پیام مازند

آخرين مطالب

ایسنا گزارش می دهد

انحلال به بهانه ادغام / تصمیم یک طرفه سازمان صنعت و تجارت مازندران اقتصادي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به بهانه ادغام یک اتحادیه کوچک، اتحادیه ای با 25 سال سابقه را در ساری منحل کرد.
به گزارش ایسنا مازندران، اتحادیه مصنوعات هنری ساری با قدمتی 25 ساله با حکم یک طرفه سازمان صنعت معدن تجارت منحل شد، نکته جالب اینجا است که این اتحادیه 300 عضو فعال دارد که تاکنون هیچ تخلف اداری، فرار مالیاتی و بدهی صنفی نداشته اما به دلایلی نامعلوم و به بهانه تداخل با فعالیت یک اتحادیه کوچک که اعضای آن به 80 عضو هم نمی رسند، رسما منحل شد.
ابوالقاسم عشایری رئیس اتحادیه مصنوعات هنری ساری در این زمینه با بیان اینکه این تشکل صنفی در سال 70 برای ارائه 31 نوع خدمت تشکیل شده است، اظهار کرد: اتحادیه مصنوعات هنری ساری 300 عضو فعال دارد که اشتغال هزار نفری را در این شهرستان به وجود آورده است.
وی با اشاره به وظایف این اتحادیه گفت: صدور جواز کسب و نظارت بر عملکرد اعضا از وظایف تعریف شده اتحادیه مصنوعات هنری است. بیشترین فعالیت اتحادیه مصنوعات هنری در حوزه چاپ، تابلوسازی، بنر و خدمات مربوط به انواع چاپ است.
عشایری با بیان اینکه در سال 1390 چاپخانه داران افست و ملخی با دخالت سازمان صنعت، معدن و تجارت از اتحادیه مصنوعات هنری جدا شدند و اکنون کمتر از 80 عضو دارند، اظهار کرد: به دلیل آنکه مسئولان از مشکلات آینده ابراز نگرانی می‌کردند به دنبال تغییر نام بودند که در 5 سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت از این کار امنتاع کرده و درخواست اتحادیه را به تاخیر می انداخت.
این فعال صنفی با اشاره به مشکل پیش آمده برای اتحادیه مصنوعات هنری تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت یک طرفه حکم بر انحلال اتحادیه مصنوعات هنری و الحاق اعضای آن به چند اتحادیه دیگر داده است.
رئیس اتحادیه مصنوعات هنری ساری تاکید کرد: وقتی اتحادیه ای 300 عضو دارد که تاکنون فرار مالیاتی و بدهی صنفی نداشته چرا سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران باید به درخواست یک اتحادیه کوچک، حکم بر انحلال یک اتحادیه فعال بدهند.
وی با بیان اینکه هیچ دلیل منطقی بر انحلال این اتحادیه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: چرا باید زیر مجموعه اتحادیه ای باشیم که هم اکنون 50 میلیون تومان بدهی به اتاق اصناف دارند.
عشایری با بیان اینکه کمیسیون تشخیص و نظارت بر اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرده که بخشی از اتحادیه مصنوعات هنری باید زیر نظر اتحادیه چاپخانه داران افست و ملخی برود، اظهار کرد: چرا باید اتحادیه ای که 300 عضو فعال و ثبت شده در سایت اصناف کشور دارد منقطع شده و بخش بزرگی از آن نیز عضو یک اتحادیه با 79 عضو شود.
وی با بیان اینکه بهانه سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران استانی شدن چاپخانه داران افست و ملخی است، تصریح کرد: اتحادیه ای که نتوانسته 100 عضو در تمامی استان جذب کند چرا سازمان صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت استانی آن را داده است.
رئیس اتحادیه مصنوعات هنری ساری در ادامه یکی دیگر از دلایل سازمان صنعت، معدن و تجارت در انحلال فعالیت اتحادیه مصنوعات هنری را تداخل فعالیت این تشکل صنفی با اتحادیه چاپخانه داران افست و ملخی دانست و اظهار کرد: اگر تداخل ایجاد می شد چرا 5 سال پیش اقدام به جداسازی اتحادیه چاپخانه داران افست و ملخی از مصنوعات هنری کردید و با استانی کردن این اتحادیه بر تداوم این تداخل افزودید.
مجتبی کواکبیان دبیر اتاق اصناف ساری نیز در این زمینه در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه بخش نامه ای از تهران به سایر استان های مبنی بر چابک سازی اتحادیه های صنفی ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: این چابک سازی باید با ادغام اتحادیه ها و کوچک سازی صورت گیرد.
وی گفت: شاید اصل این کوچک سازی درست باشد اما مبنا و شرایط لازم برای تحقق درست و اصولی مهیا نشده است بنابراین اصناف در این زمینه آسیب می‌بینند.
وی با بیان اینکه تعریف اتحادیه صنفی کوچک در شهر ساری با جمعیت 500 هزار نفری عضویت حداقل 100 کاسب در یک تشکل صنفی است، تصریح کرد: اگر اتحادیه ای کمتر از 100 عضو داشته باشد به عنوان اتحادیه کوچک شناخته شده و باید ادغام شود.
دبیر اتاق اصناف ساری افزود: اگر در کوچک سازی اتحادیه، نسبت به نوع خدمات مشکلی وجود دارد به گونه ای که امکان تفکیک نیست نباید ادغام صورت گیرد.
دبیر اتاق اصناف ساری به انحلال اتحادیه مصنوعات هنری ساری توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره و با غیرقانونی دانستن آن، خاطر نشان کرد: براساس قانون نظام صنفی، انحلال اتحادیه معنی ندارد و تنها می توان اتاق اصناف را منحل کرد اما این عمل صورت گرفت.
این فعال صنفی با بیان اینکه چاپخانه داران افست و ملخی، 5 سال پیش از اتحادیه مصنوعات هنری جدا شدند، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در برخورد با دو اتحادیه چاپخانه داران و مصنوعات هنری برای برطرف کردن مسئله، رای به انحلال اتحادیه مصنوعات هنری داد.
وی افزود: آیا به این فکر شده است که انحلال اتحادیه با 31 نوع ارائه خدمت چه عواقبی دارد.
دبیر اتاق اصناف ساری با بیان اینکه نسبت به این حکم اعتراض شد تا رای منحل شود، اظهار کرد: اعتراض اتحادیه مصنوعات هنری به حق است و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت به جای مدیریت مسئه آن را پاک کردند، قانون ملاک است و باید به آن تمکین کرد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/10484/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش