پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرکل گردشگری مازندران

تفکر صنعت گردشگری در مازندران شکل نگرفته است فرهنگي

تفکر صنعت گردشگری در مازندران شکل نگرفته است
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - مدیرکلمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: تفکر صنعت گردشگری در مازندران شکل نگرفته است.
به گزارش ایسنا مازندران، دلاوربزرگ نیا در نشست خبری با اعضای انجمن صنفی خبرنگاران غرب مازندران كه به مناسبتروز جهانی گردشگری برگزار شد با اشاره به قابلیت های غرب استان در حوزه گردشگری اظهاركرد: درآمایش سرزمین كه به تصویب رسید اولویت اصلی برای توسعه و برنامه‌ریزی دراین محور در زمینه ارتقای اجتماعی، فرهنگی ، معیشت و اشتغال، گردشگری و صنعت گردشگریدر غرب مازندران است.
ویبا بیان اینكه در صنعت گردشگری همانند سایر صنایع باید به فکر تولید محصول بودافزود: محصولات فراوانی در استان مازندران بخصوص در غرب استان قابل تعریف است.
مدیرکلمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینكه صنعت گردشگری باید از نگاهآمدزایی كفایت اقتصادی جامعه محلی باشد تصریح كرد: شعار امسال روزجهانی گردشگری "گردشگریپایدار؛ برای توسعه" است و این یعنی دیگر بحث مسافر و توریست نیست بلکه باید بهآن بعنوان فرصت ویژه نگریست تا همه آنچه که نیاز میزبان است خدماتی ارائه شود که سودآوریداشته و منابع درآمدی قابل توجه داشته باشد.
بزرگنیا تاكید كرد: اگر قرار است رفت و آمدها از شکل ساده خارج شود جامعه میزبان باید خودرا کاملا اماده کند و محیط پیرامون، محیط زیست و داشته های فرهنگی و آموزش دست اندرکارانمد نظر قرار گیرد و تمام تاسیسات گردشگری اعم از جاده سازی و محیط زیست و ... درنظرگرفته شود.
ویخاطر نشان كرد: در شهرها و کشورهای سرآمد حوزه گردشگری به بهانه های متعددی از مردم پول می گیرند، و اینیعنی گردشگری در آن کشور به صنعت تبدیل شده است ودر کشور ما نیز پتانسیل وجود دارداما تفکر گردشگری صنعتی به شکل جدی نداشتیم بنابراین باید در این نوع نگاه تغییر ایجادکرد.
اینمسئول با تاكید بر اینكه باید نگاه صنعتی به گردشگری را جدی گرفت، تصریح کرد: صنعتگردشگری صنعت فرابخشی است چرا که در این صنعت با انسانی روبرو هستیم که قصد حابجاییدارد و برای این کار باید صنایع و خدمات ویژه ای دخیل شوند.
بزرگنیا با اشاره به اینكه باید در پازل گردشگری هرقطعه ای وظیفه خود را به درستی بداندگفت:این امر تنها با نگاه صنعت گردشگری محقق می شود.
ویبا ابراز تاسف از اینكه طرح جامع گردشگری نداریم افزود: ما نیاز به كاهش زمان اخذمجوزها در حوزه گردشگری داریم.
مدیرکلمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطر نشان كرد: امروز گردشگری به عنوان سومینمنبع درآمدی محسوب می شود و این یعنی این صنعت، صنعت پاکی است زیرا بجای ازبین بردنمحصولات در صدد حفظ و ارتقای آن بر می آییم و هم اینکه برای این نسل و نسل های بعدیقابل استفاده است و این همان توسعه پایدار است.
بزرگنیا اظهار كرد: نگاه ما در حوزه گردشگری فعال کردن انجمن های صنفی و واگذاری کار بهبخش‌های خصوصی و افزایش نگاه نظارتی است و بوم گردی هم نقش مهمی در صنعت گردشگری داشت.
ویبا اشاره به فعال شدن بوم گردی طی مدت یك سال و نیم گذشته در استان گفت: طی اینمدت 105پروانه صادر شد كه با اجرای طرح بوم گردی گردشگر با رسومات و فرهنگ های منطقهآشنا می شود .
مدیرکلمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ازصدور 53 مورد موافقت اصولی در بحث سرمایهگذاری اشاره كرد و گفت: از این تعداد 19 مورد نهایی شد.
*بیشاز 39 میلیون اقامت در شب طی 6 ماه امسال
بزرگنیا در بخش دیگر سخنان خود ابراز كرد: آمار گردشگران داخلی در 6 ماهه امسال 39 میلیونو 562 هزار و 242 نفر شب اقامت بود که نسبت به سال قبل 8 درصد رشد داشت همچنین حضورگردشگران خارجی تا کنون در سه ماه در مجموع5 هزار و 805 نفر بودند.
ویبا بیان اینكه رویدادهای فرهنگ بومی در سراسر استان در حال ارتقا است تصریح كرد: در6 ماهه امسال 96 مورد جشن‌ها و آیین‌های بومی برگزار شد که هم به طبیعت توجه دارد وهم زمینه انتقال شادی و نشاط در جامعه بوده و سبب سرزندگی و نشاط می شود.
اینمسئول یادآور شد: امروزه مدیریت شهری نیز به گردشگری توجه دارد و این یعنی مدیران شهرینیز در حال توجه به گردشگری شهری هستند.
بزرگنیا گفت: امسال در استان 40 هزار شغل بعنواننقطه ای برای تلاش جهت اشتغال جوانان و افراد بیكار در نظر گرفته شد که گردشگری1930 مورد از این شغلها را تعهد کرد وامروز به 47 درصد از تعهدات عمل شد و تا پایان سال بدون شک از این رقم میگذرد.
ویافزود: در حوزه میراث فرهنگی موزه های استان ارتقای خوبی داشت و نهادهای دولتی و خصوصیفضای موزه ای و پراکندگی را به درستی پیش بردند.
مدیرکلمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اینكه در 6 ماهه نخست 46اثر ثبت ملی شد و 46 اثر نیز در دست بررسی است تاكید كرد: بسیاری از شهرهای استان داشتههای خود را جدی نگرفتند در حالی که فضای اشتغال وجود دارد.
وی تصریح کرد: براینخستین بار در تاریخ گردشگری استان سه هیات بزرگ دانشگاه ترکیبی با دنیا کاوش‌های باستان شناسی دارند که در جنترودبار،كیاسر و غار كمیشان در حال انجام است و این کاوش‌ها در شمال کشور تاکنون صورت نگرفته بود‌
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/7661/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور