پیام مازند

آخرين مطالب

راندمان کاري مديران در ايران ارتقاء يابد/ لزوم گسترش نوآوري گفتگو

راندمان کاري مديران در ايران ارتقاء يابد/ لزوم گسترش نوآوري
  بزرگنمايي:

مازن انلاين- انديشمندان مديريت منابع انساني بر اين باورند که سازمان‌هاي پيشرو در هزارهٔ جديد، تنها از طريق به‌کارگيري الگوهاي پيشرفته توسعه نيروي انساني، يادگيري سازماني و راهبردهاي توسعه و بالندگي قابليت‌هاي کارکنان، مي‌توانند پاسخگوي نيازهاي سازمان آن‌هم با سرعت و انعطاف بيشتري باشند. توسعه منابع انساني يکي از مهم‌ترين اهداف راهبردي سازمان‌هاي پيشرو عصر کنوني است که به‌منظور ارتقاي سطح دانش، مهارت، تجربه و کيفيت، تعالي و عملکرد سرمايه‌هاي سازمان و حتي تغيير ويژگي‌هاي فردي کارکنان، به مديريت ارشد چنين سازمان‌هايي ابلاغ مي‌شود.

پرفسور کلاز برلين مدرس مديريت منابع انساني و رفتار سازماني که به دعوت بنياد علمي نخبگان به مازندران و نوشهر سفرکرده بود در نشست خبري درباره راهکارهاي ارتقاي مديريت و بهره‌وري منابع انساني به گفتگو پرداخت.

وي در پاسخ به سؤالي درباره ارائه راهکاري براي افزايش راندمان کاري کارمندان ايراني گفت: ارائه راهکار، نيازمند دانستن دلايل وجود راندمان پايين کاري است و اگر کارمندان فقط 20 دقيقه به‌صورت مفيد کار کنند بايد بدانيم رئيس و مديريت چه مقدار کار مي‌کند و ميانگين کاري آن‌ها و بازدهي مديريتي چه مقدار است؟ چراکه مسئله بايد از بالا حل شود و به پايين بيايد.

مدرس مديريت منابع انساني و رفتار سازماني با اشاره به وجود 4 ميليون فارغ‌التحصيل تحصيلات عالي و امکان شغل براي يک‌ميليون نفر، گفت: اين امر منجر به فرار مغرها خواهد شد، امري که کشور روسيه نيز با آن مواجه است.

وي يکي از راهکارهاي جلوگيري از فرار مغزها و ارتقاي بهره‌وري نيرو انساني را کمک به مردم براي ايجاد نوآوري برشمرد و افزود: اگر مثالي از کشوري ديگر همچون سوئد به آن‌ها گفته شود، شايد برايشان مهم و اثرگذار نباشد اما مثالي ازاينجا و از کشور خودشان برايشان قابل‌درک‌تر خواهد بود.

وي افزود: اين‌يک راه و ايده خوب است؛ چراکه اينجا پر از انسان‌هاي باهوشي است که از استعدادهاي آن‌ها استفاده نمي‌شود و اگر درصد کمي از آن‌ها، اين کار شروع کرده و انجام دهند، نتيجه‌بخش خواهد شد، به‌عنوان‌مثال، آن‌ها مي‌توانند به صنعت توريسم و ايده‌هاي محيط‌زيستي وصل شوند.

پرفسور کلاز برلين بابيان اينکه طبعاً نمي‌توان کل ايران را تغيير داد، افزود: اما مي‌توان از يکجايي همچون اينجا (پژوهشکده) شروع کرد و هنگامي‌که يک نمونه و مثال خوب ايجاد شد، راحت‌تر مي‌توان آن را به صنايع مختلف تعميم و تسري داد.

وي بهترين ابزار براي افزايش راندمان يک شرکت را افزايش راندمان رهبران آن مجموعه برشمرد و افزود: براي اين کار، بايد روي مديران رده‌بالا و ميانه کارکنيم تا آن‌ها را تغيير دهيم، نه اينکه بخواهيم تغييرات را در کارگران و افراد رده پايين شرکت ايجاد کنيم.

اگر روي مردم براي نوآوري کار شود، آن‌ها مي‌توانند گام‌هاي کوچکي را خودشان بردارند و ساختار را خودشان بسازند تا بتوان تفکر و نظرات را تغيير داد و اين امر نيازمند وجود يک مثال خوب از درون خودشان است

مسئول بازشناسي در فرهنگ کيفيت ناسا يکي از راهکارهاي افزايش راندمان مديران را کوچک کردن کمپاني‌ها و مشخص کردن مأموريت واگر روي مردم براي نوآوري کار شود، آن‌ها مي‌توانند گام‌هاي کوچکي را خودشان بردارند و ساختار را خودشان بسازند تا بتوان تفکر و نظرات را تغيير داد و اين امر نيازمند وجود يک مثال خوب از درون خودشان است چشم‌انداز سازماني برشمرد و افزود: در کمپاني‌هاي بزرگ مديران حتي با تغييرات بازار درآمد خود رادارند و به عبارتي کم‌کاري آن‌ها پنهان مي‌ماند اما در کمپاني‌هاي کوچک اين‌گونه نيست و نمي‌توانند پنهان شوند و عدم هماهنگي با تغييرات بازار موجب حذفشان خواهد شد.

وي افزود: در صنايع بزرگ روسيه شايد صد هزار نفر در يک کمپاني کار مي‌کردند و براي افزايش راندمان مديران سعي شد تا کمپاني‌هاي کوچک‌تري در داخل کمپاني بزرگ‌تر ايجاد شود و به‌جاي اينکه يک کمپاني بزرگ داشته باشيم، پنج کمپاني کوچک‌تر داشتيم و بعد از سه سال، از اين پنج کمپاني احتمالاً 2 کمپاني از دست رفت، چراکه متناسب با بازار نبودند، اما بعد از مدتي مي‌توان متوجه شد که بازار چه مي‌خواهد و با تغييرات بازار هماهنگ شد.

وي بابيان اينکه همکاري‌اش با ناسا تحت شرکتي بانام ساب بوده است، افزود: ما در اين شرکت براي ناسا محصولاتي مانند کامپيوتر و آنتن براي ماهواره‌هاي علمي و تحقيقاتي مي‌ساختيم و پس از مدتي ناسا در رابطه با طرز کار شرکت ما کنجکاو شد؛ اينکه ما در اين شرکت چگونه کارکنيم.

پرفسور کلاز برلين با اشاره به اينکه توليد قطعات براي تکنولوژي فضايي بسيار سخت و نيازمند کيفيت بالاست و يک اشتباه کوچک مي‌تواند منجر به سقوط ماهواره شود، افزود: ما براي 35 سال، محصولاتي باکيفيت و بدون يک ايراد و اشتباه، نه‌فقط براي ناسا که براي همه بازار توليد کرديم و براي ناسا اين سؤال پيش آمد که ما چگونه اين کار را انجام مي‌دهيم؛ تجهيزات ما تا وقتي‌که من در سال 2011 از شرکت بيرون آمدم، بدون حتي يک اشتباه، 65 ميليون ساعت کارکرده بودند.

وي بابيان اينکه ما يک توليدکننده تخصصي در مقياس کوچک بوده‌ايم، افزود: اما گاهي در پيشنهادهاي کاري و در رقابت با کمپاني‌هاي ژاپني، انگليسي، ايتاليايي، آلماني؛ ناسا شرکت ما را انتخاب مي‌کرد و 20 درصد پول بيشتري به ما مي‌داد، چراکه ريسک شکست ما بسيار کمتر بوده است.

وي بابيان اينکه براي ناسا نه چيستي توليداتمان بلکه به چگونگي انجام کارهايمان جالب بود، افزود: با توجه به اين امر، ناسا علاقه‌مند به کار ما، به‌ويژه سيستم مديرت منابع انساني ما در شرکت شد؛ اينکه مديرت انجام کارهايمان به چه روشي بوده است.

وي افزود: بعدازاين امر، ناسا من را براي ارائه ورک‌شاپ‌ها و سمينارها، پنج بار به دفاتر اصلي خود دعوت کردند و من در رابطه با مديرت منابع انساني به آن‌ها آموزش دادم.

بسياري از سازمان‌هاي پيشرفته امروزي براي آنکه بخواهند درصحنه رقابت جهاني به بهره‌وري مناسب و مطلوب و مزيت رقابتي دست پيدا کنند به بهره‌وري سرمايه انساني توجه اساسي دارند. بهره‌وري در انديشه و فکر سرمايه‌هاي انساني، خميرمايه بهره‌وري سازماني است. درصورتي‌که سرمايه‌هاي انساني به‌خوبي توسعه يابند و به‌گونه‌اي مناسب به کار گرفته شوند، بهره‌وري سازماني تضمين مي‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/5482/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بودجه کنترل ترافیک مازندران با حجم ترددها تناسب ندارد

کار زیبای پلیس بوشهر در اجرای طرح نور

اختصاص 50 میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی پل فجر ساری

صدماتی که والدین ندانسته به سلامت کودک خود می‌زنند

مسوولان به مساله حجاب توجه بیشتری داشته باشند

خبر مهم درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جدید

ربودن دختر نوجوان توسط پسر 25 ساله برای 10 میلیارد

بیشه خرم‌آباد از بین 8 روستای گردشگری کشور برای ثبت جهانی انتخاب شد

حمایت از اجرای طرح نور در قزوین

​تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»/ وحیدی: فقط انگشت‌شماری از افراد قصد هنجارشکنی و اخلال در نظم عمومی داشته‌اند که به مراجع قضائی معرفی شده‌اند

صدور 25 هزار جلد سند بنیاد مسکن در دولت سیزدهم

جاده کندوان از طریق آزادراه استان البرز باز است

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نور شمس

تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»

اجرای 18 پروژه بااولویت/1200 هکتار به فضای سبز ساری اضافه می شود

نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف و طرح «نور» عمل کنند

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در 4 شهر مازندران

بازخوردهای خوب از مردم برای اجرای طرح نور

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

4 جای دیدنی بابلسر که نباید بعد از اجاره ویلا از دست بدهید

چراغ خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

توسعه و مرمت آبگرم‌های رامسر با جذب سرمایه گذار

پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران

اعلام زمان تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای

لزوم همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال

با پول کم، گوشی تاشو بخرید/ عکس

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نورشمس

ربودن دختر نوجوان توسط پسر 25 ساله برای 10 میلیارد تومان

دادستانی از اقدام قانونی فراجا در طرح نور حمایت می‌کند

برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی

50 یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا

موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است

محور کرج - چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

دو حفار غیرمجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

فوت گردشگر گم‌شده در جنگل‌های ساری

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان