معاون آموزش و پرورش مازندران:
مهارت و کارآفرینی در مدارس مورد توجه قرار گیرد
علمي
بزرگنمايي:
مازندران آنلاین - معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش مازندران گفت: مهارت و کارآفرینی در مدارس مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا مازندران، اسفندیار نظری در جلسه انجمن اولیا و مربیان استان مازندران كه با حضور نمایندگان انجمن شهرستان ها در كانون شهید باهنر نوشهر برگزار شد با بیان اینكه در نظام جمهوری اسلامی در طول سال 11 میلیارد ساعت صرف آموزش معلم و دانش آموزان می شود، اظهار كرد: در قرن 21 ایجاد شوق یادگیری مهم ترین وظیفه آموزش و پرورش است.
وی با تاكید بر اینكه مدارس بایستی به كاهش طبقاتی، نوآوری، خلاقیت و ابتكار روی آورند، افزود: متاسفانه سه مورد "بخوان حفظ كن و امتحان بده" در آموزش و پرورش برجسته شده است.
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش مازندران تصریح كرد: ایران رتبه چهار را به لحاظ علمی در دنیا دارا است و سالانه یك تا یك و نیم میلیون نفر نیز از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند.
نظری با بیان اینكه ایران رتبه چهار را در اقتصاد دانش بنیان داراست، خاطرنشان كرد: كشور ما 34 میلیون جوان دارد كه سه میلیون نفر آن بیكار هستند و از این تعداد دختران 5 برابر بیشتر از پسران هستند.
وی با اشاره به اینكه در سند تحول بنیادین قرار است هدف از آموزش توضیح داده شود، اضافه كرد: فایده آموزش علم، پرداختن به مهارت است كه دغدغه مقام رهبری و رئیس جمهور به شمار می رود.
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش مازندران با تاكید براینكه اگر قرار است فرهنگ اصلاح كار اتفاق بیفتد مركز ثقل آن كارآفرینی است و گفت: باید به دو موضوع مهم و بزرگ آموزش و پرورش از جمله آموزش و نگهداری آموزش كمك شود.
نظری بر پرداختن اعضای انجمن اولیا بر ماندگاری دانش آموزان در مدرسه تاكید كرد و گفت: روح سند تحول بنیادین تربیت است كه كانون آن مدرسه و متولی آن مدیر است. مدیری كه بتواند زمینه ماندگاری دانش آموز را در مدرسه فراهم كند موفق است و باید به دنبال چنین مدیرانی و معرفی و تشویق آنان بود.
این مسئول با بیان اینكه مهارت آموزشی به عنوان یكی از دغدغه ها در مدارس مطرح باشد، افزود: بزرگترین مهارت آموزشی گفت وگو و ارتباط است و همراهی انجمن در خانه و مدرسه باید به این امر كمك كند.
نظری با تاكید بر اینكه باید به دنبال توسعه پایدار بود، تصریح كرد: آموزش بهینه سازی مصرف و مشاركت پذیری به دانش آموزان و احترام به میراث فرهنگی یكی از ضرورت ها است و بعد می توان بهرهوری را تعریف كرد.
وی رمز موفقیت را آموزش مهارت ذكر كرد و گفت: هدف از پیوند مدرسه و اولیا كیفیت بخشی و مشاركت خانواده ها است.
-
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۵۸ AM
-
۲۸۸ بازديد
-
ایسنا - علمی و آموزشی
-
پیام مازند
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/13128/