پیام مازند

آخرين مطالب

طی پیامی؛

بوی بد فاضلاب مشکل جمعی از شهروندان ساکن در مسکن مهر قائمشهر اجتماعي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری – ایرنا – نبود سیستم استاندارد فاضلاب در بلوک های مجتمع مسکن مهر 64 واحدی چشمه سر و مجتمع 80 واحدی ترک محله در شهرستان قائمشهر باعث انتقاد ساکنان این مجتمع ها شده است.
مجتمع مسکن مهر 64 واحدی چشمه سر از سال 91 و مجتمع مسکن مهر 80 واحدی ترک محله از سال 90 در اختیار شهروندان قائمشهری قرار گرفت و به دلیل نداشتن سیستم فاضلاب ، مشکلات بهداشتی و فردی را برای اهالی این 2 مجتمع ایجاد کرده است.
یکی از ساکنان مجتمع 64 واحدی چشمه سر که از سال 91 در این مجتمع اپارتمان خرید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص مشکلات این ساختمان گفت: در هنگام خرید این مکان مالک این مجتمع حرفی از مشکلات فاضلاب نزد.
وی ادامه داد: در 6 ماه اول سکونت هیچ گونه مشکلی نبوده اما بعد از این برهه مشکلاتی از قبیل جمع شدن آب و بوی آزار دهنده فاضلاب گریبان گیر ما شد.
معصومه ذاکری با بیان اینکه ساختمان های یک و دو و همچنین ساختمان سه و چهار از هم جدا شده است ، بیان کرد: در تمام این ساختمان هاو حتی در شوفاژ خانه آب فاضلاب جمع شده و بالا آمده است.
این بانوی قائمشهری با اشاره به اینکه تمام آب های جمع آوری شده لجن است که بعد از چند روز به جلبک تبدیل می شود گفت که آب فاضلاب باعث شد تا فضای باغچه تبدیل به علف های هرز شود.
وی با تاکید براینکه حتی چندین بار با اهالی این مجتمع به نشان اعتراض در فرمانداری و شهرداری تجمع کرده ایم اما مشکلات این ساختمان رفع نشد ، افزود : بهتر است که مسئولان به فکر ماهم باشند زیرا این انصاف نیست که ما در این وضع زندگی کنیم.
ذاکری با اشاره به اینکه حتی به فرزندم نمی توانم اجازه دهم تا در حیاط به بازی بپردازد ، بیان کرد:پسرم بیماری سندرم نفروتیک دارد و دکتر گفته که این بو برایش سم است.
یکی دیگر از اهالی این مجتمع 64 واحدی به خبرنگار ایرنا ، گفت : متاسفانه بالا آمدن آب فاضلاب و بوی بد آن به یکی از معضلات روزانه ما تبدیل شده به طوری که هرشب حیاط آپارتمان دچار آب گرفتگی می‌شود.
محمدی افزود: در روزهای بارانی که به هیچ وجه نمی توانیم رفت و آمد کنیم و با سختی بسیار فراوان از حیاط خارج می‌شویم .
این بانوی قائمشهری با بیان اینکه این فاضلاب ها به شالیزارهای مردم روانه می شود ، افزود:در این شالیزارها زنان سبزی می کارند و در بازار سبزی های خود را به فروش می رسانند.
صغری پاکدل یکی ازاهالی مجتمع 80 واحدی ترک محله با بیان اینکه بوی تعفن فاضلاب آسایش را از ما سلب کرده ، گفت : تجمع انواع حشرات و انتقال میکروبها سلامت ما و فرزندانمان را به خطر می اندازد.
یکی دیگر از اهالی مجتمع 80 واحدی ترک محله که شغلش مغازه داری است به خبرنگار ایرنا گفت : سرریز شدن آب فاضلاب به سمت معابر ، جلوی کسبه ام را گرفته است .
مریم خورشیدی ادامه داد : حتی یکی از کسبه های این منطقه به خاطر لجن زار جلوی کسب و کارش ، مغازه اش را تعطیل کرد.
وی با بیان اینکه اهالی آپارتمان مجتمع 80 واحدی تقریبا پنج سال پیش اقدام به لوله گذاری زیر زمین کرده اند تا فاضلاب داخل این لوله سرازیر شود ، ادامه داد: اما هم اکنون این لوله گذاری چاه دیگر پاسخگوی ساکنان مجتمع 80 واحدی نیست و فاضلاب به بیرون سرازیر می شود و لذا ما نیازمند کمک مسئولان هستیم.
کارشناس شبکه بهداشت قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : اصولا هشدار و نظارت سرریز نشدن فاضلاب در بیرون از مجتمع به عهده ما است ، زیرا روانه شدن فاضلاب به بیرون باعث بیماری ها و مشکلات بهداشتی فراوانی برای افراد می شود.
حسین باقرپور گفت : این مساله باعث بیماری هایی از جمله روده ایی و پوستی می شود وهمچنین بیماری هایی که از طریق آب آلوده به فرد منتقل می شود را ایجاد می کند.
** طراحی مجتمع ها بر مبنای وصل واحدها به سیستم فاضلاب شهری بوده است
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قائمشهر روز چهارشنبه با بیان اینکه مشکل اصلی آپارتمان ها در پشت ریل راه آهن آب زیرزمینی است ، افزود : سطح آب زیرزمینی درآن منطقه بالا است و هر آپارتمانی که دارای ارتفاع بالایی باشد نمی تواند فاضلاب را بر روی زمین جذب کند.
مونا محمدی بیان کرد : هنگامی که این فاضلاب ها تصفیه نشود و به سیستم فاضلاب شهری " اگو شهری " وصل نشود این امر باعث اشباع فاضلاب خواهد شد.
وی با بیان اینکه مجتمع 64 واحدی چشمه سر و 80 واحدی ترک محله بر مبنای احداث سیستم فاضلاب شهری " اگو شهری " طراحی شده بود ، افزود : اما به دلیل نبود سیستم فاضلاب در این شهرستان این 2 مجتمع با مشکل مواجه شدند.
رئیس اداره راه و شهرسازی قائمشهر با بیان اینکه زمین اطراف ظرفیت فاضلاب 2 مجتمع 80 و 64 واحدی را ندارد گفت: که اگر بنا بود تا این مجتمع ها بر مبنای " اگو شهری " احداث نشود در همان ابتدا پیمانکار هم نسبت به احداث تصفیه خانه خانگی اقدام می کرد و در این راستا قیمت واحدها را بالاتر به فروش می رساند.
محمدی با اشاره به اینکه برآورد اداره آب و فاضلاب شهری در ان سال ها احداث " سیستم فاضلاب شهری " تا پنج سال آینده در قائمشهر بود ، افزود: اما متاسفانه بعد از گذر این سال ها این امر محقق نشده است .
به گفته وی با وضعیت موجود و نبود منابع مالی در اداره آب و فاضلاب شهری بعید می دانم که این شهرستان تا 10 سال آینده به سیستم فاضلاب شهری متصل شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قائشمهرافزود: به نظرم باید به سمت تصفیه خانگی رفت تا بتوان آب را به رودخانه سیاره رود انتقال داد ، زیرا آب سبتیک را نمی توان به رودخانه انتقال داد و این آب تنها برای ابیاری چمن مناسب است.
** راه اندازی سیستم فاضلاب شهری نیازمند تامین اعتبار
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری قائمشهر در خصوص راه اندازی سیستم فاضلاب شهری به خبرنگار ایرنا ، گفت : مطالعات این طرح از سال 87 آغاز و بنا شد تا خطوط انتقال یک تصفیه خانه با حدود 450 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان احداث شود.
علیرضا سعیدی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال 92 آغاز شده ، افزود : هم اکنون 19 کیلومتر با هزینه ایی بالغ بر 8 میلیارد تومان ، شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در شهرستان قائمشهر اجرا شده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری قائمشهر با اشاره به اینکه بنا است تا در فاز اول 200 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان احداث شود ، بیان کرد : در صورت تامین اعتبار و در یک بازده زمانی پنج ساله عملیات اجرایی بخشی از تصفیه خانه و خط انتقال آغاز خواهد شد .
** تخصیص 2 میلیارد ریالی برای ایجاد کانال هدایت آب سطحی در مجتمع 64 واحدی
فرماندار قائمشهر در خصوص مشکلات این 2 مجتمع به خبرنگار ایرنا گفت که با توجه به بروز مشکلات بهداشتی برای ساکنان مجتمع 64 واحدی چشمه سر از محل کمیته برنامه ریزی 2 میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل این مجتمع به شهرداری تخصیص داده شد.
مهدی محمدی گفت که ایجاد کانال هدایت آب ، سیستم دستگاه تصفیه در محل این مجتمع شیوه اصولی در نظر گرفته شده برای این منظور است .
وی با بیان اینکه در فاز اول 20 متر از کانال کشی و 160 متر برای پکیج تصفیه خانه انجام شده است ، افزود : پیمانکار به زودی مرحله دوم فاز این طرح را آغاز خواهد کرد.
فرماندار قائمشهر در خصوص این سوال که آیا اعتباری برای مجتمع 80 واحدی نیز در نظر گرفته شده ، بیان کرد : خیر ، ساکنان مجتمع باید نسبت به این امر اقدام کنند و یا هر یک از ساکنین اعتراضی دارد می تواند از پیمانکار این طرح شکایت کند.
خبرنگار : مونا معینی کوچکسرائی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1899/7334

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/8725/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اطلاعیه شماره 4 فراجا در خصوص عفاف و حجاب

دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و 378 داوطلب آزمون سراسری 1403

هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس

خوزستان میزبان کاروان راهیان نور جامعه ورزش کشور

جشنی سه هزار ساله که در ساری برگزار می‌شود + فیلم

رگبار باران و وزش باد در مازندران

چهارمین اطلاعیه پلیس درباره عفاف و حجاب / هوشمندسازی در طرح نور

نشاکاری 25 درصد شالیزار‌های محمودآباد

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران

اطلاعیه شماره 4 فراجا درباره طرح نور

مراسم معارفه استاندار مازندران آغاز شد

پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود

تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (23 آوریل)

اعزام زائران عمره مفرده از 10 اردیبهشت

رفع تصرف 4 هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری

اختصاص 200 میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران

ورود وزیر کشور به مازندران

اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز

مسدود شدن 84 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران

هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران

اطلاعیه شماره 4 فراجا در خصوص حفظ حریم و حرمت زنان سرزمین

اطلاعیه شماره 4 فراجا در اجرای «طرح نور»

جنجال بزرگ نماوا در سینما؛ واقعا چقدر خرج می‌کنید؟

هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس

ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر

محل‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در مازندران

خریدار پرسپولیس پول را واریز کرد

نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد

وقوع حادثه تصادف در جاده خرم آباد - اندیمشک + فیلم

لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

زنگ خطر سیلاب در 23 شهر مازندران

ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد

مرگ 178 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران

178 نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند

اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!

گسترش بارش‌های بهاری طی امروز در آسمان مازندران

جلوگیری از 212 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

محور هراز بسته شد

تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب

تجمع بانوان تهرانی در حمایت از طرح مقابله با بدحجابی + فیلم