پیام مازند
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد :
سرنوشت یکهزار و 400 کودک بازمانده از تحصیل در مازندران مشخص شود
شنبه 1 تیر 1398 - 10:31:33 AM
ایرنا
پیام مازند - ساری - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خواستار پیگیری پاسخگویی در باره سرنوشت یکهزار و 400 کودک بازمانده از تحصیل در استان شد.

 حسین حسن‌نژاد روز شنبه در جلسه تخصصی امور بانوان و خانواده استان از دستگاه متولی خواست تا از توان تشکل های مردم نهاد در این زمینه بهره گرفته و تکلیف را مشخص کند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در این زمینه تکلیف دارد، گفت: باید نسبت به مسایل کودکان بیشتر از گذشته توجه کرد و ضروری است در زمینه آموزشی هم نیاز جامعه مورد توجه قرار گیرد.
بر اساس آمارهای رسمی، در سال تحصیلی 97-98 در مازندران بیش از 530 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند.
آموزش و پرورش مازندران پیش از این اعلام کرد که در سال تحصیلی 97-98 یک هزار و 200 دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه در مازندران شناسایی شده که علت ترک تحصیل 40 درصد آنان ازدواج زود هنگام بویژه برای دختران بوده است.
سال تحصیلی 96-97 هم یک هزار و 700 نفر بازمانده از تحصیل در مازندران شناسایی شده بودند که به گفته مسئولان آموزش و پرورش یک هزار و 650 نفر در مدارس از راه دور و شبانه روزی استان جذب شده بودند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران هم پیش از این از ازدواج زودهنگام دختران بویژه در مناطق روستایی و کوهستانی، مخالفت والدین و همسران برای ادامه تحصیل، مهاجرت، عدم توان مالی برای ادامه تحصیل، داشتن معلولیت جسمی و ذهنی و همچنین فعالیت به عنوان کودک کار به عنوان دلایل بازماندن بخشی از کودکان از ادامه تحصیل یاد کرد.
بر اساس گزارش آموزش و پرورش مازندران، بیشتر بازماندگی از تحصیل در استان مربوط به مقطع متوسطه اول و دوم است، در حالی که پوشش تحصیلی ابتدایی در استان 100 درصد بوده است.
معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید اشراف جدی نسبت به نیازهای کودکان داشته باشند، گفت: در آموزش به کودکان باید قدرت تجزیه و تحلیل آنها را هم مورد توجه قرار دهیم.
حسن نژاد با اشاره به اینکه نکات آموزشی بسیاری به کودکان آموزش داده می‌شود، افزود: متاسفانه در کنار این حجم از مطالب آموزشی، دغدغه آموزش مهارت‌های اجتماعی نداریم و دقت ما نسبت به نیازهای کودکان، دقیق نیست.
وی بر ضرورت همگرایی و تعامل دستگاه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی با یکدیگر تاکید کرد و گفت: شناخت مجموعه دستگاه‌ها نسبت به یکدیگر محدود است و برای هر مساله‌ای در استان، چند دستگاه مسئول هستند که البته این موضوع نوعی موازی‌کاری است و به دلیل آگاه نبودن از وظایف یکدیگر، بخشی از امور، انجام نشده باقی می‌ماند.
معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه اشراف نسبت به وظایف دستگاه‌ها، بخشی از کمبودها را جبران می‌کند، افزود: نظام ارجاع اکنون به درستی انجام نمی‌شود و هم‌افزایی اتفاق نمی‌افتد.
وی افزود: نیازمند تغییر رویکرد فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در زمینه کودک هستیم و آموزش و پرورش و خانواده‌ها در این زمینه نقش مضاعف دارند، ضم. اینکه برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده، باید مطالعه میدانی از تکالیف دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.
9927/‏1654

http://www.Mazan-Online.ir/fa/News/88497/سرنوشت-یکهزار-و-400-کودک-بازمانده-از-تحصیل-در-مازندران-مشخص-شود
بستن   چاپ