پیام مازند

آخرين مطالب

ايسنا از آغاز اجراهاي جشنواره تئاتر مازندران خبر مي دهد

بهار تئاتر مازندران در پايان تابستان فرهنگي

بهار تئاتر مازندران در پايان تابستان
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران ازشنبه 25 شهریور آغاز می‌شود و نمایش‌های راه یافته به بخش نهایی جشنواره به روی صحنهمی‌روند.
به گزارش ایسنا مازندران، بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران ازشنبه 25 شهریور آغاز می‌شود و نمایش‌های راه یافته به بخش نهایی جشنواره به روی صحنهمی‌روند تا آثار برتر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شوند. هفت نمایش راه یافته به بخش نهایی، طی۳ روز در ۲ سالن ساری به روی صحنه می روند.
*زمانبندی اجرای نمایش ها
بر اساس برنامه‌ تعیین شده، نمایش «ساعتگرگ و میش» به نویسندگی و کارگردانی رضا امیرصالحی از آمل قرار است از ساعت 10 و30 دقیقه روز شنبه در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرانروی صحنه برود و از ساعت 13 نیز نقد و بررسی این نمایش در همین سالن برگزار می‌شود.
«امپرسیون؛ جیغ بنفش» نوشته پیام لاریانو به کارگردانی فرهاد عرب از بابل نیز ساعت 16 در سالن شهید باغبانی حوزه هنری مازندراناجرا و از ساعت 18 نشست نقد و بررسی این نمایش آغاز می‌شود.
اجرای نمایش «پلی از جنس شیشه» به نویسندگینگار نادری و کارگردانی فرشته پیاده‌روحی از بابل هم ساعت 20 در سالن زنده‌یاد سلمانهراتی آغاز و پس از آن نشست نقد و بررسی برگزار می‌شود.
در روز دوم جشنواره نیز نمایش «سوپ بوقلمون»به نویسندگی سیدامیر رستگار و کارگردانی سینا علیپور از بابلسر نخستین نمایش است کهساعت 10 و 30 دقیقه صبح در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اجرا می‌شود.
نشست نقد و بررسی این اثر نیز از ساعت13در همین سالن آغاز می‌شود.
«حقایقی درباره یک ماهی مرده» نوشته محمدچرمشیر به کارگردانی علی محمدی حاجی از بابل ساعت 16 در سالن آمفی‌تئاتر حوزه هنریاجرا می‌شود و اهالی تئاتر از ساعت 18 در همین سالن در نشست نقد و بررسی این اثر حضورمی‌یابند.
سومین اجرای این روز از ساعت 20 مربوط بهنمایش «بر پدر هرچی دروغگو لعنت» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا خسروی لرگانی ازنوشهر است که ساعت 20 در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روی صحنه می‌رود.
آخرین نمایش جشنواره، نمایش «مسلخ» استکه به نویسندگی حامد جلالی فراهانی و کارگردانی نعیم صالحی از تنکابن به جشنواره راهیافته و قرار است از ساعت 10 و 30 دقیقه صبح در سالن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامیمازندران روی صحنه برود.
مراسم اختتامیه این جشنواره نیز از ساعت20 روز دوشنبه در سالن آمفی‌تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران آغاز می‌شود.
*معرفی داوران مرحله نهایی
ستاد برگزاری بیست‌ونهمین جشنواره تئاترمازندران داوران بخش نهایی این جشنواره را معرفی کرد.
بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره استانیتئاتر مازندران، قطب‌الدین صادقی، محمدحسین ناصربخت و یوسف فخرایی به عنوان داورانبخش نهایی بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران انتخاب شدند.
قطب‌الدین صادقی هنرمند سرشناس و برجستهسینما و تئاتر کشور و همچنین نویسنده، فیلمنامه‌نویس، مترجم، کارگردان تئاتر، استاددانشگاه و بازیگر سینما و تلویزیون تألیف بیش از 50 نمایشنامه، کارگردانی بیش از 50تئاتر و فیلم، ترجمه آثار نمایشی و همچنین بازی در فیلم‌های مطرحی همچون «کیف انگلیسی»،«کلاه پهلوی» و «معمای شاه» را در کارنامه دارد. وی یکی از چهره‌های مطرح در زمینهداوری جشنواره‌های تئاتری است.
محمد حسین ناصربخت دانش‌آموخته مقطع دکترایتخصصی پژوهش هنر، نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئا‌تر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه و یکی ازچهره‌های برجسته هنرهای نمایشی و نقد و پژوهش آثار نمایشی است.
در کارنامه وی علاوه بر داوری در جشنواره‌هایمختلف، کارگردانی تئاتر، نمایشنامه‌نویسی و نویسندگی چندین جلد کتاب و ده‌ها اثر پژوهشی،دبیری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دبیری سیزدهمین جشنواره بین‌المللینمایش‌های آیینی-سنتی و سردبیری مجله نمایش نیز ثبت شده است.
یوسف فخرایی دانش‌آموخته مقطع کارشناسیارشد ادبیات نمایشی و مدرس دانشگاه‌ نیز از اساتید هنر نمایش است که پیشینه داوری درجشنواره‌های مختلف را دارد.
فخرایی در دوره بیست‌وهفتم جشنواره تئاترمازندران، همراه با مجتبی دهدار و داریوش شافی، عضو هیأت انتخاب جشنواره بود.
وی داوری بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استانگیلان را نیز به عهده داشت.
نمایشنامه‌های «رزم اسفندیار»، «زمانی برایگفتن»، «سهراب در مه»، «آتش؛ آب؛ باد؛ خاک»، «من و هزار تو»، «کالیگولا؛ باران؛ کبوتر»،«جایی در میان آب‌ها»، «جریره»، «یک تاج و دوسر»، «پهلوان دیو دلقک»، «سیاگالش»، «فقطیک نور تخت»، «یک روز روشن خدا» همراه با کتاب‌های «اگزیستانسیالیسم و تئاتر»، «سیاوش؛کاراکتر دیونیزوسی» و «طرح انسان واره مشوش درآشوب صحنه مدرنیسم و سنت» و چندین مقالهپژوهشی به قلم فخرایی منتشر شده‌اند.
به گزارش ایسنا، دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر مازندراناز انتخاب منتقد برای نشست‌های نقد و بررسی خبر داد. محمد محمدیاظهار کرد: امسال رحیم ناظریان و مهدی رمضانی به عنوان منتقدان نشست‌های نقد و بررسیآثار انتخاب شده‌اند.
وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری بیست ونهمین جشنواره تئاتر مازندران، ویژه برنامه «تماشاخانه ۲۹ مازندران» از سیمای مازندرانپخش می شود.
دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر مازندراناز تولید یک ویژه‌برنامه تلویزیونی به مناسبت بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران خبرداد و گفت: مانند سال گذشته که ویژه‌برنامه‌ای از سیمای مازندران به مناسبت برگزاریبیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان پخش شد، امسال نیز ویژه‌برنامه‌ای با نام «تماشاخانه29 مازندران» قرار است در شب‌های برگزاری جشنواره از سیمای مازندران پخش شود.
وی اظهار کرد: تولید این برنامه را «رحیمرستمی» هنرمند فعال در رسانه به عهده گرفته و قرار است در این برنامه که به احتمالفراوان 5 شب به صورت زنده روی آنتن برود، گفت و گو با کارگردانان، منتقدان، مخاطبانجشنواره، هنرمندان حاضر در بخش نهایی و مسئولان فرهنگی استان صورت گیرد.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/6946/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله 3.7 ریشتری در نزدیکی چالوس

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

تداوم طرح نور با جدیت

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

اصلاح رفتار و پوشش 90 درصد تذکر گیرندگان در طرح نور

طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود

بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد

نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد

90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

طرح نور در کنار ماموریت‌های دیگر پلیس ادامه خواهد داشت/ پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

پایان فراق پدر کوچکترین سرباز ولایت از خطه علویان

اعلام حمایت جمعی از بانوان رشتی در اجرای طرح نور فراجا

افشای هویت شرکای رائفی‌پور؛ پول موسسه او از کجا تامین می‌شود؟

دفاع تمام قد معاون امنیتی وزیر کشور از اجرای طرح نور/استانداران موظف به حمایت از پلیس هستند

برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری

بازگشایی 8 محور مواصلاتی مازندران در پی سیلاب روز گذشته

حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد