پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار مازندران:

واگرایی مهم ترین مشکل مازندران است/مدیران گوش به فرمان استانداری باشند سياسي

واگرایی مهم ترین مشکل مازندران است/مدیران گوش به فرمان استانداری باشند
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - استاندار مازندران مهم ترین مشکل استان را واگرایی دانست و گفت: نمی توان انتظار داشت مدیران و فرمانداران از اتاق فرمان های دیگری دستور بگیرند و همه باید گوش به فرمان یک اتاق باشند.
به گزارش ایسنا مازندران، محمد اسلامی در نخستین نشست با مدیران رسانه مازندران در ساری با اشاره به اینکه مسائل محیط دور و نزدیک در اطراف زندگی همه وجود دارد و برداشت های مختلفی از آن می شود، تصریح کرد: مهم این است که امروز مازندران بخشی از ایران است اما مبتلا به مشکلاتی است که ریشه در خود استان دارد و بخشی نیز ریشه در استان و کشور ندارد و متاثر از محیط پیرامونی رخ می دهد.
وی با بیان اینکه مهم کفایت و کیفیت مدیریت است که چگونه با ادبیات رایج مدیریت تهدیدات را تبدیل به فرصت کند، تصریح کرد: نقاط قوت باید افزایش یابد و آنچه در ایران بیش از همیشه به آن نیاز وجود دارد کارآمدسازی نظام مدیریتی در کشور است. می دانیم دچار کاستی هایی هستیم اما باید به صورت ریشه ای رفع شود.
اسلامی با اشاره به اینکه روندی که امروز شاهد هستیم شهرگرایی و محل گرایی در مازندران است و این آیتمی است که به وضوح دیده می شود و واقعیتی است که وجود دارد، افزود: این استان را نمی شود با اتاق فرمان های گوناگون اداره کرد، این یک حقیقت است اما شخص خاصی مدنظر نیست ولی مطمئن باشید مغز باید یک فرمان داشته باشد.
وی ادامه داد: باید با اسناد بالادستی و توجه به ظرفیت های محلی در قالب یک طرح آمایشی برنامه ای بر مازندران حاکم شود و حول آن برنامه ای با نگاه متوازن با منطق توسعه پایدار بتوانیم کار را در مازندران پیش ببریم.
استاندار مازندران در خواست یکی از رسانه ها مبنی بر اینکه در جلسات فرمایشی و همایش های بدون محتوا شرکت نکند، عنوان کرد: هیچ یک از جلسات استان تشریفاتی نبوده است و تماما جلسات کلیدی شرکت کرده ام اما نکته کلیدی این است که باید برنامه محور حرکت کرده و در بستر زمان بتوانیم با اندازه گیری مناسب بگوییم چه میزان موثر بوده ایم.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت محلی به استان ضربه می زند زیرا مدیریت محلی نفوذپذیر است، تصریح کرد:
در غرب استان از من سوال کردند ملاک انتخاب مدیران در استان بومی است یا غیربومی، گفتیم لیاقت و شایستگی مهم است زیرا امروز بومی و غیربومی مطرح نیست؛ نکته مهم استفاده از بهترین ظرفیت و استعداد است تا بتوان کار انجام داد.
اسلامی با اشاره به اینکه در مقطعی قرار داریم که منابع پاسخگوی هزینه های جاری را هم نمی دهد، گفت: امروز به آرامش سیاسی و به امنیت اجتماعی نیاز داریم، باید آسایش خاطر فراهم باشد تا بتوان سرمایه گذار جذب کرد. تمامی سخنان مدیران رسانه ها در محورهای توسعه استان مازندران نوشته و مصوبه شده است؛ سال ها است حرف های شما زده شده است.
استاندار مازندران با بیان اینکه مثلا مساله زباله چیزی نیست که تاکنون درباره آن حرفی نزده باشیم، عنوان کرد: به اندازه کافی سفر خارجی و بازدید درباره زباله انجام شده است اما حاصل آن میلیون ها تن زباله ای است که پیش روی ماست. زباله زندگی مازندرانی ها را درگیر کرده که حاصل این اقدامات نابهنگام بوده است.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال محاکمه کسی نیستیم چون حجم کار سنگینی است، مسایل انبوهی پیش رو است و باید به سمت ساختن پیش برویم، ادامه داد: عملیاتی کردن برنامه ها با تفرقه میسر نمی شود، مثلا درباره معاونان می گویند که باید از چه فکری برخوردار باشند اما در نهایت من باید با آنها کار کنم؛ نمی شود فرمانداران از اتاق های گوناگون تعیین شوند زیرا فرماندار باید پیگیر باشد و تلاش کند، اگر قرار است از از اتاق دیگری فرمان بگیرند گوش به فرمان استان نخواهند بود.از نخبگان و ظرفیت های استان استفاده کرده اتاق فکری تشکیل شده تا با هسته های نخبگان در استان ارتباط برقرار کرده و مدل های توسعه استان توسعه و تدوین شود.
وی با اعلام اینکه بنیاد توسعه مازندران باید پایه گذاری شود که باید متشکل از صاحبان فکر و سرمایه استان باشد و سهم قابل ملاحظه ای برای مردم در این بنیاد در نظر گرفته شود، افزود: باید منفعت ویژه ای برای استان در این بنیاد دیده شود، هر ظرفیتی که رخ دهد و به سمت شکوفایی برود باید برای همه مردم باشد.
استاندار درباره زمینه های توسعه ای مازندران با بیان اینکه باید فرصت های تولیدی مازندران به دست واسطه ها نیفتد و باید از شرکت های تخصصی این حوزه استفاده شود، عنوان کرد: برندسازی در مازندران در بخش کشاورزی حائر اهمیت است؛ یک برند به نام مازندران باید تهیه شده و این برندسازی می تواند به گونه ای استاندارد طراحی و برای بازار دیده شود.
وی تصریح کرد: بیش از دو میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود که نیاز به صنایع تبدیلی دارد و این ها ظرفیت های خامی است که باید دیده شود. نخستین گروه های اقتصادی خارجی از هفته آینده وارد مازندران می شوند اما مشکل صادرات در بخش های مختلف دارای موانعی است؛ محصولات برای تعرفه ترجیحی دچار عدم توان برای رقابت هستند، برداشتن این تعرفه ها نیاز به رایزنی های طولانی دارد تنها کاری که می توانیم انجام دهیم برندهایی مشترک است که بتواند از کمند تعرفه رهایی یابد.
اسلامی اظهار کرد: امروز افرادی که می خواهد کاری در مازندران شروع کنند با موانع متعدد روبه رو هستند، باید بتوانیم دستگاه ها را همگرا کنیم و واگرایی نباید وجود داشته باشد.
اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه استان مازندران به دلایل مختلف ضربه خورده است و نیاز به بازسازی دارد، افزود: من منجی مازندران نیستیم و این ادعا را هم ندارم، اما من نگفتم و اظهار هم نمی کنم منجی مازندران باشم، اما برای انجام این وظیفه در مقابل هیچ فردی کوتاه نمی آیم.
وی تصریح کرد: فرمانداری ها حق ندارند صبح تا ظهر جلسه بگذارند و مدیران را درگیر جلسات کنند، مدیرانباید ادارات باشند و به کار مردم رسیدگی کنند، باید ملاقات های عمومی نه از روی تشریفات بلکه باید از روی رسیدگی به شرایط مردم برقرار باشد.
اسلامی بیان کرد: 15 تقاضای استخدام طی دو هفته ملاقات مردمی داشتم اما امضایی نزدم، گفتم که عمر استخدام دولتی تمام شده است اما مردم از پاسکاری شدن و بی محلی آزرده خاطر هستند.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه هر دستگاهی برنامه دارد اما اجرا نمی شود، گفت: مثلا دستور دادم تمام مسیرها از زباله پاکسازی شود و در حال انجام است، اما اینقدر زباله ریخته شده است که انگار برای همه عادی است زباله ای همه جا باشد.باید به شیوه های گوناگون پاکسازی زباله صورت گیرد. در زمینه زباله سوز بخشی به مجوزهای کشوری باز می گردد و بخشی به شرکت های طرف قرارداد برمی گردد که باید ارزیابی شوند و این مشکلات مازندران در حوزه زباله است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه ها پاسخگو و تسهیل گر باشند زیرا دستگاه ها برای رفع امور مردم متولد شدند، عنوان کرد: برای مدیریت افکار عمومی به رسانه ها نیازمند هستیم اما رسانه مجیزگو نمی خواهیم، رسانه ای که درک درستی نداشته باشد مشکلات بیشتری ایجاد می کند. مهم است که حقیقت خوب بیان شود زیرا فرصت پاسخگویی در دنیایی که مردم فقط به دنیای مجازی توجه دارند اندک است.
این مسئول تصریح کرد: مسئولان وظیفه دارند به رسانه ها پاسخگو باشند و این به شفافیت دستگاه ها کمک می کند، ارتباط با رسانه باید شفاف باشد و باید عدل و انصاف را رعایت کنند. مردم خبر درست می خواهند و ما نیز به دنبال ثناگویی نیستیم.
وی با بیان اینکه نقش و مسئولیت رسانه ها جایگاه رفیعی است و خود رسانه ها باید به این امر واقف باشند، بیان کرد: مراقب باشید زیرا مردم به شما اعتماد داشته باشند و اعتماد به مردم و اعتماد به رسانه لازم و ملزوم یکدیگر هستند. باید کاری کنیم مردم به شهروند خبرنگارهای رسانه های بیگانه روی نیاورند و باید کاری کنیم مردم به رسانه های خودمان اعتماد کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/11227/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور