پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار : رسانه ها باید پیشران توسعه مازندران باشند فرهنگي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - ایرنا - استاندار مازندران نقش رسانه ها را در دیدبانی و پایشگری مسیر توسعه استان مهم ارزیابی کرد و گفت : رسانه های محلی مازندران باید پیشران توسعه استان باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد موسوی عصر شنبه در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه استان با تاکید بر این که به عنوان استاندار ، رسانه مجیزگو نمی خواهم ، افزود : من رسانه ها را دوست دارم نه برای این که از من تعریف و تمجید کنند ، بلکه آنها را می خواهم تا در خدمت نظام اسلامی باشند.
وی اطلاع رسانی مبتنی بر اطلاعات درست و مستند را مهم ترین وظیفه رسانه ها دانست و گفت : ارائه اطلاعات غلط و ناقص به مردم و دریافت نادرست صورت مساله و انعکاس بدون تحقیق و پیگیری آن از سوی رسانه به معنای سیاه نمائی است .
نماینده عالی دولت در مازندران تمامی مسئولان و مدیران دستگاهها را در قبال رسانه ها وظیفه مند توصیف کرد و افزود : رسانه پنجره ای است که مردم از طریق آن به دستگاهها نگاه می کنند و در جریان عملکرد آنها قرار می گیرند و مدیران و مسئولان هم باید اطلاعات درست را در اختیار رسانه ها قرار دهند و اسیر سیاه نمائی و فشار برای اهداف غیر رسانه ای نشوند.
موسوی از رسانه به عنوان چشم بینای جامعه یاد و تاکید کرد : رسانه و روزنامه نگار باید درست ببیند و درست منعکس کند برای این که انعکاس مسائل به صورت نادرست و ناقص سبب ایجاد ناامیدی در مردم می شود .
وی از اعتماد مردم به عنوان بزرگ ترین سرمایه هر رسانه نام برد و افزود : رسانه ها نباید از اعتماد مردم سواستفاده کنند ، بلکه باید با اطلاع رسانی درست اعتماد افزائی کنند و اعتماد هر چه بیشتر مردم به رسانه به معنای اعتماد بیشتر آنان به نظام است .
استاندار مازندران مهم ترین علت اعتماد مردم به یک رسانه را ارائه اطلاعات درست در چارچوب اصول و اخلاق حرفه ای دانست و تاکید کرد : وقتی مردم به رسانه های داخلی اعتماد کنند ، دیگر به سمت رسانه های خارجی کشیده نمی شوند.
** رعایت امانت ، عدل و انصاف
موسوی رعایت امانت ، عدالت و انصاف را برای هر رسانه ای اعتماد آفرین دانست و گفت : رسانه ها باید نقش نظارتی خود را انجام دهند . باید مطالبه گری درست را در دستور کار خود قرار دهند . باید دغدغه توسعه استان و رفع مشکلات متعدد آن را داشته باشند و در عین حال بدرستی انتقاد کنند و حامی مدیران توسعه نگر باشند .
وی توسعه متوازن را مهم ترین اولویت استان مازندران دانست و افزود : در همین کمتر از دو هفته مهم ترین محورهای کاری در این زمینه را مشخص کرده ام و لازم است رسانه ها همکاری کنند تا محقق شود.
استاندار مازندران توضیح داد : به تمام فرمانداران تاکید کرده ام که حق ندارند صبح تا ظهر جلسه بگذارند و باید در ساعات اداری به کار مردم رسیدگی کنند و لازم است رسانه ها هم این موضوع را پیگیری کنند.
وی افزود : به عنوان استاندار هر دستوری را یک بار برای مدیران اعلام می کنم و تکرار نخواهم کرد ، ولی با مدیرانی که برای محقق نکردن مطالبات بهانه تراشی کنند ، برخورد خواهم کرد .
موسوی با اشاره به این دستور که ملاقات های عمومی نباید تشریفاتی باشد ، گفت : این موضوع را هم به مدیران تاکید کردم که باید در ملاقات های عمومی مشکلات مردم حل شود و شفاف و روشن با ملاقات کنندگان برخورد کنند.
وی افزود : هیچ مدیری حق ندارد با درخواست های مردم برای حل مشکلاتشان پاسکاری و امروز و فردا کند . مردم از پارتی بازی و پاسکاری ناراحت هستند و معذورات و محدودیت ها را اگر شفاف و روشن بیان شود ، می پذیرند .
استاندار مازندران با تاکید بر این که دستگاهها باید پاسخگوی برنامه های مصوب خودشان باشند ، گفت : هیچ توجیهی برای اجرا نشدن برنامه دستگاهها قابل قبول نیست .
وی زباله زدائی از استان را اولویت اول برنامه های استانداری برشمرد و افزود : در همان نخستین روز ورودم به مازندران و نخستین جلسه بر این موضوع تاکید کردم که باید چهره مازندران از زباله پاکسازی شود و رسانه ها هم کمک کنند تا این مهم محقق شود.
موسوی نظارت رسانه ها را علاوه بر تحقق برنامه های توسعه ای ، در زدودن فساد اداری مهم ارزیابی کرد و گفت : باید به سلامت اداری توجه ویژه کنیم و بزنگاههای فساد خیز تحت نظارت شدید قرار می گیرند.
** منطقه گرایی ، مانع توسعه مازندران
استاندار مازندران یکی از پیش نیازهای توسعه متوازن و پایدار استان را وجود انضباط فکری و رفتاری در استان بویژه در مجموعه مدیران دانست و بر ضرورت کارآمدسازی مدیریت در استان تاکید کرد.
وی گفت : منطقه گرائی و محلی نگری از جمله مشکلاتی است که سبب ناکارآمدی مدیریتی در استان شده است و توسعه استان را که نیازمند وفاق و همگرائی است دچار مشکل کرده است .
موسوی با تاکید بر این که مدیریت محلی ضربه زننده و نفوذ پذیر است و نمی تواند توسعه ساز باشد ، افزود : توسعه مبتنی بر لیاقت ، قابلیت و شایستگی در سطوح مدیریتی و آرامش سیاسی و امنیت اجتماعی در محدوده جغرافیائی است تا سرمایه گذاری جلب استان بشود.
وی توضیح داد : منابع دولتی در حال حاضر دیگر حتی کفایت هزینه های جاری را هم نمی دهد و برای هزینه های توسعه ای که مازندران بشدت نیازمند آن است ، به جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی نیاز داریم که لازمه اش امنیت اجتماعی و سیاسی در استان است .
استاندار مازندران گفت : باید بدون فوت وقت به سمت عملیاتی کردن برنامه های توسعه ای استان برویم ولی این کار با تشتت و تفرفه امکان پذیر نیست . مدیریت استان باید همفکر و همصدا باشد تا توسعه اتفاق بیفتد . این که مسئولان استان ، مدیران و فرمانداران از اتاق های فکر مختلف معرفی می شوند منجر به توسعه استان نمی شود.
وی افزود : این که از توسعه نامتوازن و بی عدالتی دغدغه زدایی شود ، خوب است ولی این کار نیازمند یک اتاق فکر است که خروجی آن مورد وفاق و توسعه زا و عناصر آن متشکل از نخبگان و متخصصان باشد . به طور قطع با سهامی کردن مدیریت بخش های مختلف استان نمی توان استان را اداره کرد و به توسعه متوازن دست یافت .
** تشکیل بنیاد توسعه مازندران
استاندار مازندران همچنین بر ضرورت تشکیل بنیاد توسعه مازندران به عنوان یک ضرورت فوری تاکید کرد و گفت : این بنیاد باید از صاحبان فکر و توانمندی های مختلف تشکیل شود و برای این که اثرگذار باشد نباید تحت نفوذ یک صنف یا قشر و فکر خاصی باشد.
وی یکی از وظایف این بنیاد و همچنین اتاق فکر را شناسایی حلقه های مفقوده کسب و کار در استان برشمرد و افزود : مازندران دارای حلقه های مفقوده زیادی در کسب و کار است که مانع برای توسعه استان ایجاد می کند.
موسوی توضیح داد : مازندران با وجود این که تولیداتش زیاد و بیشتر از نیاز استان و حتی کشور است ، ولی وجود حلقه های مفقوده سبب شده است تا کسب و کار رونق نگیرد .
وی افزود : یکی از مهم ترین علت چنین وضعیتی این است که تولید در استان سنتی است و حلقه های مفقوده هم بر همین اساس ایجاد شده است . تولید سنتی قدرت بازاریابی و بازار سازی ندارد و این حلقه های مفقوده سبب می شود تا سودجویی و دلالی رشد کند و بخش زیادی از دسترنج تولید کنندگان را به یغما ببرد.
مقام عالی دولت با تاکید بر این که واسطه گری در نبود زنجیره تولید تا مصرف ظهور می کند و فساد زاست ، بر ضرورت برند سازی تولیدات مازندران تاکید کرد و گفت : یکی از کارهای فوری و ضروری برند سازی از تولیدات مازندران است .
وی افزود : برندسازی نیازمند تشخیص درست نیاز جامعه و سلیقه و ذائقه مصرف کنندگان و اقداماتی مبتنی بر تفکر قبل از تولید تا رساندن به دست مصرف کننده است و این کار با ورود نخبگان و تحصیلکردگان به چرخه کسب و کار امکان پذیر است .
موسوی از نبود صنایع تبدیلی کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین حلقه های مفقوده در تولید و کسب و کار مازندران نام برد و اظهار داشت : این وضعیت سبب می شود تولیدات بیشتر از نیاز جذب بازار نشده و از بین برود و مشکل ساز شود و ضرر و زیان برای تولید کننده به دنبال بیاورد .
** توسعه تبادلات داخلی و خارجی مازندران
استاندار مازندران از توسعه تبادلات و تعاملات داخلی و خارجی به عنوان یکی از راهکارهای رساندن تولیدات مازندران به بازارهای مصرف یاد کرد و گفت : البته در تبادلات خارجی حوزه دریای خزر در اولویت است ولی نباید در همین حد محدود بماند .
وی افزود : توسعه تبادلات خارجی در دستور کار است ، اگر چه پیش از این هم کارهایی در این زمینه انجام شد ولی در دوره جدید با جدیت بیشتری دبنال خواهد شد.
موسوی گفت : در همین چارچوب یک هیات خارجی با هماهنگی دستگاههای ذیربط هفته آینده به مازندران سفر می کند که نخستین هیات خارجی در دوره جدید استانداری است و اینگونه مبادله هیات ها ادامه خواهد یافت و به منطقه خزر محدود نخواهد شد .
استاندار مازندران یکی از مشکلات استان در صدور تولیدات به خارج از کشور را تعرفه ترجیحی دانست که کشورهای مقصد برای حمایت از تولیدات خودشان اعمال می کنند و تاکید کرد : برداشته شدن تعرفه ترجیحی راهکار خودش را دارد که از طریق وزارتخانه ها پیگیری می شود و زمانبر است ، ولی ما به دنبال راههای میانبر هم هستیم تا تولیدات استان را به بازار مصرف خارجی برسانیم .
وی یکی از این راهها را سرمایه گذاری مشترک با طرف های خارجی برشمرد و افزود : این کار را در دست اقدام داریم تا از طریق این طرف ها بتوانیم برند سازی کرده و تولیدات استان را به خارج از کشور بفرستیم .
موسوی با تاکید بر این که تبادلات و تعاملات داخلی هم مد نظر است تا تولیدات استان به اقصی نقاط کشور برسد ، گفت : تماس با تمامی استانداری های کشور در دستور کار است و طی چند روز گذشته هم برای تعیین تکلیف اضافه تولید مرکبات این کار انجام شده است .
وی با اعلام این که رفع موانع کسب و کار اولویت مهم استانداری و تمامی دستگاههاست ، افزود : همه دستگاهها اعم از محیط زیست ، منابع طبیعی و دستگاههای نظارتی باید ضمن این که به وظایف حاکمیتی خودشان عمل می کنند ، تسهیل گری را هم در دستور کار داشته باشند و نباید تبدیل به مانعی برای کسب و کار شوند .
استاندار مازندران تاکید کرد : باید با رونق تولید ، در مردم امید ایجاد و مشکلات آنان را با تسهیل گری حل کرد .
عالی ترین نماینده دولت در مازندران هشدار داد : با ناامید کنندگان مردم به صورت جدی برخورد خواهم کرد و یکی از مهم ترین رسالت های رسانه ها هم ایجاد امید در مردم است .
وی افزود : رسانه ها نباید مسایل حاشیه ای را به مساله اصلی تبدیل کنند ، باید با آمار و ارقام مستند و درست مطالب را منعکس کند نه با تحلیل های بدون پشتوانه آماری و علمی .
موسوی با تاکید بر این که رسانه امانتدار ، مودب ، موثق و معتبر می تواند بسیاری از مسایلی را که مسئولان و دستگاهها نمی توانند پیش ببرند ، حل کند ، تاکید کرد : اگر دستگاهی غیرحق از رسانه شکایت کند من جانب رسانه را می گیرم نه دستگاه را .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این نشست تعدادی از مدیران مسئول رسانه های مازندران مسایل و مشکلات حوزه رسانه را تشریح کردند .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در ابتدای این نشست گفت که در این استان 235 رسانه دارای مجوز فعالیت دارند.
احد جاودانی تعداد روزنامه های استان را 12 عنوان اعلام کرد و افزود : 41 هفته نامه ، 38 دو هفته نامه ، 28 ماهنامه ، 13 نشریه الکترونیکی ، هفت دو فصل نامه ، 33 فصلنامه ، سرپرستی 53 روزنامه و سرپرستی 16 خبرگزاری از جمله ظرفیت های رسانه ای استان است .
وی همچنین گفت که در مازندران پنج تشکل حامی رسانه نیز فعال است .
نخستین نشست هم اندیشی مدیران رسانه های مازندران با استاندار جدید که قرار بود 2 ساعت باشد ، چهار ساعت به طول انجامید.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/11224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد