسعه همه جانبه در این حوزه ها بپردازد.
قاسمی با برشمردن برخی از تفاوت های دانش جدید و قدیم در موردرویکردهای آموزشی نوین تصریح کرد: در آموزش و پرورش نوین توانمندی شهروندان افزایشمی یابد. یعنی ما در پی تربیت شهروندانی هستیم که دارای هوشمندی فنی، اقتصادی، انسانی،اجتماعی و فرهنگی و آموزشی بوده و درگیر شبکه همیاری خویش است و نقش مهمی در دنیایتوسعه یافته جدید ایفا می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: عصر جدید عصرتحول در زندگی بشریت بوده و نظام های آموزشی برای حفظ کارآمدی خود در عصر تحول، نیازمندنوکردن مداوم خود هستند و صد البته که هرگونه تحول در تعلیم و تربیت نیازمند پژوهشاست؛ پژوهش های آموزشی مهم ترین وسیله برای تولید اطلاعات لازم و کافی در عرصه تغییررویکردها در آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: تکثر در هدف پژوهش ها، تحول در بنیان های فلسفیآموزش و پرورش، اصول و ارزش ها و به خصوص گسترش پژوهش های کاربردی و توسعه ای برایارتقای کیفیت عمل در تعلیم و تربیت از حوزه های مهمی است که آموزش و پرورش باید خودرا با آن درگیر کند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: محدود کردن پژوهشبه پژوهش های کلاسیک و دانشگاهی راه به جایی نخواهد برد. مناسب ترین عرصه برای تولیداطلاعات و استفاده مستقیم از آن برای بهبود تعلیم و تربیت، سطح کلاس و مدرسه است ومعلمان و دانش آموزان بازیگران اصلی در این صحنه هستند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/5957/دومين-کنفرانس-ملي-رويکردهاي-نوين-آموزش-و-پژوهش-در-مازندران-آغاز-به-کار-کرد
بستن   چاپ