پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار مازندران

مازندران سرشار از ذخایر است و نباید در این استان شاهد مظاهر فقر باشیم سياسي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین -
به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی، استاندار مازندران در نشست صمیمی با علماء، ائمه جمعه، مسئولین و مدیران روحانی نهادهای رهبری و حوزه های علمیه استان، ضمن تبریك ایام پیش روی میلاد خجسته پیامبر رحمت و آشتی، حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، یاد آور شد: از درگاه خداوند متعال تقاضا داریم ما را به درك بهتر و عمیق تر فضایل نبی مكرم اسلام (ص) و ائمه اطهار ( علیهم السلام ) نائل گرداند.
مقام عالی دولت در مازندران، گفت: این ایام هم چنین مصادف با پیروزی بزرگ و ماندگار حق بر باطل است كه توسط جبهه مقاومت حاصل و با هدایت حكیمانه مقام معظم رهبری این توطئه بزرگ مهار شد.
استاندار با بیان این كه خداوند بزرگ را بخاطر خدمت در دیار علویان و خدمت گزاری به مردم شریف مازندران شكر می نمایم، تصریح كرد: امروز مشكل بیكاری، معیشت، مسایل محیط زیست، عرضه محصولات مازاد و توقف واحدهای تولیدی و صنعتی از دغدغه های جدی استان است.
اسلامی با اشاره به این كه باید شیوه ها و روندها را بازخوانی كنیم و آن چه را كه خلاف مصلحت استان است را دنبال ننماییم و در این راستا متحد شویم و میثاق ببندیم، اظهار داشت: دست اندازی به منابع طبیعی، تغییر كاربری اراضی باغی و كشاورزی و تخلفات شهرسازی مسیرهایی است كه ما را از توسعه منحرف و دور می كند.
وی با بیان این كه در هیچ استانی عرصه هایی مثل مازندران نداریم و اگر این ها را از دست بدهیم نمی توانیم جایگزین كنیم، گفت: اگر به احیاء و زنده نگهداشتن جنگل اقدام نكنیم قادر به حفظ آن نخواهیم بود و با برخوردهای سلیقه ای و محلی به آن ها آسیب خواهیم زد.
مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این كه معضل بزرگ استان در حوزه محیط زیست زباله است، خاطر نشان ساخت: میلیون ها تن زباله، سال هاست كه در مازندران انباشته شده كه هیچ فكر اصولی برای ساماندهی آن نشده است.
اسلامی با اشاره به این كه ورود شیرابه ها به چشمه سارها، رودخانه ها و دریا موجب آسیب محیط زیست شده است، گفت: امروز ذخایر ماهیان خاویاری استان از 16 هزار تن به چند تن كاهش یافته است.
استاندار، تصریح نمود: مازندران سرشار از ذخایر است و نباید در این استان شاهد مظاهر فقر باشیم.
وی با بیان این كه در حوزه فاضلاب تنها 7.9 درصد پیشرفت كار داشته ایم كه با رقم كشور فاصله قابل توجهی دارد، افزود: گردشگری بعنوان یك ظرفیت در مازندران مورد بهره برداری درست قرار نگرفته، چرا كه بصورت مدیریت شده اتفاق نیفتاده و عواید اقتصادی در خوری از این محل برای توانمند سازی اقتصاد و رونق اشتغال استان بدست نمی آید.
استاندار با اشاره به این كه در حوزه كشاورزی، تولیدات باغی، دام و طیور و صنایع تبدیلی ظرفیت های خوبی در مازندران وجود دارد، اظهار داشت: در مازندران با مازاد تولید محصولات مختلف روبرو هستیم و باید برای رونق بازار ظرفیت سازی كنیم تا محصولات استان بدون دخالت دلالان و سودجویان آبرومندانه عرضه و عواید آن نصیب تولید كنندگان استان شود.
وی، تاكید كرد: باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا تولید كنندگان و مردم تحت تاثیر جوسازی های عده ای سود جو در بازار قرار نگیرند.
نماینده عالی دولت با تاكید بر این كه باید در سایه برنامه یی اصولی و دراز مدت، صادرات پایدار محصولات مازندران را توسعه ببخشیم، گفت: بازار نیازمند محصولات پایدار است تا به محصول و برند مشخصی اعتماد كند كه تحقق این مهم در گرو مدیریت صحیح كسب و كار و تولید است.
استاندار با بیان این كه برای توسعه استان باید از واگرایی و شهرگرایی پرهیز نماییم، افزود: رشد و اعتلای مازندران نیازمند هم گرایی، نگاه متوازن و یكپارچه به برنامه های توسعه ای است.
وی سرمایه گذاری را نیازمند امنیت خاطر، آرامش سیاسی، اجتماعی و وحدت و همگرایی دانست و یاد آور شد: باید حلقه های مفقوده توسعه كسب و كار و اعتلای مازندران در بخش های مختلف را شناسایی و رفع نماییم و از جمله اینها یافتن بازار مناسب برای تولیدات مازاد مصرف استان است كه در سایه توسعه صادرات حل شود.
استاندار، گفت: تقاضا ایجاد كردن، استاندارد كردن و انطباق دادن محصولات با ذائقه بازار، مسایل مهمی است كه باید تحقق یابد.
اسلامی گفتگو با صندوق های بزرگ برای سرمایه گذاری در صنایع شهرهای بزرگ را از دیگر برنامه های در دست اقدام در استان برشمرد و تصریح كرد: مدل های مدیریت تولید و صنعت باید متحول شود.
استاندار با تاكید بر این كه باید اولویت ها را در استان شناسایی كنیم، خاطر نشان ساخت: قدرت تولید و بهره وری در مازندران باید افزایش یابد.
اسلامی با اعلام این كه 87 درصد آب مازندران در حوزه كشاورزی به مصرف می رسد، افزود: باید روی الگوی مصرف بهینه آب كار كنیم و طرح های فاضلاب را به منظور تامین سلامت آب استان عملیاتی نماییم.
وی با اشاره به این كه به فرمانداران اختیار دادیم تا بخشداری ها روستا به روستا در میدان عمل، برنامه تقویت اشتغال و تولید مولد را برای تثبیت جمعیت روستایی دنبال نمایند، افزود: زمینه راه اندازی نهضت رسیدگی به روستا را فراهم كردیم تا روستاییان با اخذ تسهیلات ارزان قیمت كه دولت تدبیر و امید تصویب نموده در جهت رونق اشتغال خانواده خود اقدام كنند.
استاندار گسترش بیمه اجتماعی روستاییان، كشاورزان و عشایر را برنامه مهم استان در حوزه روستاها دانست و یاد آور شد: از متولیان امر خواستیم تا با مراجعه به روستاها زمینه استقبال روستاییان از این امر مهم را فراهم آورند و منتظر مراجعه روستاییان نباشند و به استقبال روستاییان بروند.
مقام عالی دولت در استان، با بیان این كه ارتباطات بین المللی را در نخستین قدم در دیدار و گفتگو با سفیر كره جنوبی آغاز كردیم، گفت: در این دیدار از سفیر كره جنوبی سه كار مهم خرید محصول مازندران و منطبق كردن آن با ذائقه بازار كره، توسعه صنایع موجود در استان و برند سازی محصولات نظیر خودروسازی، كشتی سازی، لوازم خانگی و توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در دو منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و نوشهر را خواستار شدیم كه ایشان پس از بازدید از ظرفیت های مازندران برای سرعت بخشیدن به تعاملات فی مابین بسیار اظهار علاقه نمود.
اسلامی با اشاره به این كه مسایل استان را به ائمه جمعه اطلاع رسانی خواهیم نمود و انتظار داریم مسایل مورد نظر را انتقال دهند و كمك نمایند تا یك فرهنگ منضبط فكری و رفتاری در مسیر اعتلای مازندران ایجاد شود، ابراز كرد: یك كمیسیون ارزیابی تشكیل دادیم تا با پایش و ارزیابی مدیران و كاركنان استانداری و فرمانداری ها از صدر تا ذیل شاهد مدیریتی كارآمد باشیم و نقشی واحد در راستای رشد استان ایفا نماییم تا شاهد تحقق برنامه ها و سیاست های دولت نظام جمهوری اسلامی باشیم.
مازندران سرشار از ذخایر است و نباید در این استان شاهد مظاهر فقر باشیم
مازندران سرشار از ذخایر است و نباید در این استان شاهد مظاهر فقر باشیم

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/11446/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور