پیام مازند

آخرين مطالب

مدیریت جمعی ، حلقه مفقوده رفع مشکلات مجتمع آدینه تنکابن اجتماعي

مدیریت جمعی ، حلقه مفقوده رفع مشکلات مجتمع آدینه تنکابن
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - نوشهر – ایرنا – عدم مدیریت جمعی و نگاه جزیره ای برای رفع مشکلات مجتمع تجاری و فرهنگی آدینه تنکابن باعث شده تا راه اندازی این پروژه با تاخیری چند ساله سبب نارضایتی خریداران واحدهای تجاری شود.
کلنگ احداث مجتمع بزرگ تجاری و فرهنگی آدینه متعلق به ستاد نماز جمعه شهرستان تنکابن در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و با زیر بنای حدود 40 هزار متر مربع در میان 6 هزار متر مربع فضای سبز در سال 87 به زمین زده شد.
در ابتدا برای این پروژه 650 واحد تجاری کوچک و بزرگ در چهار طبقه پیش بینی شده بود که با تغییرات صورت گرفته تعداد واحد ها به 900 واحد رسید.
پیش فروش واحدهای تجاری این مجتمع از اوایل سال 88 آغاز شد و بسیاری از شهروندان تنکابنی اقدام به خرید آن به صورت نقد و اقساط نمودند و دلشان را به آینده ای روشن خوش کردند غافل از اینکه نمی دانستند چه سرنوشت تلخی در انتظار آنها خواهد بود.
بروز برخی اختلاف ها بر سر اجرای توافق نامه هایی که بین شهرداری و پیمانکار به امضا رسید از یکسو و عدم نتیجه گیری جلسات متعدد حل اختلاف از سوی دیگر سبب شد تا واحدهای تجاری فروخته شده بموقع آماده و تحویل خریداران نشود و همین مسئله اعتراض های خریداران را به همراه داشته باشد.
با شروع به کار شورای پنجم امید آن می رفت تا اختلاف ها به حداقل برسد و بدین منظور رفع مشکلات آدینه در دستور کار شورا قرار گرفت و جلسات متعددی برگزار گردید اما باز نتیجه ای که مردم انتظار آن را داشتند حاصل نگردید .
تاکنون هیچ یک از طرفین از مواضع خود کوتاه نیامده و روز به روز اختلاف ها عمیق و عمیق تر می شود و خریداران مالباخته با اضطراب فراوان دل به روزها ، ماه ها و شاید سال های آینده بسته اند.
یکی از خریداران واحد های مجتمع آدینه با ابراز تاسف از عدم همکاری طرفین قرارداد ، گفت : متاسفانه ناکارآمدی مدیریتی در این زمینه به اوج خود رسیده و دود آتش برافروخته شده تنها به چشم خریداران می رود.
وی که خود را تنها " شهرام " معرفی کرده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : عصبانیت در چهره تک تک خریداران به وضوح قابل مشاهده است و آنها واقعا نسبت به آینده خود ناامید شده اند.
وی با بیان اینکه هیچ یک از طرفین مسئولیت تاخیر در واگذاری واحد ها را نمی پذیرند ، اظهار داشت : خریداران همچون توپ فوتبال بین طرف های درگیر در مجتمع آدینه در رفت و آمد هستند و هریک دیگری را مقصر تاخیر ها می داند.
به گفته این خریدار ، اگر به جای خرید یک واحد تجاری از این مجتمع در سال 87 ، اقدام به خرید خودرو می کردم ارزش افزوده آن چندین برابر می شد و دیگر گرفتار این معضل نمی شدم.
وی یاداور شد : دیوار بی اعتمادی که بین خریداران و صاحبان این مجتمع ایجاد شده هر روز در حال بلند تر شدن است و باید هر چه سریعتر این مشکل برطرف شود.
رییس شورای اسلامی شهر تنکابن با انتقاد از قرارداد وضع شده بین شهرداری و طرف مقابل در سال 87 معتقد است این قرارداد کلاهی بزرگی بر سر شهرداری تنکابن گذاشته و این وسط مردم هستند که بیشترین ضرر و آسیب را دیده اند.
علیرضا فلاحتکار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس قرارداد مذکور ، جهت صدور پروانه ریالی دریافت نشود و به جای آن 25 باب مغازه به مساحت هر یک 12 متر و در مجموع 300 متر به شهرداری واگذار گردد.
وی اظهار داشت : اگر در سال 87 قیمت هر متر از مغازه ها 3 میلیون تومان در نظر گرفته شود طرف مقابل برای دریافت پروانه تنها 900 میلیون تومان به شهرداری پرداخت کرده است در حالی که پرداخت ریالی 55 هزار و 702 متر زیربنا با کسری 40 واحد پارکینگ ، 8 هزار و 603 متر پروانه تجاری و مازاد تراکم 80 درصد مبلغی حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.
فلاحتکار با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی با این مبلغ دریافتی در سال 87 میتوانست در شهر تنکابن صورت گیرد ، خاطرنشان کرد : متاسفانه دلیل چنین تصمیمی از سوی مدیران شهری در سال 87 هنوز مشخص نیست و باید در این زمینه پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد : مجموع بدهی طرف مقابل بر اساس سال 87 مبلغ 30 میلیارد تومان خواهد بود و اگر آنها توان پرداخت ریالی این مبلغ را ندارند می توانیم با تهاتر این مشکل را برطرف نماییم.
به گفته رییس شورای اسلامی شهر تنکابن ، بر اساس بند 32 آیین نامه مالی شهرداری ها ، در زمان صدور پایان کار و گواهی عدم خلاف باید ملک مورد نظر تسویه حساب نقدی انجام داده باشد اما به خاطر شهروندان و خریداران حاضر هستیم تهاتری عمل نماییم تا این مشکلات برطرف گردد.
وی یادآور شد : اگر در طبقه چهارم مجتمع آدینه مجموعه ای جهت اقدامات دفتری و فرهنگی به شهرداری واگذار شود مشکلات پیش رو برطرف خواهد شد و انشعابات چهارگانه تحویل داده می شود.
اما در این میان امام جمعه تنکابن نظر دیگری دارد و معتقد است که بر اساس اسناد و مدارک موجود ، مجتمع آدینه حتی یک ریال به شهرداری بدهکار نیست و باید هر چه سریعتر پایان کار این پروژه را صادر نماید.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالعلی پوراکبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای گرفتن پایان کار مشکلاتی وجود داشت و می گفتند اگر از تنکابن به شهر دیگری بروی این مشکلات برطرف می شود و بنده نیز به خاطر اینکه خریداران بیش از این متضرر نشوند این مسئله را قبول کردم اما وقتی مردم متوجه شدند به این موضوع اعتراض کرده و خواستار ماندن بنده شدند.
وی اظهار داشت : در روزهای نخستین عقد قرارداد مصوب گردید که 25 باب مغازه به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت شود اما بعد از آن و به شهادت فرماندار وقت غلامرضا مشایخی 25 باب مغازه به 5 میلیارد تومان نقدی تبدیل شد.
پوراکبر با بیان اینکه مبلغ 5 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص داده شد ، خاطر نشان کرد : شهرداری با این مبلغ اقدام به ساخت پل چهارم چشمه کیله نمود اما از آنجا که قدرت جذب تمامی این مبلغ را نداشت مبلغ قابل توجهی از این پول برگشت داده شد.
وی تصریح کرد : متاسفانه این توافقنامه در جایی ثبت نشده که این مبلغ به عنوان عوارض شهرداری بابت آدینه است و همین مسئله مشکلاتی را به وجود آورد.
به گفته امام جمعه تنکابن ، در سند اولیه بیش از 50 هزار متر مربع مجوز ساخت داشتیم و اکنون کمتر از آن را ساخته ایم و کارشناسان شهرداری نیز به این موضوع اذعان دارند و اضافه بنایی صورت نگرفته است.
وی بیان داشت : فضای مصلی قبلی را به فضای سبز تبدیل خواهیم کرد و 17 هزار متر در اطراف مجتمع عقب نشینی داریم و پارکینگ مصلی جدید نیز در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت .
پور اکبر به ارجاع پرونده به سازمان بازرسی کشور اشاره کرد و افزود : این سازمان پس از بررسی های صورت گرفته حکم به واگذاری 8 باب مغازه به شهرداری داد تا در مقابل شهرداری خدمات چهارگانه را به آدینه واگذار نماید اما شهرداری و شورای اسلامی شهر این حکم را قبول ندارند.
وی با اشاره به اینکه در کشور احداث مصلی بر عهده شهرداری است ، اظهار داشت : 8پروژه آدینه در کشور در حال ساخت است و هیچ کدام از آنها با چنین مشکلی مواجه نیستند و باید هر چه سریعتر آن را برطرف نماییم .
وی یادآور شد : راه اندازی 900 واحد تجاری می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات و معضلات از جمله بیکاری را در منطقه کاهش دهد و باید با تعامل و همدلی به این مهم دست یابیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تنکابن نیز در آخرین اظهار نظر در این زمینه افزود : متاسفانه تعامل لازمی را که باید بین مسئولان برای رفع این مشکل وجود داشته باشد نیست و همین مسئله بر پیچیده تر شده این موضوع افزوده است.
حمید رضا منصور کیایی ابراز امیدواری کرد تا در چند ماه آینده تصمیم گیری نهایی در این زمینه صورت گیرد تا خریداران بیش از این متضرر نگردند.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار: علیرضا پورعلم**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1602/7513/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/11330/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

9 دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد