پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار : مازندران سرشار از ذخایر است و نباید در این استان شاهد مظاهر فقر باشیم سياسي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - ایرنا - استاندار مازندران با تشریح مسائل و مشکلات این استان گفت : مازندران سرشار از ذخایر است و نباید در این استان شاهد مظاهر فقر باشیم.
به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در نشستی با علماء، ائمه جمعه، مسئولین و مدیران روحانی نهادهای رهبری و حوزه های علمیه استان ، افزود : امروز مشکل بیکاری، معیشت، مسایل محیط زیست، عرضه محصولات مازاد و توقف واحدهای تولیدی و صنعتی از دغدغه های جدی استان است.
وی با اشاره به این که باید شیوه ها و روندها را بازخوانی کنیم و آن چه را که خلاف مصلحت استان است را دنبال ننماییم و در این راستا متحد شویم و میثاق ببندیم، اظهار داشت: دست اندازی به منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی باغی و کشاورزی و تخلفات شهرسازی مسیرهایی است که ما را از توسعه منحرف و دور می کند.
اسلامی با بیان این که در هیچ استانی عرصه هایی مثل مازندران نداریم و اگر این ها را از دست بدهیم نمی توانیم جایگزین کنیم، گفت: اگر به احیاء و زنده نگهداشتن جنگل اقدام نکنیم قادر به حفظ آن نخواهیم بود و با برخوردهای سلیقه ای و محلی به آن ها آسیب خواهیم زد.
مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که معضل بزرگ استان در حوزه محیط زیست زباله است، خاطر نشان ساخت: میلیون ها تن زباله، سال هاست که در مازندران انباشته شده که هیچ فکر اصولی برای ساماندهی آن نشده است.
اسلامی با اشاره به این که ورود شیرابه ها به چشمه سارها، رودخانه ها و دریا موجب آسیب محیط زیست شده است، گفت: امروز ذخایر ماهیان خاویاری استان از 16 هزار تن به چند تن کاهش یافته است.
استاندار مازندران با بیان این که در حوزه فاضلاب تنها 7.9 درصد پیشرفت کار داشته ایم که با رقم کشور فاصله قابل توجهی دارد، افزود: گردشگری بعنوان یک ظرفیت در مازندران مورد بهره برداری درست قرار نگرفته، چرا که بصورت مدیریت شده اتفاق نیفتاده و عواید اقتصادی در خوری از این محل برای توانمند سازی اقتصاد و رونق اشتغال استان بدست نمی آید.
استاندار با اشاره به این که در حوزه کشاورزی، تولیدات باغی، دام و طیور و صنایع تبدیلی ظرفیت های خوبی در مازندران وجود دارد، وی افزود : در مازندران با مازاد تولید محصولات مختلف روبرو هستیم و باید برای رونق بازار ظرفیت سازی کنیم تا محصولات استان بدون دخالت دلالان و سودجویان آبرومندانه عرضه و عواید آن نصیب تولید کنندگان استان شود.
او تاکید کرد: باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا تولید کنندگان و مردم تحت تاثیر جوسازی های عده ای سود جو در بازار قرار نگیرند.
نماینده عالی دولت با تاکید بر این که باید در سایه برنامه یی اصولی و دراز مدت، صادرات پایدار محصولات مازندران را توسعه ببخشیم، گفت: بازار نیازمند محصولات پایدار است تا به محصول و برند مشخصی اعتماد کند که تحقق این مهم در گرو مدیریت صحیح کسب و کار و تولید است.
استاندار با بیان این که برای توسعه استان باید از واگرایی و شهرگرایی پرهیز نماییم، افزود: رشد و اعتلای مازندران نیازمند هم گرایی، نگاه متوازن و یکپارچه به برنامه های توسعه ای است.
وی سرمایه گذاری را نیازمند امنیت خاطر، آرامش سیاسی، اجتماعی و وحدت و همگرایی دانست و یاد آور شد: باید حلقه های مفقوده توسعه کسب و کار و اعتلای مازندران در بخش های مختلف را شناسایی و رفع نماییم و از جمله اینها یافتن بازار مناسب برای تولیدات مازاد مصرف استان است که در سایه توسعه صادرات حل شود.
استاندار، گفت: تقاضا ایجاد کردن، استاندارد کردن و انطباق دادن محصولات با ذائقه بازار، مسایل مهمی است که باید تحقق یابد.
اسلامی گفت و گو با صندوق های بزرگ برای سرمایه گذاری در صنایع شهرهای بزرگ را از دیگر برنامه های در دست اقدام در استان برشمرد و تصریح کرد: مدل های مدیریت تولید و صنعت باید متحول شود.
استاندار با تاکید بر این که باید اولویت ها را در استان شناسایی کنیم، خاطر نشان ساخت: قدرت تولید و بهره وری در مازندران باید افزایش یابد.
اسلامی با اعلام این که 87 درصد آب مازندران در حوزه کشاورزی به مصرف می رسد، افزود: باید روی الگوی مصرف بهینه آب کار کنیم و طرح های فاضلاب را به منظور تامین سلامت آب استان عملیاتی نماییم.
وی با اشاره به این که به فرمانداران اختیار دادیم تا بخشداری ها روستا به روستا در میدان عمل، برنامه تقویت اشتغال و تولید مولد را برای تثبیت جمعیت روستایی دنبال نمایند، افزود: زمینه راه اندازی نهضت رسیدگی به روستا را فراهم کردیم تا روستاییان با اخذ تسهیلات ارزان قیمت که دولت تدبیر و امید تصویب نموده در جهت رونق اشتغال خانواده خود اقدام کنند.
استاندار گسترش بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر را برنامه مهم استان در حوزه روستاها دانست و یاد آور شد: از متولیان امر خواستیم تا با مراجعه به روستاها زمینه استقبال روستاییان از این امر مهم را فراهم آورند و منتظر مراجعه روستاییان نباشند و به استقبال روستاییان بروند.
مقام عالی دولت در استان، با بیان این که ارتباطات بین المللی را در نخستین قدم در دیدار و گفت و گو با سفیر کره جنوبی آغاز کردیم، گفت: در این دیدار از سفیر کره جنوبی سه کار مهم خرید محصول مازندران و منطبق کردن آن با ذائقه بازار کره، توسعه صنایع موجود در استان و برند سازی محصولات نظیر خودروسازی، کشتی سازی، لوازم خانگی و توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در دو منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و نوشهر را خواستار شدیم که ایشان پس از بازدید از ظرفیت های مازندران برای سرعت بخشیدن به تعاملات فی مابین بسیار اظهار علاقه نمود.
اسلامی با اشاره به این که مسایل استان را به ائمه جمعه اطلاع رسانی خواهیم نمود و انتظار داریم مسایل مورد نظر را انتقال دهند و کمک نمایند تا یک فرهنگ منضبط فکری و رفتاری در مسیر اعتلای مازندران ایجاد شود، گفت : یک کمیسیون ارزیابی تشکیل دادیم تا با پایش و ارزیابی مدیران و کارکنان استانداری و فرمانداری ها از صدر تا ذیل شاهد مدیریتی کارآمد باشیم و نقشی واحد در راستای رشد استان ایفا نماییم تا شاهد تحقق برنامه ها و سیاست های دولت نظام جمهوری اسلامی باشیم.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/11455/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

سفر وزیر کشور به استان مازندران

جاده هراز بازگشایی شد

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

بیشترین میزان بارش باران با 53 میلی‌متر در آمل به ثبت رسید

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است

افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران

انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب

تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

13 اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم