پیام مازند

آخرين مطالب

اجرای طرح بلوار ساحلی در تنکابن از رویا تا واقعیت فرهنگي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - نوشهر – اجرای طرح بلوار ساحلی در تنکابن از جمله طرح هایی است که در سال های گذشته مطرح که تاکنون اجرایی نشد و شهردار جدید این شهر مصمم است تا این طرح را که برای شهروندان به یک رویا تبدیل شده به واقعیت نزدیک کند.
سالهاست که دامنه گردشگری از میدان محصور مکانهای باستانی به محیط طبیعی رخت بسته و در این میان نقش سواحل به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری اهمیتی روز افزون یافته است. گردشگری ساحلی براساس ترکیب منافع منحصر به فرد در مرز خشکی و دریا ایجاد شده بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
گردشگران ساحلی تقاضایی بیش از خورشید، دریا و شن و ماسه دارند که مجموع این تقاضاها در فرآیند انتخاب مقصد گردشگری ساحلی تأثیر می گذارند.
در واقع ترکیبی از فعالیت ها و جذابیت ها مانند آفتاب، شن و ماسه های ساحلی و تنوع محیطی باعث انتخاب سواحل توسط گردشگران می شود به همین دلیل اخیراً محققان بر اهمیت و لزوم توجه به امکانات گردشگری و جذابیت های سواحل تأکید کرده اند .
یک شهروند تنکابنی با ابراز خرسندی از اجرای طرح بلوار ساحلی در این شهر ، گفت : متاسفانه به دلیل عدم توجه به ظرفیت های موجود در ساحل ، هم اکنون ساحل زیبای تنکابن به مکانی برای تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی تبدیل شده و مردم و مسئولان قدر این موهبت الهی را نمی دانند.
حسن میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حالی که در بسیاری از شهرهای همجوار طرح های ساحلی چهار فصل در حال اجرا است ، مسئولان این شهر حتی برای فصل های بهار و تابستان هم برنامه ای ندارد و نتوانستند از این فرصت طلایی استفاده کنند.
وی اظهار داشت : تنکابن از ظرفیت های بالایی در بسیاری از بخش ها برخوردار است و در صورت سرمایه گذاری مناسب و هدفمند می توان از این قابلیت ها استفاده نمود .
به گفته این شهروند ، مسئولان اگر می خواهند کاری در این زمینه انجام دهند نباید در انتظار اعتبارات دولتی باشند بلکه باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.
وی از مدیران اجرایی شهرستان خواست تا با همفکری و تعامل بیشتر نسبت به اجرای این طرح و طرح های دیگر که موجب رشد و توسعه یافتگی تنکابن می شود تلاش نمایند.
یک کارشناس حوزه گردشگری در این باره گفت : گردشگری ساحلی در قرن نوزدهم میلادی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت و همواره به صورت غیرخطی بر تعداد گردشگران ساحلی افزوده شد به طوری که پس از جنگ جهانی دوم سفر به تفرجگاههای ساحلی به شدت افزایش یافت.
محمد معزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مفهوم گردشگری ساحلی طیف کاملی از گردشگری، فراغت و فعالیتهای تفریحی را که در نواحی ساحلی و آبهای نزدیک ساحل روی می دهد، در بر می گیرد و سواحل به چهار ناحیه موازی با ساحل بخش بندی شده اند که آبهای ساحلی، ساحل، پهنه کرانه ها و پس کرانه نامیده می شوند.
وی اظهار داشت : یکی از قدیمی ترین بلوار های ساحلی در شمال کشور ، بلوار ساحلی قدس بندر انزلی است که با چشم اندازی زیبا به تاسیسات بندری ، دریای خزر و ورودی تالاب بین المللی انزلی فضایی چشم نواز و دل انگیز را برای گردشگران فراهم ساخته است.
این کارشناس افزود: فراهم شدن امکانات در اطراف بلوار مثل شهربازی، کافه و رستوران‌های سنتی و مدرن، مجتمع تجاری و فضای سبز ، مجموعه‌ای کامل را برای تفریح ایجاد می کند که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند.
معزی خاطرنشان کرد : متاسفانه در زمینه طراحی ساحل کم‌تجربه هستیم و بنابراین باید از تجارب بین‌المللی کشورهای اسلامی که در سواحل کار کرده‌اند بهره برد تا گردشگران خارجی و داخلی را به این مکان ها ترغیب نمود.
وی ساحل بسیاری از شهرهای مازندران و بویژه تنکابن را مناسب برای احداث بلوار ساحلی دانست و یادآور شد: باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این بخش استفاده شود و هر چه سریعتر این پروژه بزرگ به بهره برداری برسد تا زمینه جذب گردشگر و متعاقب آن افزایش اشتغال و کاهش بیکاری فراهم گردد.
شهردار تنکابن نیز بر ضرورت اجرای طرح بلوار ساحلی تاکید کرد و گفت : این طرح به طول 12.5 کیلومتر از جمله طرح های قدیمی این شهر است که با کمک مشاوران قوی و مشارکت سرمایه گذاران از قابلیت اجرایی برخوردار خواهد شد.
محمد زرودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تاکنون 2 سرمایه گذار روسی در این زمینه پیشنهاداتی داده اند اما تلاش داریم تا به دور از شتابزدگی و تصمیم های لحظه ای برای این پروژه تصمیم گیری کنیم و امیدواریم سرمایه گذاران بیشتری وارد عرصه شوند.
وی با بیان اینکه احترام ، امنیت و توجیه اقتصادی سه مولفه ای هستند که سبب جذب سرمایه گذار می شود ، اظهار داشت : اجرای طرح بلوار ساحلی نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است که منافع آن به شهروندان تعلق دارد و می تواند تنکابن را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دهد.
زرودی توسعه شهر تنکابن را در گروی جذب گردشگر دانست و خاطرنشان کرد : با احداث بلوار ساحلی در کنار احداث پل چهارم چشمه کیله و راه اندازی مجتمع آدینه می توان شاهد تحول بزرگی در ضلع شمالی شهر تنکابن بود و عقب ماندگی های گذشته را جبران نمود.
وی بیان داشت : این سه پروژه نقش کلیدی در توسعه این شهر دارند و تلاش داریم تا با جدیت و پیگیری های مستمر آنها را به سرانجام برسانیم.
به گفته شهردار تنکابن ، اگر در بحث بلوار ساحلی تنها به فضای سبز توجه کنیم و از بحث کسب و کار غافل شویم مطمئنا موفق نخواهیم شد.
یک عضو شورای اسلامی شهر تنکابن اجرای این طرح را به نفع شهر ، شهروندان و گردشگران دانست و گفت : در دوره سوم شورا اقدامات اولیه این طرح انجام شد و سرانجام در دوره چهارم به تصویب شورا رسید تا وارد مرحله اجرایی شود.
تقی پزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از آنجایی که دولت اعتباری برای چنین طرح بزرگی را نداشت مقرر شد تا این طرح به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شود تا تمامی امکانات و سایر زیرساخت‌های آن را احداث نماید.
وی اظهار داشت : متاسفانه به خاطر برخی مشکلات اجرای این طرح متوقف شد و تا این لحظه مردم از منافع آن محروم ماندند و امیدواریم در شورای پنجم این اتفاق بزرگ رقم بخورد.
پزشکی در ادامه به وضعیت گردشگری در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت : به منظور ترسیم افق چهارساله گردشگری شهرستان ، گروهی از کارشناسان ، نخبگان مدیریتی و دانشگاهیان تشکیل خواهد شد و کتابچه‌ای نیز در این زمینه به رشته تحریر درخواهد آمد .
وی خاطرنشان کرد : خوشبختانه به دلیل تعامل و همکاری خوبی که در این دوره بین شورا و شهرداری حاکم است انتظار می رود سرمایه گذاران قوی در این زمینه ورود کنند و این طرح را به اجرا در آورند.
شهرستان 166 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1602/7513/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/15225/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد