پیام مازند

آخرين مطالب

مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات مازندران در گفت وگو با ايسنا خبرداد

سرمايه گذاري يک هزار و 160 ميليارد توماني دولت در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات مازندران علمي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از سرمایه گذاری یکهزار و 160 میلیارد تومانی دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبرداد.
یداله طهماسبی در گفت‌و‌‌گو با ایسنا مازندران به مناسبت هفتهدولت اظهار کرد: فعالیت های گسترده وزارت ارتباطاتو فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در مازندران و به ویژه مناطق روستایی و کمتر توسعهیافته به اندازه‌ای چشمگیر بود که در حوزه آی سی تی ، مازندرانرا در بین سه استان برتر قرارداده است.
وی با اشاره به اینکه در مناسبت های مختلف مانند دهه فجر و هفتهدولت پروژه ها و طرح های مختلفی در این حوزه افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: طی چهار سالگذشته سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 160 میلیارد تومان در حوزه آی سی تی در این استان صورت گرفته است.
طهماسبی در ادامه با بیان اینکه یکی از راه‌های ارائه اینترنتپرسرعت در روستاها وجود دفاتر مخابراتی است اظهار کرد: به دلیل نبود امکانات و مشکلاتارائه این خدمات به روستاهای بالادست، امکان ارائه اینترنت پرسرعت به آنها ممکن نبود، اماوزارت ارتباطات در این بخش با همکاری بخش خصوصی و انجام اقدامات لازم در این زمینهامکان ارائه اینترنت پرسرعت به صورت وای فای را برای 1605 روستای استان در فاز نخست فراهم آورد.
وی همچنین افزود: در فاز دوم این پروژه نیز 907 روستای دیگر به اینترنت پرسرعت وای فای متصل و با تحقق این کار تمامی روستاهای بیشاز 20 خانوار مازندران دارای اینترنت پرسرعت می شوند.
مدیرکل فناوری اطلاعات مازندراندر ادامه با اشاره به وضعیت حوزه ارتباطات استان تصریح کرد: در بخش تلفن ثابتتعداد روستاهایی که تا سال 1392 دارای تلفن ثابت بودند 2 هزار و 867 روستا بوده کهاین میزان هم اکنون به 3 هزار و 104 روستا افزایش یافته است.
طهماسبی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های مهمی که در دولت تدبیرو امید و در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مازندران صورت پذیرفت می توان به افزایش11.5 برابری ظرفیت شبکه انتقال، افزایش 4.5 برابری پهنای باند ورودی استان، راه اندازیمرکز داده های استان (دیتا سنتر)، راه اندازی مرکز آپا (مرکز امداد رایانه ای) و توسعهشبکه پهن باند ثابت در24 شهر و توسعه نسل سوم در تمامی شهرها و توسعه نسل چهارم در 40 شهر استان و افزایش25 برابری سایت های نسل سوم و نسل چهارم به همراه رشد 40 درصدی پوشش جاده ای و 26درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در مازندران، توسعه بیش از 500 کیلومتر فیبر نوری در ایناستان که رشدی 45 رصدی را داشته اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن 12سایت بی تی اس سیار برای استفاده در هنگام ایجاد حوادث غیرمترقبه و ایام افزایش پیکجمعیتی در تعطیلات به دلیل ورود گردشگران و مسافران به مازندران افزود: راه اندازیمرکز داده، برگزاری مانور مدیریت بحران در حوزه ارتباطات برای نخستین بار در کشور کهطی آن از دو طرح ملی "سامانه هشدار اضطراری" و "شبکه ویژه ارتباطی مدیریتبحران" رونمایی شد نیز از دیگر فعالیت‌های دولت در این حوزه بوده است.
مدیرکل فناوری اطلاعات مازندران همچنین یادآور شد: اجرایی شدن سامانه ملیهشدار اضطراری این امکان در اختیار مقامات کشوری و استانی قرار می‌دهد تا پیش، حین و پس از بحران امکان ارتباط با شهروندان رابه صورت منطقه ای برقرار کنند.
طهماسبی با بیان اینکه طرح شبکه ویژه ارتباطی مدیران بحران نیزبرای نخستین بار در کشور در این مانور وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد افزود: این طرحشامل مجموعه‌ای از اقدامات ویژه در سطح شبکه ها، ساختمان‌ها، مراکز، سایت‌ها و دکلهای مخابراتی در راستای افزایش تاب آوری شبکه های ارتباطی موجود است تا مدیران استانیدر زمان ایجاد حوادث غیرمترقبه و شرایط بحرانی بتوانند از مزایای این طرح از جملهبرقراری اولویت تماس و غیره استفاده کنند.
وی گفت: برقراری رومینگ اپراتورهای تلفن همراه در زمان بروزحوادث از جمله فعالیت‌های مهم دیگری بود که در این مانور انجام گرفت و در حال حاضراین خدمت آماده استفاده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران اظهار کرد: یکی دیگر از خدمات مهمی که وزارت ارتباطاتبرای بخش خصوصی در نظر گرفت، پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده به شرکت هایی است که درزمینه فناوری و تولید محتوا فعال هستند و همچنین برگزاری کلاس‌ها و دوره های آموزشیدر زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و امنیت شبکه برای تمامی مدیران و کارشناسان حوزه آی سی تی دستگاه های دولتی است.
طهماسبی افزود: اجرایی کردن تفاهم نامه طرح تکاپو در زمینه توانمندسازی نیروهای حوزه آی سی تی با برگزاریهمایش در 12 دانشگاه استان و آموزش بیش از دو هزار نفراز دانشجویان و فارغ التحصیلانرشته های آی سی تی ، ایجاداشتغال در حوزه فناوری اطلاعات، تولید محتوااز سوی شرکت های فعال در این حوزه از دیگر فعالیت‌ها در این بخش بوده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به دیگر برنامههای در دست اقدام این اداره کل اظهار کرد: افتتاح اینترنت پرسرعت روستایی برای907 روستای دیگر در مازندران تا دهه فجر امسال، ایجاد فیبر نوری در 150 کیلومتر ازشهرها و روستاهای مازندران، توسعه و تکمیل نسل 4 در این استان و همچنین نسل 2 و 3 درباقیمانده روستاهای مازندران، توسعه اینترنت ثابت در شهرهای استان و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌هایآموزشی در حوزه امنیت و فناوری اطلاعات برای ارتقای سطح کیفی و کمی دانش مدیران و کارشناسانفناوری دستگاه‌های اجرایی استان از این برنامه ها بوده است.
طهماسبی در پایان افزود: جایگاه مازندران در حوزه ارتباطات وفناوری اطلاعات در کشور در میان سه استان برتر است و این تفاوت در طی 4 سال گذشته تاکنونرشدی سه برابری را نشان می دهد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/6037/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران