پیام مازند

آخرين مطالب

بیمه و سالن تخصصی تمرین،نیاز هنرمندان شرق مازندران فرهنگي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری- هنرمندان شرق مازندران، بیمه نبودن هنرمندان ونداشتن سالن تخصصی تمرین را از مشکلات عمده این قشر در شرق استان می دانند.
به گزارش ایرنا، جمعی از هنرمندان شهرستان های بهشهر و نکا، چهارشنبه شب در نشست یک روزه با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معاونان این اداره کل، خواهان رسیدگی به وضعیت هنرمندان شرق مازندران و توسعه فضاهای فرهنگی و هنری و رفع مشکلات مختلف از جمله مشکلات بیمه ای شدند.
هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر شهرستان های بهشهر و نکا از نبود بیمه و نداشتن سالن مناسب برای تمرین، به عنوان دغدغه اصلی خود یاد کردند و از متولیان فرهنگی استان خواستند تا این مشکل را با ارائه راهکار قانونی حل کنند.
یکی از هنرمندان و کارشناسان عرصه نمایش و سینما با اعلام اینکه 50 فارغ التحصیل سینما در بهشهر داریم که همگی بیکار هستند و با حداقل ها زندگی می کنند و باید نگاه ویژه به آنان اعمال شود.
علی کشاورزیان با بیان اینکه بهشهر دارای 30 هنرمند شاخص کشوری در تئاتر و نمایش است، خاطر نشان کرد: به دلیل عدم حمایت از این هنرمندان و فراهم نبودن شرایط کار بسیاری از هنرمندان ما در استانها دیگر و پایتخت مشغول فعالیت هستند.
وی گفت: از انجمن های برتر استان در تئاتر و نمایش هستیم اما هنوز اتاقی برای تمرین نداریم و باید این مشکلات با چاره اندیشی دقیق برطرف شود.
کشاورزیان بیان داشت: اگر فضا و مکانی برای تمرین نداریم حداقل اجازه داده شود تا با فضاسازی مناسب در فضای آزاد فعالیت کنیم و تئاتر و نمایش شهرستان را به جایگاه واقعی برسانیم.
علیرضا صداقتی از اساتید هنرهای تجسمی و استاد خوشنویسی به نام شهرستان بهشهر هم با اعلام اینکه تنها مجتمع فرهنگی و هنری بهشهر بعنوان اداره در اختیار ارشاد است و توسط این اداره استفاده می شود؛ افزود: هنرمندان فاقد مکانی برای تمرین و فعالیت در انجمن ها هستند و باید در این راستا چاره اندیشی شود.
وی ادامه داد: حدود 7 انجمن در بهشهر داریم که همگی مستاجر هستند و صاحب خانه و مکانی برای فعالیت نیستند و تنها مجتمع فرهنگی و هنری بهشهر بعنوان اداره در اختیار ارشاد است.
الهیارهزارجریبی از دیگر هنرمندان شرق مازندران هم با تاکید بر انجام کار به صورت ساختاری و زیربنایی خاطر نشان کرد: کارهای فراوانی در طول سال های مختلف انجام شده است اما چون زیربنایی نبوده است ماندگاری نداشته و لذا باید تلاش شود تا زیرساختها جان گرفته و نیازمندی ها برطرف شود.
وی با اعلام اینکه بیمه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از دغدغه های مهم هنرمندان ماست، بر کارهای کلان هنری تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه و مقوله فرهنگ و هنر باید کلان فکر کنیم و تنها به خودمان فکر نکنیم بلکه جایگاه واقعی شهرستان را شناخته و براساس آن گام برداریم.
هزارجریبی با تاکید بر دیده شدن هنرمند و کار هنری افزود: هنرمندان باید بالاتر از ظرفیت شهرستانی تلاش کنند و جایگاه واقعی خود را به جامعه بشناسانند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر هم خواستار توجه بیشتر مسوولان استان به حوزه فرهنگ و هنر شد و تاکید کرد فضای فرهنگی و هنری موجود در شهرستان باید در شان مردم فرهنگی بهشهر باشد
مسعود فلاح گفت: مردم بهشهر مردمی هنر دوست و هنرمند هستند که علاوه بر فعالیت در حوزه های مختلف نمایشی، هنرهای تجسمی، نمایش و ...، هنر موسیقی شرق مازندران و گرجی محله بهشهر زبانزد است که باید برای گسترش و زنده نگه داشتن این هنر تلاش شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا هم در این دیدار با بیان اینکه تعامل و همدلی بهترین راه برای پیشبرد کارهای فرهنگی و هنری در جامعه است، افزود: ظرفیت های هنری فرهنگی بسیار بالایی در شهرستان نکا وجود دارد که باید بدرستی از آن استفاده شود.
مهدی روحی گفت: تعامل هنرمندان با مسئولان و مردم می تواند برای پیشرفت و اعتلای هنر ، هنرمند و شهرستان موثر باشد و هنرمندان باید در این حوزه تلاش کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این نشست با بیان اینکه فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی لازمه کار هنرمند است؛ افزود: توسعه استان، مستلزم توسعه فرهنگ و هنر است و لذا باید هنرمندان با استفاده از خلاقیت، بینش و آگاهی عمیق در این راستا گام بردارند.
احد جاودانی ادامه داد: همانطور که بارها اعلام شده است بودجه فرهنگی کشور بسیار ناچیز است و سهم ارشاد از کل بودجه فرهنگی کشور تنها 13 درصد است و از بسیاری از سازمان ها و نهادها کمتر است و این مقدار بودجه فرهنگی، جوابگوی اهالی فرهنگ و هنر نیست.
وی با اعلام اینکه 54 بنیاد از بودجه فرهنگی کشور سهم بری دارند، خاطر نشان کرد: مطالبه گری در عرصه فرهنگ و هنر و تلاش برای جذب بودجه فرهنگی مناسب در این بخش را در طول سال های مختلف انجام داده ایم اما هر سال بودجه کمتری نسبت به گذشته سهم حوزه فرهنگ و هنر شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مطالبات در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه مازندران از غرب تا شرق وجود دارد و به جا است اما در کنار مطالبه گری به عنوان یک حق اصلی و اساسی باید هم افزایی ها را افزایش دهیم.
جاودانی ادامه داد: هم افزایی میان تشکل ها، انجمن ها و سازمان هایی همچون شهرداری و شورای شهر از مسائل مهم برای رفع مشکلات فرهنگ و هنر است که باید در این بخش تلاش شود.
وی گفت: همه ما باید دغدغه هنر و هنرمندان را داشته و برای رفع مشکلات اقدام کنیم و در این بخش همه نقدها و البته نقد سازنده را پذیرا هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/13252/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیین سنتی برف چال در مازندران

برپایی جمعه بازار دائمی صنایع‌دستی گلیج در بهشهر

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم/شهادت هفت فلسطینی+ فیلم

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی /دولت یک فرمانده اقتصادی ندارد

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

نجات جان چند نفر با اهدا عضو در بابل

جلوگیری از یک فاجعه در جنگل سکوتپه با دستور دادستان مرکز استان

جدال سنت و مدرنیته در شالیزار‌های مازندران | کشاورز سنتی می‌کارد و دلال مدرن می‌خورد

آیین سنتی ورف چال در مازندران

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم+ فیلم

وعده جدید درویش به پرسپولیسی‌ها

اطلاعیه تازه فراجا درباره طرح جنجالی نور: وضعیت حجاب مطلوب‌تر شده

محکومیت یک میلیارد ریالی سازنده کابینت به دلیل گرانفروشی

میزان مصرف برق صنایع در مازندران 180 مگاوات است

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

فوت گردشگر ناپدید شده در جنگل‌های ساری

اطلاعیه قطعی آب در شهرستان سوادکوه

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بابلسر، میزبان مسابقات کبدی نظامیان جهان

هشدار ASOIF نسبت به تضعیف جنبش المپیک با پرداخت پول

توزیع حدود 54 هزار تن کود شیمیایی

تداوم هوای گرم و آفتابی در مازندران

در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اطلاعیه مهم فراجا درباره حجاب

مازندران در صادرات لبنیات رتبه برتر کشور شد

وعده جدید مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان و کادر فنی

مسئول عراقی: حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود

پیروزی روحیه بخش نساجی مقابل تراکتور

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند

تغییر ساعت پخش خبر شبانگاهی سیمای مازندران

لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران

ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

طراحی و اجرای گچبری نور مخفی: راهنمای جامع

تعیین تکلیف حدود 1500 حلقه چاه بدون پروانه مازندران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

ایجاد 9 سایت الگویی برنج در محمودآباد

ساماندهی 5 هزار چاه کشاورزی در مازندران

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای طرح نور