پیام مازند

آخرين مطالب

ترافیک روزانه درخیابانهای فرهنگ وقارن ساری ومشکلات ناخواسته برای مردم اجتماعي

ترافیک روزانه درخیابانهای فرهنگ وقارن ساری ومشکلات ناخواسته برای مردم
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - ایرنا - خیابان های فرهنگ و قارن شهر ساری این روزها مملو از پلیس راهنمایی و رانندگی برای تردد آسان مردم و خودروها است اما تنگ بودن این خیابانها و نیز سیل عظیمی از مردمی که برای مراجعه به پزشک و یا خرید به این خیابانها مراجعه می کنند حوادث ناخواسته ای را رقم می زند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ،خیابان های فرهنگ و قارن بیشترین کلینیک ها ، مراکز پزشکی ، فروشگاههای پوشاک و مراکز خرید شهر ساری را دارد و در واقع به مرکز ثقل رجوع تمام مردم این شهر تبدیل شده و از این رو روزانه بویژه عصرها صدها نفر از مردم با ماشین شخصی به این خیابانها رجوع می کنند که به همان اندازه پارکینگ نداشته و یا در هنگام نیاز پر است.
این مساله برای پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران نیز مشکل زا شده چراکه مجبور است ماموران بسیاری را برای ساماندهی عبور و مرور و ایجاد امنیت به محل اعزام کند که در برخی موارد ناخواسته مشکلاتی در برخورد با مردم بوجود می اید.
درگیری لفظی شامگاه روز گذشته بین یکی از شهروندان با پلیس مقابل ساختمان شهریار واقع در خیابان فرهنگ ،نظر خبرنگار ایرنا را به خود جلب کرده به طوریکه پلیس مانع توقف کوتاه راننده ای که قصد پیاده کردن مادر سالخورده اش برای بردن به مطب پزشک را داشته ،شد و این امر با عصبانیت راننده منجر به بحث و جدل با پلیس شد.
جدل راننده با پلیس به حدی بالا گرفت که علاوه بر ترافیک بیشتر در خیابان فرهنگ ،جمعیت زیادی را به دور خود جمع کرده و به ناچار پلیس با جریمه کردن صاحب این خودرو ، به این مساله خاتمه داد.
این شهروند ساروی گفت که من مجبور به توقف در مقابل ساختمان پزشکان هستم تا مادرم را با کمترین فاصله به مطب ببرم، اگر پارکینگ این ساختمان برای مراجعان وجود داشته باشد، من حتی توقف کوتاه را انجام نمی دادم.
وی خواست که نامش نوشته نشود ،افزود: جایی که من ایستادم تابلو توقف ممنوع نیست و البته این را هم می دانم که وقتی پلیس ایستاده است دستور ایشان مقدم بر تابلو است ، اما بپذیریم که مردم برای گرفتن خدمت مهم نظیر پزشکی ناچار به توقف هستند.
وی ادامه داد: این را هم می دانیم پلیس عامل تسهیل کننده تردد است اما وقتی پارکینگ برای توقف وجود ندارد و پلیس نیز مانع توقف لحظه ای می شود، چه کار باید بکنم.
وی تصریح کرد: شهرداری هم در ساخت و سازهای ساختمانهای پزشکان نسبت به ایجاد پارکینگ های مورد نیاز این ساختمان ها بی توجهی کرده است .
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مباحثه ، پلیس هم خود را مامور و عامل مقررات راهنمایی و رانندگی دانست و گفت که ما قصد مزاحمت نداریم و فقط در صدد تسهیل در عبور و مرور در این 2 خیابان شلوغ هستیم.
ثریا ابراهیمی یکی دیگر از شهروندان که نظاره گر این صحنه بود وقتی فهمید که من خبرنگار هستم گفت که تمام این مشکلات ناشی از مدیریت ضعیف شهری به ویژه کم توجهی به مقررات ساخت و ساز است.
وی ادامه دادبا ایجاد ساختمان های بلند مرتبه در 2 خیابان فرهنگ و قارن ،بهترین پزشکان شهر باامکانات و تجهیزات در چند سال اخیر در این ساختمانها مطب دایر کردند ، اما به هیچ عنوان نسبت به ایجاد پارکینگ و تعریض پیاده روها توجه نشده است.
وی اظهار داشت: وقتی در این 2 خیابان مجوز ساخت ساختمان تجاری بیش از 10 طبقه صادر می شود، باید به فکر توقفگاه هم بود تا امروز شاهد درگیری بین مردم و پلیس که هیچ تقصیری در این ماجرا ندارند، نباشیم.
نمونه بارز این موضوع تصرف طولی حدود 60متر پیاده رو در ابتدای 15خرداد در خیابان فرهنگ است که یک ساختمان تجاری عظیم در حال ساخت است، جالب است که این ساختمان مقابل شورای اسلامی شهر ساری در حال ساخت است.
نبود پارکینگ های مجهز و استاندارد با فضای کافی برای توقف خودروها، ساخت بی رویه ساختمان های تجاری و پزشکی در کنار منازل مسکونی این منطقه طی سالیان گذشته به دلیل عدم هماهنگی بین ارگان های مرتبط بدون پیش بینی بحث های ترافیکی پیامدهایی شامل ازدحام، پارک دوبل و ترافیک را درپی داشته است که اینها خود عوارض دیگری همچون هدررفتن مقادیر زیادی سوخت و نیز اتلاف وقت را به دنبال دارد.
سرهنگ رحیم باقری رئیس اداره عملیات کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : حضور بیش از حد پلیس در 2 خیابان فرهنگ و قارن شهر ساری فقط به خاطر اجرای طرح ساماندهی عبور و مرور است تا مردم بیشتر به خدمات مورد نیاز خود برسند.
وی ضمن تایید وجود برخی مشکلات اجتماعی ناشی از اجرای این طرح ،افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با بکار گیری گروه نظم آوران فقط با هدف ایجاد امنیت و تسهیل در عبور و مرور این گروه ها را با برگزاری آموزش های لازم مستقر کرده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی این گروه نسبت به چگونگی برخورد با رانندگان آشنا بوده و هیچ گونه بی احترامی نسبت به آنان نخواهند داشت ،بیان کرد : گروه نظم آوران پلیس نسبت به اینکه پلیس نباید مانع توقف لحظه ای برای پیاده و سوار شدن مردم و یا بیماران در این 2 خیابان ها شوند، توجیه هستند.
وی در عین حال گفت: پلیس زمانی که راننده نسبت به ترک خودرو در سمت راست این 2 خیابان کند و یا اینکه توقف دوبله داشته باشد، اجازه نداده و اعمال قانون می کند.
سرهنگ باقری تصریح کرد: از طرفی وجود انبوه جمعیت در منطقه تجاری و پزشکی مرکز ساری امری عادی و اجتناب ناپذیر است اما باید فرهنگ سازی در زمینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بویژه خودداری از حضور خودروهای تک سرنشین صورت بگیرد.
وی بی انضباطی ترافیکی در شهر ساری را زیاد دانست و در عین حال گفت : مدیریت شهری باید نسبت به توسعه خدمات شهری بر اساس ظرفیت های خیابان ها توجه کند.
رئیس اداره عملیات کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: پلیس با هر گونه ساخت مراکز تجاری ، ساختمان پزشکان ، آموزشی و اماکن ورزشی در 2 خیابان فرهنگ و قارن ساری مخالف است.
وی توضیح داد: یکی از دلایل هجوم مردم برای گرفتن خدمات مختلف از این 2 خیابان شهر ساری که بار ترافیکی سنگینی را ایجاد می کند ،عقاید و باور غلط مبنی بر اینکه پزشکان حاذق ، اجناس کیفی و دیگر خدمات فوق العاده مطلوب فقط در این منطقه از شهر وجود دارد.
وی گفت: گروه نظم آوران پلیس راهنمایی و رانندگی با هدف تسهیل و ایجاد امنیت عبور و مرور بر اساس یک برنامه ریزی و به صورت کوتاه مدت در تمام خیابان های شهرهای استان مازندران جابجا می شوند.
احمد گوران مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دایر شدن چند پارکینگ در خیابان های پرترافیک فرهنگ و قارن توسط بخش خصوصی زیر نظر شهرداری گفت: به دلیل تعداد زیاد تردد خودروها در این خیابان ها و عدم توانایی شهرداری در خرید زمین های بلااستفاده این مناطق با مالکان این زمین ها توافق شده با حفظ کاربری به صورت پارکینگ در اختیار شهروندان در ازای دریافت حق پارکینگ از آنها قرار گیرد.
وی افزود: تعداد پارکینگ های خیابان های فرهنگ و قارن برای پارک خودروهای این منطقه در صورت مراعات شهروندان و رعایت برخی نکات و ملاحظات کفایت می کند و در حال حاضر 2 پارکینگ با ظرفیت پارک 250 خودرو در زیرزمین پاساژ الهیه و خیابان 18 دی متعلق به شهرداری نیز در اختیار شهروندان است.
گوران رضایت شهروندان را مهم ترین هدف تمامی دستگاه های اجرایی عنوان و تصریح کرد: گونه ای خلل قانونی در هماهنگی ها برای ساختمان سازی و نیز الزام پیمانکاران ساختمانی برای تعبیه و برنامه ریزی پارکینگ خودرو برای مراجعین نیز وجود دارد.
وی فرهنگ سازی را مهمترین مقوله در کمک به حل معضل ازدحام خودروها و ترافیک این منطقه مهم شهری ساری عنوان کرد و گفت: نیاز است تا فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بویژه خودداری از حضور خودروهای تک سرنشین گسترش بیابد.
گوران گفت: مردم باید هرکدام خود را عامل ترافیک بدانند و همکاری خود را بیشتر کنند و در مورد پارک خودرو هم الزاما به دنبال توقف در محلی نباشند که کمترین فاصله با مقصد دارد.
شهر ساری به عنوان مرکز استان مازندران بیش از 300هزار نفر جمعیت دارد .
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: محسن حسن نیا
6990/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/11069/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام حمایت جمعی از بانوان رشتی در اجرای طرح نور فراجا

افشای هویت شرکای رائفی‌پور؛ پول موسسه او از کجا تامین می‌شود؟

دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند

برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری

بازگشایی 8 محور مواصلاتی مازندران در پی سیلاب روز گذشته

حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور نیست

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)

باران اردیبهشتی 7 میلیون مترمکعب به ذخیره سدهای استان اضافه کرد

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

اگر فضا پر از ستاره است پس چرا اینقدر تاریک است؟!

اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور غرب

الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید

پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد

فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت

کشف 5 تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت

نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور

تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد

محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد

برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند

آغاز فصل نوغانداری در مازندران

طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد

دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من

خط‌کشی 100 کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران

خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود

(ویدئو) وقوع سیل در مازندران با آمل و بابل و سوادکوه چه کرد؟

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | صوت

(ویدیو) اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحهٔ حجاب

توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است

مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور

وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور

معرفی 48 واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

تأمین هزار و 224 هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

فعالیت 75 دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

161 میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد

آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور

تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه

800 هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد

فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند

اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور