پیام مازند

آخرين مطالب

مهلت همسان سازی حقوق بازنشستگان پایان سال آتی است

سایه مشکلات در مسیر فعالیت باشگاه دانش پژوهان جوان مازندران فرهنگي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری – ایرنا – فضای نامناسب ،فاصله با مرکز استان ، کمبود فضا برای امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی از جمله مسائلی که گریبانگیر باشگاه تازه تاسیس دانش پژوهان جوان مازندران شده است که حتی می تواند ادامه فعالیت این مرکز علمی و تحقیقاتی مهم استان را تحت تاثیر قرار بدهد .
پیگیری های 2 ساله اداره کل آموزش و پرورش و مرکز استعدادهای درخشان مازندران برای گرفتن مجوز راه اندازی و فعالیت باشگاه دانش پژوهان جوان به ثمر رسید و امسال با صدور مجوز راه اندازی از سوی مرکز ملی استعدادهای درخشان ، فعالیت چهارمین باشگاه دانش پژوهان کشور در این استان آغاز شد .
با توجه به فراهم نبودن ساختمان و مکان استفاده از فضای یکی از مدارس استعدادهای درخشان واقع در روستای "شکتا " از توابع شهر ساری تنها گزینه برای استقرار باشگاه دانش پژوهان جوان مازندران بود که از نگاه و نظر مسولان و کارشناسان باشگاه دانش پژوهان جوان و مرکز استعدادهای درخشان مازندران به همراه نامناسب بودن فضا دوری و فاصله ای که این مرکز با ساری ، مرکز استان دارد می تواند عاملی در بی رغبتی نخبگان برای حضور و استفاده از این مجموعه شود .
باشگاه دانش پژوهان جوان مجموعه ای برای شناسایی ، هدایت و پروراندن افراد مستعد در سنین 15 تا 25 سال است که با دراختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات زمینه فعالیت های علمی و تحقیقاتی را برای این افراد فراهم می کند .
سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان مازندران به خبرنگار ایرنا گفت : صدور مجوز از مرکز ملی استعدادهای درخشان برای راه اندازی باشگاه دانش پژوهان جوان در استان به عنوان آرزویی برای همه دست اندرکاران امور نخبگان جوان و نوجوان به شمار می رفت .
محمد علی نیکوبیان افزود : فضای موجود دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی در روستای "شکتا " با سازه مجتمع آموزشی و خوابگاهی به عنوان تنها گزینه برای استقرار این باشگاه انتخاب شد .
وی در توصیف فضای باشگاه دانش پژوهان جوان از آن با عنوان " خوابگاهی " نام برد و گفت : بخش های آن با استفاده از تخته های چوب از یکدیگر تفکیک شده اند .
سرپرست باشگاه دانش پژوهان جوان مازندران همچنین به فاصله 10 کیلومتری با ساری به عنوان دیگر مشکل پیش روی فعالیت این مرکز ذکر کرد و افزود : افراد برای استفاده از فضای آزمایشگاهی این مرکز مجبور به طی مسافت هستند که این مساله می تواند در بی انگیزگی آنان برای حضور در این مجموعه شود .
وی از آزمایشگاههای زیست فناوری ، فیزیک و شیمی به عنوان امکانات موجود در دبیرستان استعدادهای درخشان بهشتی برشمرد و ادامه داد : تاکنون از این امکانات برای دانش آموزان مدرسه استفاده می شد که هم اکنون با استفاده 2 منظوره برای باشگاه دانش پژوهان نیز استفاده می شود .
*** باشگاه دانش پژوهان تضمینی برای مدال آوری در المپیادهای علمی در رده های بالاتر
نیکوبیان گفت : اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان شناسایی و هدایت جمعیت نخبه و مستعد 15 تا 25 سال را به عنوان جمعیت هدف خود اعلام کرده است .
وی با اشاره به اینکه گستره کسب مقام نوجوانان و جوانان مازندران در المپیادهای علمی در حد و اندازه دانش آموزی ذکر کرد ، افزود : در حالیکه با پرورش افراد در مرکزی به نام باشگاه دانش پژوهان جوان می تواند این روند مدال آوری و موفقیت های علمی در رده های بالاتر از مقطع دانش آموزی ادامه یابد .
رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه مجوز راه اندازی باشگاه دانش پژوهان استان امسال از مرکز ملی استعدادهای درخشان صادر شد ، گفت : این مجموعه علمی و تحقیقاتی هم اکنون فعالیتش را در یکی از اتاق های مدرسه استعدادهای درخشان ساری با امکانات محدود و اندک آغاز کرده است .
عبدالله آزادی با استناد به حضور پررنگ دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان در مسابقات و المپیادهای علمی ، ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی باشگاه دانش پژوهان جوان فرصت طلایی برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای این افراد فراهم شود .
وی که مشارکت و موفقیت دانش آموزان استعدادهای درخشان مازندران در المپیادهای علمی سال های اخیر را روزافزون توصیف کرد ، گفت : سال تحصیلی گذشته این دانش آموزان 10 مدال المپیادی کسب کردند در حالی که سال 94 تعداد مدال ها 8 مورد بود.
وی از باشگاه دانش پژوهان جوان به عنوان مرکزی فرا دستگاهی که با فعالیتش زمینه رشد و پویایی استعدادهای علمی نوجوانان و نوجوانان را فراهم می کند ، نام برد و افزود : با توجه به اهمیت فعالیت علمی این مرکز می بایست مورد حمایت قرار بگیرد تا مشکلات آن مرتفع شود .
رئیس اداره استعدادهای درخشان مازندران تاکید کرد : استقرار باشگاه دانش پژوهان جوان در مکانی نزدیک تر به محدوده شهری و موقعیت مکانی مناسب تر می تواند در رشد و گسترش فعالیت های این مرکز تاثیر بگذارد و نوجوانان و جوانان با انگیره و نخبه بیشتری را جذب بکند .
وی به جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار برگزار شد ، اشاره کرد و ادامه داد : تصمیم استاندار مبنی بر پیگیری برای رفع مشکلات این مرکز در قالب تهیه مکانی در خور فعالیت آن می تواند بارقه های امیدی برای کار و فعالیت باشد .
اداره استعدادهای درخشان مازندران 30 مرکز دارد که سال تحصیلی گذشته بیش از هشت هزار دانش آموز نخبه و با استعداد در این مراکز تحصیل می کردند
نخستین مدرسه استعدادهای درخشان که در افکار عمومی به " مدرسه تیزهوشان " شهرت دارند در سال 1369 و با راه اندازی 2 مدرسه تیزهوشان در استان مازندران فعالیت خود را آغاز کرد .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
/1899/2096

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/7113/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت