پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل بهزیستی مازندران خبرداد

50هزارمعلول تحت پوشش خدمات بهزیستی مازندران/رونمایی از سامانه ملی کاهش طلاق و افتتاح 50مسکن معلولین با حضور محسنی اجتماعي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین -
مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت:50هزارمعلول تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی استان مازندران هستند.
به گزارش ایسنا مازندران، سید سعید آرام صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز معلولین اظهار کرد: هرساله 12آذرماه در سراسر جهان با نام معلولان پیوند خورده و این فرصت مغتنمی است که معلولان بتوانند با حضور فعال و موثر از حصار معلولیت ها و محدودیت ها فراتر رفته و توانمندیهای خود را شکوفا کنند.
وی با اشاره به این نکته که تغییر نگرش مثبت جامعه به معلولان می تواند گام اساسی در جهت بروز استعدادها و پتانسیل های بالقوه افراد معلول بردارد، افزود: یکی از مهم ترین مطالبات معلولین با توجه بر تغییر نگرش ها تاکید بر اجرایی شدن قانون حمایت جامع از معلولان استو این قانون سند هویت افراد معلول بوده که اولین بار در سال 1383مطرح شده است.
آرام یادآورشد: اگر این قانون مصوب و اجرایی شود هر معلول به حقوق حقه خود می رسد زیرا هر فرد معلول شهروند یک جامعه محسوب شده و حق زندگی در شرایط مناسب و فرصت برابر با دیگر افراد جامعه را دارد.
50هزار معلول زیر چتر حمایتی بهزیستی مازندران
مدیرکل بهزیستی استان مازندران در ادامه با اشاره به وجود50هزار معلول تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی گفت: 45درصد این افراد، معلولین جسمی و حرکتی هستند و معلولین ذهنی با 22درصد،شنوایی با 13درصد و اختلالات بینایی با 10درصد و اختلالات روانی با 9.5درصد و نیم درصد هم سایر اختلالات بیماران معلول ثبت شده در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان را شامل می شود.
آرام با اشاره به اینکه بیش از 12هزار و 400معلول استان تحت پوشش دریافت خدمات مستمری سازمان بهزیستی بر اساس بعد خانوارها هستند، گفت: خدمات سازمان به شکلهای متفاوتی ارایه می شود که مهمترین آنها ایجاد مراکز ارایه خدمات در سطح استان است.
مدیرکل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه 106مرکز ارایه خدمات بهزیستی به معلولان در سراسر استان خدمت رسانی می کند که 62مرکز روزانه، 24مرکز شبانه روزی، 18مرکز ویزیت در منزل و 3مرکز مراقبتی در منزل را شامل می شود، گفت: بیش از 5800معلول، سالمند و بیمار روانی مزمن در این مراکز خدمات دریافت کرده اند.
مدیرکل بهزیستی استان یادآورشد: 2000معلول روستایی استان برای اولین بار با همکاری سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار گرفتند.
طرح بررسی پراکندگی معلولیت در شهرستان ها
آرام در ادامه با یادواری این امر که بیماری های خاص در حوزه کاری بهزیستی قرار ندارد، افزود: هرساله بین 25تا30هزار کودک دچار معلولیت مادرزادی می شوند که راهی جز آزمایشات ژنتیکی قبل ازدواج برای وقوع این پدیده وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: طرحی از سوی بهزیستی استان مازندران در خصوص وضعیت پراکندگی معلولیت در شهرستان ها در حال اجرایی شدن است که می تواند منجر به غربالگری در خصوص معلولیت ها و عوامل به وجود آمدن آن در استان شود تا بتوان راه حلی برای جلوگیری از شیوع آن اتخاذ کرد.
تحویل 78واحد مسکن در روستا و 40 واحد در شهرها ویژه معلولان
مدیرکل بهزیستی استان مازندران در ادامه در خصوص طرح واگذاری مسکن به خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر گفت: این طرح در سال گذشته مطرح شده و 128خانوار روستایی و 135خانوار شهری نیز تا امروز شناسایی شده اند.
وی افزود: تا به امروز در مناطق روستایی 79واحد تحویل خانوارها شده و 49واحد دیگر بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که تا پیش از عید به اتمام می رسد.
آرام گفت: در مناطق شهری نیز تا الان حدود 40واحد به خانوارهای واجد شرایط تحویل داده شده از 90 واحد 79 واحد مسکن مهر بوده و مابقی نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.
وی اظهار کرد: 50واحد مسکونی نیز فردا با حضور مدیرکل بهزیستی کشور به خانوارهای واجد شرایط تحویل داده می شود.
وی تصریح کرد: امسال نیز درخواست80واحد سهمیه جدید را نیز از کشور درخواست کرده ایم که با مواقت بهزیستی کشور قرار گرفت.
در مناسب سازی معابر و مسکن ضعیف عمل کرده ایم
آرام در ادامه نشست با اصحاب رسانه در مورد مناسب سازی معابر و ساختمان های شهری یادآورشد: هر چقدر در زمینه توانمندسازی کردن معلولان تلاش شود تا معلول نتواند از خانه خارج شود نمی توان امیدی به بروز استعدادهای آن معلول داشت.
وی گفت: هرچند تاکنون تلاش هایی در زمینه مناسب سازی معابر و ساختمان ها انجام شده اما به واسطه کارهای ناتمام دوره های قبل بسیار عقب هستیم و عملکرد ضعیفی در این خصوص وجود دارد.
وی افزود: در حال حاضر هیچ مجوزی برای اماکن عمومی صورت نمی گیرد مگر اینکه بحث مناسب سازی در آن صورت گرفته باشد.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه در راستای مناسب سازی ناوگان حمل و نقل استان نیز برای معلولان مناسب سازی نشده است، تصریح کرد: مناسب سازی تنها برای معلولان نیست بلکه برای همه افراد یک جامعه بوده و باید به آن توجه ویژه داشت.
وی یادآورشد: در شهرساری 2دستگاه خودروی مناسب سازی شده ویژه معلولین در اختیار افراد معلول قرار گرفته است و در عین حال معلولان صاخب خوردو شخصی می توانند برای دریافت هزینه مناسب سازی به بهزیستی مراجعه کنند.
آرام با اشاره به اینکه این طرح هیچ محدودیتی ندارد یادآورشد: در سال 95 بیش از 87مورد از معلولین از بهزیستی هزینه مناسب سازی خودرو را دریافت کرده و در 6ماهه دوم سال جاری نیز 38مورد هزینه مناسب سازی گرفته اند
تامین وسایل توان بخشی اساسی ترین کار بهزیستی
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه ماهیانه بالغ بر 1میلیارد و 700میلیون یارانه به مراکز خدمات رسانی به معلولان واریز می شود، تصریح کرد: تامین وسایل کمک توان بخشی برای نعلولین جز اساسی ترین کارهای بهزیستی است و بهزیستی مازندران توانسته توزیع این لوازم را روزآمد کند به طوری که هیچ معلولی پشت نوبت دریافت لوازم نماند.
آرام با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 28میلیارد ریال برای خرید این لوازم هزینه شده و تمامی این وسایل رایگان در اختیار معلولان قرار می گیرد، گفت: در 6ماهه اول امسال نیز 1و نیم میلیارد هزینه خرید لوازم کمک توان بخشی شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه های بهزیستی توانمندسازی معلولان و ایجاد زمینه زندگی مستقل و اشتغال است، افزود: اتفاقات خوبی در این حوزه ها رخ داده تا جایی که رتبه برتر اشتغال معلولان در کشور را بهزیستی استان مازندران کسب کرده است.
این مسئول تصریح کرد: در سال 1394 میزان اعتبار برای ایجاد شغل و اشتغالزایی معلولان اعتباری بالغ بر 14میلیاردتومان بوده که در سال 96 این میزان به 42میلیارد تومان رسیده است.
آرام با اشاره به اینکه چشم انداز بهزیستی ایجاد شغل برای 2250معلول است گفت: در 6ماهه نخست به 110نفرتسهیلات پرداخت شده است.
مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: اشتغال یا به صورت کارفرمایی بوده و یا به کارگیری معلولان در شغل های کارآفرینی و بهزیستی 5سال حق بیمه معلولان را نیز متقبل می شود.
وی در خصوص قانون سهمیه 3درصدی معلولان در ازمونهای استخدامی گفت: قانون سه درصدی اشکال اساسی دارد و یک سهم کوچک در ازمونهای استخدامیها رو شامل می شود که چه بسا حتی این سهم دیده نیز نشود.
وی گفت هنز آزموتی برگزارنشده که این سهم زا اعمال کنیم اما در جاهایی که برگزارشد اعمال شده اما انقدر کم بوده که دیده نشده است.
آرام یادآورشد: اما متاسفانه در آزمون آنوزش و مرورش این قانون که الزام آور هم هست اجرایی نشده است‌.
وی در پایان از رونمایی سامانه کاهش طلاق؛ سامانه ساماندهی مراکز خدمات اسکان و کمپها برای معتادین با حضور رییس بهزیستی کشور در 12آذرماه خبر داد و گفت: 50واحد مسکونی ویژه خانوارهای دارای دومعلول و بیشتر نیز فردا تحویل این خانوادها خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/11506/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور