پیام مازند

آخرين مطالب

فرمانده دانشگاه دریایی نوشهر خبرداد

خودکفایی ایران در تامین توان انسانی نیروی دریایی اقتصادي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - فرمانده دانشگاه نیروی دریایی نوشهرگفت: دانشگاه نیروی دریایی بدون وابستگی به هیچ کشوری می‌تواند نیروی انسانی در حوزه نیروی دریایی کشور را تامین کند به علاوه توان تأمین پرسنل مورد نیاز شرکت نفت و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی، را هم دارا است.
به گزارش ایسنا مازندران، امیردریادار خرداد حکیمی امروز یکشنبه پنجم آذرماه، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه دریایی نوشهر نماد اقتدار و قدرت نیروی دریایی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: هفتم آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و هرساله در چنین ایامی با انجام برنامه‌هایی، این فرصت ایجاد شده تا پیشکسوتان و افرادی که در واقعه هفتم آذرسال 59 حضور داشتند با بیان خاطرات خود، فرهنگ ایثار و شهادت را زنده نگه دارند.
وی افزود: این برنامه ها و پاسداشت روزهای8سال جنگ تحمیلی منجربه این می شود که تاریخ از یک نسل قدیمی‌تر به نسل جدیدتر منتقل شود و نسل جدید کارهای عظیمی که در گذشته بوقوع پیوسته رابه فراموشی نسپرند.
فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر خاطرنشان کرد: در همین راستا باید موزه ای به عنوان موزه دریایی افتتاح شود که بخش‌هایی از موزه عملیات‌های گوناگون به‌ویژه در قسمت دریا و جزایر در هشت سال دفاع مقدس را به‌صورت تصویری و نرم‌افزاری به تصویر بکشد تا بازدیدکنندگان با آن فرهنگ آشنا شوند.
حکیمی یادآور شد: دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر پس از انقلاب اسلامی ایران تأسیس شده و تمامی نیروی حاضر در این دانشگاه از فرماندهی تا پایین‌ترین رده‌ها از فارغ‌التحصیلان همین دانشگاه هستند.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین محورهایی که مقام معظم رهبری در سفر سال 1384 خود به این دانشگاه ابلاغ فرمودند افزایش دانش‌پژوهی، پرورش ایمان و شجاعت و سلحشوری در بخش علمی، نظامی، معنوی و فرهنگی بوده که تفاوت ما با سایر دانشگاه‌های شخصی و غیرنظامی همین نکته است.
فرمانده دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر تصریح کرد: در این دانشگاه دانشجو در بعد نظامی تمام مدت در خدمت سیستم بوده و در آن قالب، شخصیت آنها شکل می‌گیرد و در بعد علمی نیز علاوه بر اینکه زیر نظر قوانین ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم، زیر نظر قوانین وزارت علوم نیز قرار داریم و مدارک دانشگاه مورد تایید این وزارتخانه است.
حکیمی گفت: وجود سازمان های عقیدتی و سیاسی نیز ابعاد معنوی این دانشگاه را مشخص و پررنگ می کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که صاحب توان دریایی بوده و بتواند نیروی انسانی خود را صد در صد تأمین کند، خاطرنشان کرد: اکنون علاوه بر اینکه این دانشگاه بدون وابستگی به هیچ کشوری می‌تواند نیروی انسانی در حوزه نیروی دریایی کشور را تامین کند به علاوه توان تأمین پرسنل مورد نیاز شرکت نفت و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی، را هم دارا است و هر ارگان دریایی دیگری نیز دانشجوی اعزام کند، به‌صورت نظامی به آنها آموزش می‌دهیم.
حکیمی تصریح کرد: در این دانشگاه در بخش جنبی نیز تمامی دوره‌های مورد نیاز دریایی تجاری با استفاده از اساتید و مربیان این دانشگاه برگزار می‌شود.
وی افزود: ناوگروه‌های اعزامی به آب‌های دور دست، فارغ التحصیل همین دانشگاه بوده و به علاوه برخی مدیران کشتی‌های تجاری که در آب‌های دوردست در حال فعالیت هستند از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و همچنین ملوانان آنها نیز در اینجا دوره‌های جانبی را طی کرده اند.
فرمانده دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر با اشاره به اینکه این ارگان در زمان وقوع بلایای طبیعی توان کمک رسانی به مردم را دارا است، گفت: دانشگاه توانمندی و پتانسیل بالقوه خوبی در منطقه دارد تا بتواند در بسیاری از زمینه‌ها همچون وقوع بلایای طبیعی به مردم کمک کند و نظرسنجی‌ها حاکی از این است که مردم شهر نیز در این رابطه بسیار رضایت داشته‌اند.
حکیمی یادآورشد: دانشگاه دریانوردی نوشهر در چندین پروژه‌ مربوط به حوزه دفاع همکاری دارد از جمله آن جهاد خودکفایی و فرمانده فنی نیرو بوده و در بسیاری از این پروژه‌ها افسران و اساتید مسئول پروژه و یا بخشی از نیروی انسانی ما در حال همکاری هستند.
به گزارش ایسنا، فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی نوشهر در ادامه تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای غیردریایی میدانی به نام شهدای نیروی دریایی دارند اما نوشهر شهر دریایی و با داشتن نیرو دریایی المانی وجود ندارد.
فرمانده دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر تصریح کرد: طرح هایی پیشنهاد شده و مورد پسند نیز قرار گرفته است و هزینه المان را نیز نیروی دریایی تقبل کرده تنها شهرداری مکانی برای این المان قرار دهد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/11254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌